Week 12 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu Week 12 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

Week 12

Blijf op de hoogte en volg Karianne

14 December 2012 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hi guys!

Sorry voor de late update.. druk druk druk :P

Maandag was het echt lekker warm. Het valt me op dat zodra de zon schijnt dan is het gelijk heel warm ook al geeft de temparatuur maar 20 graden aan. S'avonds probeerden we met de hele groep een poker spel te spelen op onze Iphone's. 1 persoon heeft een Ipad nodig waar de kaarten op verdeelt worden en naar de iphone's gestuurd worden. Heel grappig maar er was er maar 1 beschikbaar want voor de rest moest je betalen. :( Wat later op de avond kwamen onze host ouders thuis met een chocolade fontein én een popcorn machine! :O om 22.30 uur s'avonds maakte ze nog een hele bak voor ons klaar dus wij natuurlijk even testen met zijn allen. Werkt prima haha

Dinsdag kwamen ze van The Academic Office langs de klas lokalen om aan iedereen te vragen die een Cambrigde examen wilt doen aan het einde om zich in te schrijven dus dan heb ik met Juliane en Tarek gedaan. De Cambridge klassen beginnen na de Christmas Break en is 3 maanden lang voorbereiding voor de examen wat op 16 maart wordt gemaakt. S'middags met lieve Lisa vanuit Milaan geskypt en de meest lachwekkend date verhalen ooit gehoord wat ik natuurlijk niet kon weerstaan om te vertellen aan mijn lieve huisgenootjes (Juliane en Izabelle). We lagen dus compleet in een deuk van het lachen op onze kamer haha.. no details.. sorry haha
S'avonds na het eten hebben juliane en ik weer onze work-out gedaan yeah! :P

Woensdag: SINTERKLAAAAAAS! haha Hidde heeft vrijwillig een presentatie gehouden in de klas over Sinterklaas natuurlijk en we hadden pepernoten meegenomen om iedereen te laten proeven. Onze leraar en eigenlijk de rest ook waren verbazend geïnteresseerd in het verhaal. We hebben ze filmpjes laten zien van de intocht en oude Sinterklaas liedjes laten luisteren. Verder hebben we nog andere feestdagen vergeleken met onze, en gediscussieerd haha allemaal heel erg leuk.

Donderdag hadden we dan FINALLY(!!) de team meeting voor HAWAÏ baby!! Oh mijn god, ik kan echt niet meer wachten!! We kregen eindelijk te horen wanneer we precies vertrekken, welke tijd, vanuit waar, hoelang het duurt, welk hotel etc. Toen ik me weken geleden met 3 vriendinnen inschreef hiervoor, hadden ze mij gevraagd of we met z'n 4en bij elkaar op de kamer willen, DUUUUH! dus had die ons samen gezet in 1 blok.... en of course gebeurt alleen mij dit dat ik in een andere hotelkamer wordt gezet met mensen die ik niet ken en mijn 3 vriendinnen zitten wel bij elkaar met een ander meisje die hun niet kennen... lekker slim. Staat er ook nog onderaan de kamer indeling lijst met dikke grote letters: NO ROOM CHANGES ALLOWED AT THIS POINT! ik natuurlijk helemaal in paniek haha zeggen ze ja kijk maar wat jullie doen met die kamer indelingen NADAT jullie je hebben ingecheckt. Gelukkig dus een minder groot probleem als gedacht. :)
Daarna na de meeting hadden we eigenlijk weer les maar we zijn met de klas naar een historisch Art museum in Santa Barbara gegaan wat eerlijk gezegd een beetje saai was.. maar toch leuk dat we eens wat anders deden dan alleen maar grammatica waar onze leraar helemaal enthousiast over is.. no life haha

Vrijdag ochtend scheen weer lekker het zonnetje toen we met de klas naar het park gingen. Ik heb 4 Zweedse mensen in mijn klas zitten die allemaal ontzettend aardig zijn!! Hun hadden in de begin van de week bedacht dat we hun Zweedse Midsummer Party moesten vieren hier. Swedish Midsummer party wordt gehouden in eind Juni en hun plukken dan allemaal soorten bloemen en planten die hun vervolgens om een paal versieren en omhoog trekken daarna zingen, dansen ze in kringen rondom te paal en drinken vooral veel alcohol haha en doen daarbij veel spelletjes en een bepaald soort avond eten. Wij moesten helaas de paal en het alcohol achterwegen laten haha maar we hebben wel de spelletjes gedaan en een maaltijd wat typisch Zweeds was. Was echt hartstikke grappig en gezellig! Had me zelfs verbrand in de zon.. niet normaal toch? en dat nog in December. haha
Daarna ben ik met een paar huisgenootjes en vrienden naar State street gegaan om cadeautjes te kopen voor een special person ;) (naam kan ik niet noemen dan is het geen verassing meer). S'avonds kwamen de host ouders weer thuis met een nieuwe speeltje, dit keer een suikerspin machine haha dus natuurlijk hebben wij die zelf ook mogen uittesten.

Zaterdag ben ik met Juliane naar Summerland beach geweest om kerst foto's te maken. Dit strand is zoooo ontzettend mooi, ik denk wel de mooiste hier in de buurt het is alleen wat lastiger om er te komen. Met de bus duurt het namelijk 2 uur maar wij hadden het er zeker weten wel voor over! Lekker weertje en het is altijd rustig op het strand. Echt een leuke middag gehad met gekke stunten uithalen voor achterlijke foto's maar was nogal grappig. :)
S'avonds kwam de host moeder thuis met weer een ander speeltje.. het lijkt wel alsof ze geld te veel hebben ofzo..? maar goed dit keer was het een grijp machine wat je op de kermis ook hebt alleen dan in het klein. niet zo geweldig.. Daarna met de groep een film gekeken met zelf gemaakte popcorn of course ;)

Zondag zijn we weer naar Summerland beach geweest en dit keer kwamen de boys van het huis met ons mee. Ze waren schijnbaar toch heel erg versteld van onze geweldige foto's haha. Daar hebben we wat acrobatiek gedaan op het strand en weer gekke foto's gemaakt :P S'avonds was er een Light Parade in downtown Santa Barbara op de pier. Alle boten waren versierd met kerst verlichting en gingen vervolgens als een treintje achter elkaar de zee op en iedereen stond op de pier te kijken.. was opzich wel leuk.. en daarna was er vuurwerk wat wel echt hatstikke leuk was en ook nog wel aardig veel voor een simpele Light Parade.

Nou dat was dan weer een update vanuit Santa Barbara.

See you later ;)
xoxoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 15089

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: