Week 15 - Last week Family visit - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu Week 15 - Last week Family visit - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

Week 15 - Last week Family visit

Blijf op de hoogte en volg Karianne

01 Januari 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hey hey!

het laatste weekje van de family visit! ;)

Maandag ochtend met de fam. naar mijn school geweest waar ik ze een rondleiding heb gegeven. Het was ontzettend rustig op school omdat heel veel leerlingen nu kerstvakantie hebben maar toch nog een aantal hebben gewoon les.
Daarna zijn we nog langs Santa Barbara Courthouse gereden en daar nog een rondgelopen en wat erover uitgelegd. Bij het gerechtsgebouw is ook een uitkijktoren over heel Santa Barbara dus daar zijn we nog bovenop geweest en het was heel mooi weer dus ontzettend goed over het hele gebied heen kijken! :)
Toen zijn we naar Los Angeles vertrokken rond lunch tijd. Tijd voor de volgende en laatste plaats van de Family visit. Nadat pap alweer zijn toeristische route had genomen zijn we rond 14.00 uur aangekomen en konden we gelijk in het hotel inchecken. Daarna zijn we op zoek gegaan naar de buurt "Old Pasadena" maar onze navigatie bracht ons helemaal de stad uit dus dat duurde wel even voordat we daar eindelijk aankwamen. Natuurlijk gingen de winkels optijd dicht die avond omdat het kerstavond was, dus om 18.00 uur was alles gesloten en zijn we maar weer in de auto gestapt en wat rond getoerd en vervolgens terug naar het hotel gegaan.

Dinsdag ochtend lekker uit geslapen en daarna naar Venice Beach geweest. Was niet echt warm en zonnig maar nog steeds harstikke leuk om daar naar toe te gaan, hebben we daar nog wat rondgeslenterd en wat shops in geweest om wat souvenirs voor sas te halen die ze weer mee terug naar NL moest nemen. Heel toevallig reden we door die straatjes van Venice waar die buurt is met de slootjes en ronde bruggetjes achter de huizen. Vervolgens zijn we doorgereden naar Santa Monica omdat het daar zo dichtbij ligt. Daar hebben we rond gelopen en een brunch gehad. Heel veel winkels waren dicht omdat het 1ste kerstdag was dus heel veel konden we niet doen in Santa Monica maar is sowieso leuk om te zien met de pier.
Toen zijn we naar het Hollywood Sign gereden wat nog niet echt heel makkelijk was om te vinden maar toen je daar eenmaal was, had je wel een prachtig uitzicht over heel Los Angeles en een ontzettend mooie zonsondergang! Papa wou daarnan nog door downtown heen rijden waar die skyscrappers zijn, dus dat hebben we nog gedaan en nog hele mooie foto's gemaakt en vervolgens zijn we terug naar het hotel gegaan.

Woensdag ochtend hebben we al onze koffers weer ingepakt toen Saskia afgezet in Santa Monica om te winkelen en vervolgens ben ik met pap en mam doorgereden naar Santa Barbara om mij af te zetten en een aantal kleding en schoenen mee te nemen naar huis wat ik tot nu toe toch niet had aangedaan. Eerst natuurlijk nog even op de winkelstraat geweest, State Street daar nieuwe schoenen gekregen van ze, bij starbucks nog wat gedronken en toen kwamen we erachter we al veel te laat waren en dat pap en mam waarschijnlijk een uur later in Santa Monica bij Sas zouden zijn dan afgesproken tijd... dus stress natuurlijk, ik nog even gauw de supermarkt in omdat ik bang was dat ik die avond niet thuis kon mee eten aangezien je je naam de avond van te voren op het bord moet schrijven en ik er niet was. Daarna snel naar mijn homeshare gereden en toen moest ik nog gauw me kleding uitzoeken die ik aan hun wou meegeven.. Pap en mam waren in de auto naar een oorbel van mij aan het zoeken die ik kwijt ben geraakt en helaas niet gevonden.. :(
Nadat ik eindelijk mijn kleren bij elkaar had gesorteerd, heb ik afscheid van ze genomen (mam niet zonder traantje..) en toen zijn hun snel doorgereden naar Sas toe. Ze vlogen s'avonds laat pas naar New York waar ze nog 4 dagen zouden blijven.
Ik heb me koffertje rustig uitgepakt, en met Hidde bij gekletst de rest was namelijk naar het strand toe (nee zo warm was het nou ook alweer niet).
S'avonds hebben we met zijn alle de film New Years Eve gekeken en Soul Surfer. Vervolgens om een uur of half 1 kwam het hostbroertje van 6 jaar nog aan om te vragen of we nog memory met hem wouden spelen dus dat hebben we ook maar gedaan haha en het WIFI lag eruit.. dusja wat hadden we beter te doen.. ;)

Donderdag ochtend nog steeds geen internet dus we besloten maar met de downtown te gaan om daar in de Starbucks of op school internet te zoeken haha.. Loop ik net de deur uit, sjeest de bus voor me neus voorbij! ik heel hard rennen.. kom ik daar net optijd aan, bedenk ik me eens dat ik vergeten was te pinnen dus geen geld voor de bus had en me maandkaart was verlopen dus ik me maar weer omgedraaid en terug naar huis gelopen terwijl de rest in de bus zaten. Kom ik net binnen zegt Izabelle dat het internet het weer deed.. mooi dus! haha
S'avonds zijn we naar vrienden van jongens gegaan die een klein feestje hielden bij hun thuis, was heel gezellig. Ben ik met een jongen aan het praten uit Noorwegen vraagt die mij of mijn naam vaak voorkomt in Nederland dus ik zeg nee dat ik eigenlijk nog nooit iemand anders heb ontmoet die dezelfde naam had als mij, zegt die mij vervolgens dat mijn naam uit Noorwegen, Scandinavië vandaan komt.. en dat die daar wel veel meer voorkomt... haha echt heel grappig.

Vrijdag ben ik naar bus 11 moeten lopen, wat aan de andere kant van de snelweg ligt dus dat is van thuis ongeveer een half uur lopen.. om daar te pinnen zodat ik eindelijk geld voor de bus had haha en toen naar downtown gegaan om wat spulletjes voor Hawai te halen en mijn boek die ik al zoooo lang wilde kopen!! :)
S'avonds nog een paar keer memory met het hostbroertje gespeeld, nu doet die tenminste iets wat normaal is op zijn leeftijd dus dat stimuleren we dan ook maar extra goed he ;)
Voor de rest niet zoveel gedaan.

Zaterdag de hele ochtend en middag mijn kleren uitgezocht voor Hawai wat echt een ramp was haha.. Ik deel namelijk mijn grote koffer met iemand zodat we niet zoveel hoeven bij te betalen per koffer ($25 per vlucht, per koffer) dus ik kon alleen 1 kant gebruiken. Nadat ik eindelijk alles bij elkaar had, heb ik hem eens geweegd, is die 16 kiloooo!! Terwijl ik er maar 11,5 mag hebben haha dus weer een aantal dingen eruit gepakt en die maar in me handbagage koffer gestopt. S'avonds nog een aantal oefeningen gedaan en daarna de All You Need Is Love Kerstspecial terug gekeken! haha zooo leuk :)

Zondag ochtend nog lekker uitgeslapen en om 13.00 met mijn koffer helemaal naar de overkant van de snelweg gelopen (waar bus 11 is, half uur lopen) om Kathy mijn koffer te geven voor hawai dat zij de andere helft kan opvullen ivm $25 per vlucht. Toen ben ik met de bus naar downtown gegaan en daar nog een paar dingetjes gehaald voor hawai wat ik was vergeten op vrijdag. Daarna nog gauw naar de supermarkt gegaan waar ik Hidde en lenz tegen kwam dus heb ik samen met hun de bus naar huis gepakt.
S'avonds met Juliane het eten gekookt dat ik op woensdag al had gekocht. Na het eten kwam tanita naar ons toe en ze bleef bij ons slapen omdat ze ook mee gaat naar Hawai zodat we haar snachts niet bij haar Hostfamily hoeven op te halen met de taxi. Toen gingen Tanita en Juliane haar kleding in de andere helft van haar koffer gedoen maar de koffer was 5 kilo te zwaar dus nu hebben ze een handbagage koffer erbij gepakt.

Dit was het weer even voor nu! ik hoop dat ik optijd mijn nieuwe update kan doen van Hawaï maar de foto's komen pas als ik terug ben..

xoxo

  • 07 Januari 2013 - 21:02

    Henriet:

    Ik ben heel blij met je verslag was weer enkele dingen vergeten. Goed beweren maar xxxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 15066

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: