week 25 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu week 25 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

week 25

Blijf op de hoogte en volg Karianne

15 Maart 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hi people,

Mijn god.... dit is een van de meest raarste weken ooit in mijn verblijf hier in de US.. Just read along..

Maandag ochtend laat les maar kon niet uitslapen was vanaf 7 uur al wakker en ben uiteindelijk maar om 9 uur opgestaan. Wat huiswerk gemaakt en ontbeten. Toen de bus naar school gepakt, les van 11.40 tot 16.30 uur. Dit is alweer de laatste week dat we officieel les hebben... :O it freaks me out!!
In de laatste les gingen we een oefen examen spreken doen, dus ik en me spreek partner moesten met de leraar me in een aparte kamer en deed hij net alsof het een officieel examen was wat opzich best fijn was want dan kreeg je een idee hoe het gaat.
Na school met Olivia, Caroline en Tarek naar Starbucks gegaan en gezellig te kletsen aangezien dit Tarek's laatste week is hier :(
Daarna bracht Caroline ons naar huis met haar auto echt super fijn.
Thuis lekker op de bank gezeten en met de rest gekletst. Vervolgens wat gegeten en toen op Californische vlaggen geschreven voor vrienden. Toen een film op me laptop gekeken, Playing for keeps en erna naar bed gegaan.

Dinsdag weer is minder, best wel koud en bewolkt.. :(
S'ochtends les van 8.40 tot 13.00, eerst een kop thee gehaald met Tarek bij de South Coast Deli's tegenover de school. In de laatste les deed onze leraar de oefen spreekexamen voor de andere helft die dat nog niet hadden gedaan. Om 13.00 uur naar Ralphs gegaan waar we met een groep mensen hadden afgesproken, daar met sas een tijdje gebeld.. En vervolgens naar State Street gelopen met een groep om daar nog andere vrienden mee te nemen.. Toen naar de winkel waar ze SB t-shirts verkopen en heb er 2 laten maken met een tekst.
Daarna met de groep naar de bioscoop gegaan, 21 and over gegaan. Een beetje american pie idee maar was wel grappig!
Vervolgens de bus naar huis gepakt. Toen we thuis waren ging ik eerst anderhalf uur lopen /rennen door het park tegenover ons huis.. Best wel fijn om je hoofd leeg te maken, daarna gegeten, en wat huiswerk gemaakt vervolgens op nog een aantal vlaggen geschreven van vrienden. Lenz had ondertussen een film gedownload, book of Ilias maar was echt slechte kwaliteit en snapte niks van de film. Nadat iedereen onderhand naar bed was gegaan waren Tarek en ik nog op, en zaten we te kletsen tot 1 uur en toen ook naar bed gegaan

Woensdag ochtend poging tot uitslapen maar lukt niet echt de laatste aantal dagen ben nu ook nog eens goed verkoude geworden :(.. Om 9 uur nog wat van het huiswerk gemaakt en ontbeten. De bus naar school gepakt om 11 uur en les van 11.40 tot 16.30 uur. Na school heb ik op school nog voor een paar vrienden op hun vlag geschreven en toen de departure test gedaan :(
Daarna met z'n alle naar de Talentshow gegaan, 2 vrienden traden erop en 1 deed presenteren. Het was zooo druk dat mensen buiten de zaal stonden om mee te kijken. Sommige waren heel goed en sommige hadden zich beter niet kunnen opgeven.. Op het einde kwam een a capella koor van UCSB en die waren echt heel goed!! Op het einde werden de awards uitgedeeld en een van me beste vriendinnen die had gezongen met de Talentshow, had GEWONNEN! :D Zooo cool!
Na de Talentshow wouden we de bus terug nemen maar 2 kwamen er niet eens opdagen en degene die wel kwam die reed ons gewoon pal voorbij omdat die te vol was.. Tarek en ik maar naar Starbucks gegaan om ons op te warmen.. Daar kwamen we Preben en Karlin tegen, daar nog even mee gekletst en toen weer terug naar het Transit Center gelopen en de bus naar huis gepakt. Thuis nog wat gegeten en daarna hebben we nog op een paar vlaggen schreven. Juliane, Willy en Tarek hadden elkaars foto's uitgewisseld vervolgens naar bed gegaan.

Donderdag was nogal regenachtig en een beetje koud. S'ochtends school van 8.40 tot 13.00 uur. Voor school nog met Willy uitgepraat want we zaten niet helemaal op dezelfde golf lengte haha. Gelukkig was daarna alles weer goed. Onder de pauzes door mochten we naar andere klaslokalen toe gaan en zien wat de studenten hadden gemaakt voor hun laatste project, was heel grappig en leuk om te zien (hun hadden niet echt les de laatste 2 dagen). Na school om 13.00 uur met Tarek en Willy bij de fontein gechilt en met andere mensen nog gekletst. Toen om 17.00 uur hadden we onze graduation, en we kregen allemaal zo'n typisch Amerikaans hoedje haha. Toen begon het met onze school directeur die een speech gaf over ons dat deze groep zo speciaal voor hem was omdat het zijn eerste groep Academic Year students was sinds hij directeur is op school. Daarna werd er een speech gehouden door een studente en vervolgens door een docente. Toen werden er awards uitgedeeld voor "Outstanding student" en "Most inspiring Student" in totaal waren er 5 en 4 van hen werden uitgereikt naar de jongens in mijn huis :D, Willy, Tarek, Hidde en Lenz, dat was zo cool!! Op het einde werd er een foto slideshow laten zien van al de Academic Year students die foto's hadden ingestuurd en werd er door 2 studenten gezongen en op de gitaar een liedje gespeeld, wat aardig goed was. Vervolgens werden de portefolio's uitgedeeld en moesten we één voor één naar voren komen om Fysal (school directeur) een handje te schudden en de portefolio in ontvangst te nemen. Erna werd er een BBQ gehouden voor alle graduates, was heel gezellig. Na de BBQ hebben Hidde, Lenz, Juliane en ik bus 7 naar huis genomen en Willy en Tarek gingen naar de Vons om bier te halen dus die hadden bus 11 gepakt. Toen hun thuis kwamen gingen de jongens bier drinken (of course ;) ) en Juliane ging haar Departure test maken. Vervolgens gaven de Hostfamilie een afscheidscadeautje aan de jongens (een pyjamabroek) waardoor Hidde en Nallely (hostzus) moesten huilen. Dus Hidde getroost met Juliane in hun kamer en toen kwam Turi (kleine hostbroertje) aan en toen moest hij ook huilen haha. Vervolgens gewoon in hun kamer blijven hangen en daar met hun samen bier gedronken en gekletst op de stapelbedden haha.

vrijdag was de laatste dag van de jongens en het voelde al zo raar maar we konden het nog helemaal niet voorstellen. S'ochtends hadden Tarek en ik les als enige in het huis die dag. Het was de laatste dag dat ik met Tarek samen in de klas was en het was zo droevig want we hadden zoveel lol samen in de klas en altijd elkaar klieren en lachen en wedden over dingen etc. Na school om 13.00 uur lunch met Olivia, Juliane en Hidde bij de Deli's. Daarna de diploma's opgehaald bij de receptie en toen naar de achterkant van de school gegaan en daar gekletst met mensen en gezeten tot half 5 (totdat de rest van de mensen van het huis klaar waren met school) en toen met iedereen aan de voorkant van de school afgesproken om afscheid te nemen van een aantal die we daarna niet meer zouden zien. Voor de jongens allemaal foto's genomen met vrienden en een aantal waren aan het huilen (zoals Lenz), zo zielig en droevig allemaal :( Toen naar Starbucks gegaan met een groep vrienden wachten totdat het 18.00 uur was voor het afscheidsetentje van de jongens. Voor dat we daar heen liepen, moest Lenz afscheid nemen van zijn beste vriend hier Vegar en dat viel hen beiden nogal heel zwaar ze moesten namelijk beiden huilen :( zo verdrietig allemaal! Om 18.00 uur met Hidde, Lenz, Willy, Tarek, Juliane, Josefine, Damian en Daniel afgesproken bij Aldo's. Het was heel fijn om samen te dineren en rond te tafel te zitten en gewoon te kletsen. Vervolgens naar het Transit Centre gelopen waar Victoria afscheid moest nemen van de jongens omdat ze de volgende ochtend hen niet kon uitzwaaien vanwege een examen dat ze moest maken. Erna naar de Vons gelopen omdat de jongens een bosje bloemen moesten halen voor de familie en toen terug naar huis gelopen. Daar begonnen de Willy en Tarek met hun koffers in te pakken (ja de avond van te voren). Tanita en Janine kwamen nog langs om afscheid van de jongens en Juliane te nemen omdat Janine ook weg ging de volgende dag. Toen de jongens eindelijk klaar waren met hun koffer in te pakken gingen Hidde en Lenz naar bed. Tarek, Willy, Juliane en ik waren aan de eettafel gaan zitten en gekletst de hele tijd.. Toen wou Preben skypen die niet kon slapen (hij zou ook vertrekken de volgende ochtend met de jongens) dus we hebben hem vanaf half 1 tot 6 uur s'ochtends op de skype gehad en het was gewoon alsof hij aan de tafel zat haha. Rond half 3 ging Tarek naar bed en Juliane, Willy, Preben en ik bleven over. Rond half 5 had ik Willy eindelijk zo ver gekregen om op mijn vlag te schrijven, aangezien hij het niet graag deed was het nogal wat. Ondertussen nog steeds met Preben en Juliane gekletst. Om half 6 zijn Willy en ik op de bank gaan liggen en Juliane was per ongeluk in slaap gevallen op haar bed toen ze eigenlijk gewoon haar broek wou veranderen haha. (komt me bekend voor) Ondertussen hadden we de skype nog steeds aan met Preben maar niemand zat meer aan de keuken tafel... toen ik ineens wat gekraak hoorde van me laptop ben ik maar gaan kijken en ja hoor... Daar lag Preben te slapen voor de webcam hahaha zo schattig.. uiteindelijk de skype maar uitgezet en weer terug op de bank gaan liggen totdat we het licht zagen worden en om half 7 maar de keukentafel opgeruimd haha.

Zaterdag ochtend waren Willy en ik eigenlijk dood moe omdat we niet geslapen hadden. De rest van de jongens die naar bed zijn gegaan stonden om half 7 op om zich te douchen en klaar te maken, laatste spulletjes bij elkaar te pakken etc. Toen wouden we eigenlijk met z'n allen voor de laatste x samen ontbijten maar we konden allemaal niks eten door het verdriet, angst en spanning voor het komen kwam.
De hostvader ging alvast een aanhangwagen huren om de koffers in te doen en ging toen alvast 2 mensen van de groep ophalen.
Om kwart voor 8 kwam Josefine langs om er te zijn wanneer de jongens vertrokken.. En ze was de avond ervoor met Victoria en Damian naar IV geweest en hun 2 hadden samen een video gesprek gemaakt voor de jongens omdat hun er s'ochtends niet bij konden zijn. Echt een van de beste Goodbye video's dat ik ooit heb gezien, begon natuurlijk al gelijk te huilen en moest dus even een ronde lopen.. Rond half 9 kwam de hostvader weer terug met de 2 meiden die hij al had opgepikt.. En toen begon het afscheid nemen van de Hostmoeder en broertje. Een aantal foto's gemaakt en het hostbroertje had het er heel moeilijk mee want hij keek zo op naar de jongens en de boys speelden altijd Wii of footbalito met hem. Hij moest huilen en de jongens moesten daardoor bijna huilen..
Toen zijn we naar het laatste huis gegaan om mensen op te pikken en Josefine, Juliane, Anja en ik zijn in Jo's auto naar hun toe gegaan. Daar stond de rest al buiten te wachten.. Vervolgens één voor één afscheid genomen wat echt fucking verschrikkelijk moeilijk was.. iedereen was helemaal hysterisch aan het huilen (ja echt IEDEREEN) alsof we allemaal dood zouden neervallen zodra we terug naar ons land moesten gaan. Het was echt verschrikkelijk, ik was half in shock... het ene moment begon ik hysterisch te huilen en het andere moment was ik helemaal stil en me benen die aan het trillen waren en vingers die tintelden... Ik denk dat ik nog nooit zo'n moeilijk afscheid in me leven heb moeten nemen van 6 mensen in een keer waar ik zo ontzettend close mee ben en zoveel samen mee heb gedaan en altijd daar voor mij waren wanneer ik iemand nodig had. Die dag moest ik afscheid nemen van Willy, Tarek, Hidde, Preben, Lenz, Kathy... :(:( Nadat hun in het busje zijn gegaan en ze weg reden bleven Anja, Josefine, Juliane en ik achter en het hysterische huilen hield maar niet op... zelfs in de auto niet toen Josefine ons naar huis bracht.. Ik wil niet weten wat de voorbijgangers van ons gedacht hadden op dat moment.. Thuis was het zo akelig dood stil dat we ook niet thuis konden blijven... dus zijn Josefine en ik met Juliane meegelopen naar een vriendin van haar waar ze ook alvast afscheid van moest nemen.. Halverwege hebben Josefine en ik ons weer opgedraaid omdat ze heel moe was, ze was een week geleden erachter gekomen dat ze Pfeiffer heeft. Toen zijn we op een bankje in het zonnetje gaan zitten en heb ik mijn vlag gelezen wat ze er allemaal op hadden geschreven (wat ik eigenlijk pas in het vliegtuig mocht doen maar kon echt niet meer wachten) en het was allemaal zooooo ontzettend lief wat hun erop hadden geschreven dat ik alweer moest huilen. :( Na een uur op het bankje gekletst te hebben zijn Josefine en ik maar weer terug gelopen en zijn we thuis in de thuis op een dekentje in de zon gaan liggen voor een paar uur want het was weer super weer 23 graden :) Daarna kwam Anja naar buiten dat ze zo weg ging naar downtown om haar tattoo te laten zetten en josefine en ik dacht, WIJ WILLEN MEE!! Dus wij meegegaan naar downtown waar we met Victoria en Wiep hadden afgesproken voor de tattoo shop... Vervolgens mocht Anja 2 personen mee naar achter nemen om te kijken en Wiep en ik gingen met haar mee! Nou ze verrekte echt helemaal geen spier in haar gezicht, bikkel! Daarna zijn we met z'n 5e State street afgelopen, Wetzel Pretzel gehaald en iets gekocht dat me een beetje beter zou laten voelen maar nee dat werkte niet echt.. Daarna naar Yoghurtland gegaan en een ijsje gehaald, in de zon opgegeten.. vervolgens weer terug naar de auto gelopen en toen we Victoria thuis af hadden gezet ging ik even mee naar binnen om afscheid te nemen van Jelmer die terug ging naar NL voor de springbreak want hij blijft 9 maanden hier maar ik zou hem niet meer zien voordat ik naar huis ging. Daarna had Jo, Anja en mij thuis afgezet. Juliane was al thuis en was de Wii aan het spelen met Turi, maar zodra we elkaar zagen moesten we weer gelijk huilen... booooh stelletje baby's dat we waren hahaha maar het was echt shit om in het huis te zijn want telkens wil je een van de jongens roepen maar dan zijn ze er niet... dus je wordt telkens herinnert aan het feit dat ze echt weg zijn.. en het is zo still.. en saai... S'avonds na het eten wouden Wiep, Anja, Juliane en ik een film kijken maar om half 8 vielen er 3 van de 4 al in slaap onder de film dus om kwart voor 9 lagen Juliane en ik al in bed aangezien we de avond ervoor helemaal niet naar bed waren gegaan.

Zondag geprobeerd uit te slapen maar dat lukte niet echt.. Toen Juliane en ik wakker werden moesten we gelijk weer huilen.. pffff Ik wou eigenlijk niet echt de kamer uit (of naar de keuken toe lopen) omdat ik wist dat ze er niet meer waren en normaal waren ze altijd in de keuken of aan de eettafel dus ben een tijdje in me bed blijven liggen met me laptop aan. Gelukkig waren er al een aantal gearriveerd dus zat met hun te chatten via FB :) Om 11 uur me bed maar uit gekomen en gedoucht. Daarna ontbeten in het zonnetje in de achtertuin met Juliane en Anja. Na het ontbijt heb ik met mam geskyped en dat was niet echt gemakkelijk aangezien ze natuurlijk ging vragen hoe het met me ging... Horrible dus.. en ik moest (of course) weer huilen en toen moest mam ook huilen haha een big tranen drama.. Toen heb ik haar de berichtjes voor gelezen van de mensen die op me vlag hadden geschreven en moest ik alweer huilen haha. Maar uiteindelijk was het wel fijn om geskyped te hebben en gekletst te hebben ook over leuke dingen. Na het skype bleven Juliane, Anja, Wiep en ik nog even in het zonnetje zitten en daarna besloten Juliane en ik om maar eens uit te testen of al onze spullen wel in de koffers pasten dus dat hebben we geprobeerd en toen kwamen we tot de conclusie dat we misschien een doosje naar huis moeten sturen met het overtollige gewicht erin... Na onze rommelige koffer sessie hebben we alles maar opgeruimd want aan het einde van de middag kwam een meisje er die 6 maanden in EF Honolulu had gezeten en nu 3 maanden hier naar toe kwam, ze komt uit Zwitserland. S'avonds rond 18.00 uur avond eten gegeten maar was niet zo geweldig.. en toen probeerden we een 2de poging om de film Savages te zien via de TV maar de internet verbinding was te langzaam voor de film te laden en dus hadden we het maar alweer opgegeven naar een uur en zijn toen maar weer optijd naar bed gegaan...

Dit was dan alweer de 25ste blog update vanuit California.. waarschijnlijk nog 1 of 2 die volgen..

See you really really soon
xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 15057

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: