week 14 - The Family visit! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu week 14 - The Family visit! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

week 14 - The Family visit!

Blijf op de hoogte en volg Karianne

25 December 2012 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hi people! :)

Bereid je maar voor op een lang verslag.. ;)

Maandag ochtend laatste spulletjes in de koffer gedaan toen om half 10 heeft mijn Hostvader me weggebracht naar de "pick-up" plaats waar de Santa Barbara Airbus van vertrekt. Om 10 uur vetrok ik met de bus richting LAX om sas, mam en pap op te halen. Onderweg maar 1 keer file gehad (geloof me dat is een uitzondering want normaal staat het er overal vast op de snelwegen rondom Los Angeles) door een ongeluk dus we kwamen om 13.00 uur aan bij de eerste Terminal waar 1 passagier echt moest rennen om zijn vlucht te halen. Rond half 2 kwamen we aan bij de terminal waar ik eruit moest en rond kwart voor 2 kwamen ze eindelijk uit de deuren lopen! :)
Eerst koffers gepakt toen met een shuttle busje naar het autoverhuurbedrijf om de auto op te halen.. Kwam ik erachter dat ik NIET mocht rijden omdat ik 21+ moest zijn :'( Daarbij moesten we vervolgens ook nog een andere grotere auto uitkiezen omdat al onze koffers niet in die kofferbak zouden passen.
Nadat we onze auto hadden zijn we "even snel" door West Hollywood, Beverly Hills en Santa Monica gereden en vervolgens aan onze reis richting San Francisco begonnen. In San Luis Obispo zijn we om half 9 maar gestopt om een hotelletje te vinden aangezien hun natuurlijk allemaal dood op waren van 2 dagen reizen.

Dinsdag ochtend om 8 uur vertrokken om aan ons laatste 4 uurtjes te beginnen van onze eerste bestemming. We hadden de Pacific Coast highway gepakt en aangezien pap en mam bij elk ding wat ze tegen kwamen op die weg een korte stop wouden maken, kwamen we natuurlijk nooit op de geplande tijd (12 uur) aan maar pas om half 4..
Het zonnetje scheen dus zodra we hadden ingecheckt in het hotel gingen sas en mam de koffers uitpakken en pap en ik naar een haventje wat aan het water lag waardoor je de Golden Gate Bridge en Alcatraz heel goed kon zien! Gorgeous! :) Daarna met de Fam. uiteten geweest bij de Fisherman Warf, erg leuk om te zien.
S'avonds had ik met de jongens van mijn Homeshare afgesproken om ergens bij een cafeetje in San Francisco af te spreken aangezien hun zondag al waren vertrokken met 7 man naar SF. Helaas kwamen ze 1,5 uur later bij het café aan dan in eerste instantie afgesproken voornamelijk door gebrek aan parkeerplaatsen in de buurt van Washington Square park dus we hadden niet zoveel tijd meer om bij te kletsen. Was wel heel gezellig en leuk om te zien dat ze mijn familie nu ook leren kennen. De jongens gingen de volgende dag naar Yosemite national park rijden.

Woensdag ochtend op het bootje naar Alcatraz gevaren. Alweer prachtig weer, zonnetje schijnt, strak blauwe lucht alleen erg frisjes. Alcatraz was echt leuk om te zien omdat we het allemaal wel kennen en er films van zijn gemaakt is het toch nog leuker om zelf op het eiland te zijn en het hele verhaal erachter horen en te zien. Vanaf Alcatraz had je een prachtig uitzicht op San Francisco en de Golden Gate Bridge. 3 uur later hebben we weer de boot terug gepakt naar SF. Daarna de auto gehaald bij het hotel en toen over de Golden Gate Bridge gereden in de bergen naar het uitzichtpunt wat over SF, Golden Gate Bridge en Alcatraz uitkijkt, was echt amazing om te zien! Vervolgens terug maar SF gereden naar de Painted Ladies en Lombard Street waar pap met de auto vanaf is gereden haha. Onderaan de straat stond natuurlijk helemaal vol met toeristen. Auto weer terug gebracht naar het hotel en toen naar Chinatown gelopen
en door Financial district. S'avonds bij een restaurantje gegeten wat niet echt geweldig was en toch in de boekjes van SF stond als een aanrader..

Donderdag ochtend naar pier 39 gegaan om de zeehonden en zeeleeuwen te zien en ja hoor daar lagen ze allemaal te zonnen op de steigers. Erna is Saskia in het hotel gebleven en zijn mam, pap en k naar Muir Woods gereden aan de andere kant van de Golden Gate Bridge waar ze die reuzen bomen hebben. Toen we rond lunch tijd weer terug bij het hotel waren, hebben we sas opgepikt en zijn we met een soort Cable Car (niet de originele) naar Union square gegaan voor te shoppen. :)
Op het grote plein van Union Square stond een ontzettend grote kerstboom en Macy was ook helemaal kerst kransen versiert.
Daar ergens weer gegeten en vervolgens de Cable Car weer terug naar het hotel gepakt. Sas en mam in het hotel gebleven en toen ben ik met pap naar Twintig Peeks gereden. Dat zijn 2 heuvels in San Francisco dat uitkijkt op 6 counties (gemeentes). Het was echt een ansichtkaart, zo ontzettend mooi en helder was het uitzicht! Je kon de Golden Gate Bridge, Alcatraz, downtown SF en noem maar op, allemaal perfect zien!
1 nadeel; het was steenkoud en het waaide enorm hard. :(
Opeens hoorden we een jongen ZEGGEN (niet roepen of schreeuwen) ; help, help, help maar het viel ons in het begin niet echt op dat iemand hulp nodig had en toen we het hoorden, waren er al mensen naar toe gelopen maar de jongen klonk helemaal niet dramatisch om het zo maar te zeggen als iemand echt in de penarie zit. Vervolgens toen pap en ik naar beneden reden om terug naar het hotel te gaan, kwam er een brandweerauto, politieauto en ambulance wagen langs gesjeesd..

Vrijdag ochtend ontbijtje a la Starbucks style haha en vervolgens vertrokken om 9 uur naar Santa Barbara en kwamen om 15.00 uur aan.
Eerst naar Summerland beach geweest om hun mijn favoriete strand in de omgeving te laten zien. :) Daarna bij het hotel ingecheckt en toen naar downtown Santa Barbara gegaan om op State street een beetje te winkelen. Vervolgens kwamen we Poli en haar zusje tegen dus daar nog ff mee gekletst en daarna uiteten geweest bij de Sandbar. S'avondspits naar mijn Homeshare geweest met de Fam. om hun te laten zien waar ik al 3 maanden woon haha en ook kennis te maken met het gezin en de rest van mijn huisgenoten. :)

Zaterdag ochtend met pap en mam (sas wou niet mee) beetje rond toeren en naar Montecito gereden waar Oprah Winfrey en Sylvester Stallone wonen en langs de Mission gereden. Daarna sas opgehaald en naar een groot winkelcentrum in Ventura geweest omdat het hondenweer. Rond het avondeten weer terug naar Santa Barbara gereden en toen wat gegeten bij een Italiaan op State street. Vervolgens terug naar het hotel gegaan zodat Sas en ik ons konden klaar maken voor een Houseparty die een jongen van EF hield waar mijn house buddies ook waren. :) funfunfun! Alleen kwam de politie 1x aan de deur omdat de buren hadden gebeld voor overlast maar dat was echt een beetje overdreven want er stond nauwelijks muziek aan.

Zondag ochtend met z'n alle naar de Santa Barbara beach en pier gegaan. Daar kwam ik Olivia tegen met haar ouders die haar ook kwamen opzoeken in kerstvakantie vanuit Duitsland.
Vervolgens sas en mam afgezet op State Street die daar nog even wouden winkelen, pap en ik zijn naar Isla Vista geweest om hem te laten zien waar normaal gesproken in het weekend alle beruchte houseparty's zijn en langs The University of Santa Barbara gereden wat echt niet normaal groot is!! :O
Toen weer terug naar State Street gereden om daar nog wat met z'n alle wat te drinken en daarna weer terug naar het hotel gereden. Eindelijk eens wat van Serious Request kunnen kijken... Mis het hele gebeuren :(
S'avonds heb ik pap, mam en sas meegenomen naar de Panda Express dat is een Chinees Fastfood restaurant maar toch redelijk gezond en lekker eten heeft. Vervolgens hebben ze mij en sas bij mijn Homeshare afgezet om een filmpje te kijken met de club.

Pfffffoeeh zooooo veel informatie Hahaha

Fijne kerst en een spetterend Oud op nieuw everyone!! :)
(+ Lenz & Hidde)

Xoxo

p.s foto's volgen snel (op facebook) :)

  • 25 December 2012 - 05:50

    Diana:

    Hoi karianne, super dat je mam, pap en sas van alles hebt kunnen laten zien.
    Doe ze maar de groetjes en ook voor jullie fijne feestdagen en een fantastisch 2013!
    Liefs Diana & Jos

  • 26 December 2012 - 10:32

    Frans En Astrid :

    Hoi Karianne,

    Leuk om te lezen wat jullie allemaal ondernomen hebben en lekker wat tijd met elkaar door hebt kunnen brengen. We willen je het allerbeste toe wensen voor 2013 en geniet nog van de tijd die je daar bent.

    Heel veel groetjes,

    Astrid, Frans and the kids


  • 07 Januari 2013 - 21:05

    Henriet:

    Leuk verslag op deze manier zie je wel hoeveel wij in die week hebben gedaan. Heel leuk en interessant maar ook zo vermoeiend veel liefs henriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 15095

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: