Week 13 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu Week 13 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

Week 13

Blijf op de hoogte en volg Karianne

18 December 2012 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hi allemaal,

ik weet niet wat het is met de maandagen de laatste tijd maar ook deze maandag was het weer lekker warm. In de SPIN-class van Film & Production hebben we alweer een documentaire gekeken over voedsel, dat is al de zoveelste. Het grootste probleem hier met het voedsel is dat de overheid subsidie geeft aan boeren die maïs oogsten waardoor er nu dus veel te veel maïs in Amerika is ontstaan. Doordat ze niet weten wat ze ermee moeten zetten ze maïs maar om in suikers dat "corn-syrup" heet en stoppen dit in werkelijk alles, zelf Jus d'orange!! Verder zijn de Fastfood restaurants hier ook velen malen goedkoper dan het gezonde voedsel hier daarom hebben alle armen mensen hier ook last van overgewicht wat dus een van de grootste gezondheidsproblemen hier zijn in de US.

Dinsdag met de klas stempels gemaakt vanuit aardappels wat we konden gebruiken om een geweldige kerstkaart te maken voor onze Hostfamilie ;)
Aangezien het voor een groot aantal de laatste week hier is in Santa Barbara, omdat ze niet meer terug komen na de Christmass Break, is het normaal hier om een California vlag te kopen en iedereen een klein verhaaltje over je te laten schrijven dus ik heb alvast bij een aantal wat op de vlag geschreven en andersom. Daarna samen met Juliane voor een anoniem persoon (die er rond nieuwjaar achter zal komen) een pakketje opgestuurd. Toen s'middags koekjes thuis gemaakt met Hidde en Izabelle voor de volgende dag in de klas.

Woensdag ochtend toen we de koekjes in een bakje wouden doen kwamen we één koekje tegen met een hap eruit.. dus Hidde en ik dachten gelijk.. Dat is ons Hostbroertje!! Wie kan er anders zo dom zijn om er één hap uit te nemen en vervolgens weer terug te leggen.. dan kun je hem net zo goed helemaal opeten zodat we er niet achter kwamen. haha
Toen we op school aankwamen had onze leraar zijn gitaar meegenomen om Christmas Carols te zingen.. Woehoeee...... en daarna pakte hij zijn cookie frosting te voorschijn en gingen we met de hele klas de koekjes versieren die wij en nog een paar andere leerlingen zelf thuis hadden gemaakt. Klinkt misschien een beetje lame maar geloof me wij zijn allemaal heel desperate om eens iets anders te doen dan alleen GRAMMATICA!! Dus met al het andere dat onze leraar verzint zeggen we YES!! haha
Na school met een groepje vrienden naar de Starbucks gegaan en gezellig wat gedronken en gekletst. Het was echt hondenweer, regende ontzettend hard voor Californische begrippen, begon zelfs een beetje op Nederland te lijken.
S'avonds hadden we het afscheid etentje van Aniek die haar laatste week heeft hier. Dus wij met de hele groep naar beneden onderaan State Street moeten lopen in het hondenweer omdat daar het restaurant lag wat we hadden gereserveerd maar ondanks het weer was het wel heel gezellig. Eenmaal met taxi thuis aanbeland kom ik erachter dat ik me Iphone 4 in de taxi heb laten liggen.. god dat was een drama en harstikke ingewikkeld om dat ding weer veilig in mijn armpjes te sluiten (leek net de Davinci Code, no joke!) wat helaas ook niet die zelfde avond lukte! :( Maar dankzij mijn lieve vriend uit Noorwegen, Vegar was hij mijn reddende engel en kon de taxi hem uiteindelijk bij hem thuis droppen zodat hij hem de volgende ochtend weer aan mij kon terug geven :)

Donderdag ochtend is Aniek vertrokken met Roos van ons huis naar Los Angeles. Ze blijven daar 1 nacht en pakken dan het vliegtuig naar huis op vrijdag, helaas gaat Roos nadat ze terug komt van NL in de Christmas Break switchen naar de Residence dus alweer een housemate minder :( S'middags hadden we een Christmas Holiday party op school met marshmellows hot choco, koekjes, kerstkaarten maken, frostings, kerst foto's en onze school directeur die als Santa Claus verkleed ging :)
Daarna had ik de Cambridge placement test die van 13.30 tot 16.45 duurde!! Ik wil na de Christmas Break een Cambridge course gaan volgen en die zijn veel moeilijker dan die wat ik nu volg dus daar moet je voor een level test doen zodat hun weten in welke niveau ze mij moeten plaatsen of course. 1 probleem.... het was ontzettend moeilijk, no joke!! 2 huisgenootjes hebben het ook gedaan en hun vonden het ook allemaal ontzettend lastig dus ben eigenlijk wel een beetje zenuwachtig in welke level ik wordt geplaatst...

Vrijdag hadden we weer een andere test in de klas, de Level up test. Dat is een toets die je moet afnemen na elk blok van 6 weken om te zien hoe hoog je niveau is gegaan in die 6 weken en dan ga je van bijvoorbeeld Advanced 1 naar Advanced 2 (echt rocket science...) verder nog op vlaggen geschreven van mensen die er niet waren op dinsdag en die ook weer naar huis gaan na de vakantie. Daarna mochten we van onze lieve leraar eerder uit de les zodat we met de groep naar Starbucks konden gaan om daar nog even lekker bij te kletsen voordat sommige van ons weer naar huis vertrokken. S'avonds was het weer honden weer dus IV was niet echt een optie tenzij je een Houseparty al van te voren wist, dus we waren maar weer naar de films gewezen....

Zaterdag met jongens van het huis en Juliane naar de stad gegaan, eerst natuurlijk even langs Starbucks :) en daarna hebben we ons even gauw opgesplitst aangezien we allemaal naar tegenover gestelde plekken in de stad moesten zijn. Dus 2 gingen naar het postkantoor, 2 gingen naar een mini supermarkt en Juliane en ik gingen natuurlijk even de winkels in :P
Toen kwamen we op het goede idee om er maar gelijk een bioscoopje aan vast te plakken en zijn Hiide, Lenz, Juliane en ik naar The Hobbit geweest. Hele goede film, duurde alleen zoals gewoonlijk, een beetje te lang. Daarna nog even gauw langs de supermarkt geweest voor wat gezonder voedsel voor avondeten te halen dan onze magnetron voedsel wat in de diepvries op ons ligt te wachten thuis.

Zondag zijn de jongens van het huis naar San Francisco vertrokken met nog 2 andere vrienden van hun op een boys-trip. Juliane en ik hadden heerlijk de rust voor ons zelf de rest van het huis zie je bijna nooit.. alsof het spoken zijn... Alweer niet zo'n geweldig weer dus zijn we maar weer lekker Downtown gegaan en cadeautjes uitgezocht voor me ouders en zus die maandag komen wat echt een ramp was.. heeft me wel de hele middag geduurt voordat ik eindelijk eens iets fatsoenlijks kon vinden voor ze maar missie complete! Daarna naar huis gegaan, gekookt, wasje gedraaid, work-out gedaan met Juliane en koffertje ingepakt voor de volgende ochtend.

That's it for this week! See you next time :)

xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 15090

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: