week 16 - HAWAI - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu week 16 - HAWAI - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

week 16 - HAWAI

Blijf op de hoogte en volg Karianne

11 Januari 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

ALOHA people!

Hier is die dan het verslag van Hawaï haha

Maandag nacht pas om 1.30 uur naar bed gegaan omdat ik toen pas klaar was met mijn spullen helaas kon ik maar 1 uur slapen want om 2.30 moesten we alweer opstaan omdat we om 3 uur vertrokken met de taxi van de hostvader om eerst iemand anders thuis op te halen en toen door naar school. De bus zou om 3.30 vertrekken en daar was Kathy op ons aan het wachten bij de bus. Onderweg naar LAX hebben gezellig gekletst omdat we niet konden slapen maar helaas vond volgens mij niet iedereen dat even leuk haha. Rond half 6, 6 uur kwamen we aan bij LAX. Allereerst de koffers ingecheckt daarna door de douane en vervolgens wat gedronken bij Starbucks toen doorgelopen naar de gate waar we ondertussen de zonsopgang zagen op LAX. Verveelde me zo erg bij de gate dus daar nog geprobeerd te FaceTime / Skype met pap en mam maar geen succes, toen riepen ze om dat er vertraging was ivm onderhoudsproblemen met het vliegtuig.. beetje aan het freaken in me hoofd haha. Om 7.30 mochten we eindelijk boarden ipv 7.23 in de lucht te zijn.. De helft van de vlucht lichtjes kunnen slapen, de andere helft niet echt (6 uur vliegen) want er zat een jongen naast me die constant vragen aan me zat te stellen.. en blijkbaar snapte die de hint niet toen ik me ogen weer sloot.. We kwamen er rond 11.30 uur lokale tijd aan, als eerste de koffers gepakt en zodra we naar buiten liepen was het zo plakkerig warm.... niet normaal maar raakte ik snel aangewend, toen ongeveer een half uur gewacht op bus en het ongeveer 25 min rijden naar het hotel. Kamers ingecheckt en toen heb ik vervolgens geswitcht met een ander meisje omdat ik niet op die kamer eigenlijk hoorde maar de gast van de California Explorer een verkeerde kamer indeling had gemaakt. Zodra we in de kamer waren, zagen we dat er 1 queensize bed was, 1 single en een slaapbank! Ik maar op de slaapbank lekker groot en helemaal voor mij alleen! Daarna omgekleed, en toen in de lobby om 14.00 uur met de groep om naar het International Market place te gaan voor wat te eten. Daarna naar het strand (waikiki beach) gelopen met de groep. Helaas was het aardig bewolkt en hartstikke druk op het strand. Na een uur zijn we maar weer weggegaan en met mijn kamergenoten een supermarkt gezocht maar het was allemaal super duur omdat je in Waikiki zat en vanwege de toeristen plek alles zo duur wordt. Daarna naar de hotelkamer de spullen gebracht en toen naar de subway voor het avondeten. S'avonds had Daniel voor ons alcohol gehaald en wij indrinken bij ons op de kamer daarna door naar de hotelkamer van de jongens maar die waren er niet dus toen bij andere meiden van EF naar binnen gegaan, daar vervolgens eruit gekickt omdat ze ons nog niet echt konden hahah. Toen maar terug naar onze kamer gegaan en gewacht tot de jongens weer terug waren. Daar bij hun nog op de kamer nog wat gekletst en toen om 22.30 uur door naar Waikiki beach voor de jaarwisseling waar we met duizenden mensen op het strand waren. Om klokslag 12 uur was er vuurwerk op het water en het duurde maar 15 minuten. Aangezien het hier in Amerika verboden is om zelf vuurwerk af te steken met de jaarwisseling, was iedereen natuurlijk naar Waikiki beach gekomen. Wij allemaal onze bikini aangedaan om vervolgens in het nieuwe jaar de zee in te rennen maar na het pootje baden vond ik het alweer genoeg geweest.. het water was namelijk niet zooo warm.. haha. Daarna ging we met de groep weer terug lopen naar het hotel aangezien we niet naar een club konden gaan. Iedereen liep op straat het leek wel net een beetje op IV en toen nog bij de jongens op de hotelkamer verder gegaan maar Kathy en ik waren kapot moe dus wij waren om 1.30 terug naar onze hotelkamer gegaan en gaan slapen.

Dinsdag ochtend had iedereen uitgeslapen tot ongeveer 12 uur en ik was helaas al vanaf 8 uur wakker door een van mijn kamer genoten toen pas terug kwam van oudejaarsavond. Aangezien ik toch niks kon doen zonder hun heb ik me laptop maar gepakt en dingen in oahu opgezocht op het internet daarna maar omgekleed en ontbeten. Toen naar waikiki beach gegaan met de hele groep maar het bleef bewolkt en het regende veel dus we gingen maar weer terug naar het hotel om te douche. Daarna weer de stad in en rond gelopen in Waikiki op verkenningstocht haha zodat we overal wat informatie over activiteiten konden opdoen. Daarna nog 2 uur gewacht om te gaan uit eten bij de Cheesecake Factory met 15 mensen. Was heel gezellig en vervolgens weer terug naar het hotel waar we nog wat geklets hadden en Kathy & ik zijn daarna om 1.00 uur gaan slapen terwijl die 2 andere van onze kamer nog met iemand gingen kletsen op de gang.

Woensdag ochtend moesten we om 9.00 uur verzamelen in de lobby met de mensen die mee wouden gaan naar de EF school in Honolulu. Was ongeveer 10 minuten lopen vanaf ons hotel en de school ligt ongeveer een kleine 10 minuten van het strand af met de voet. Het lag in een hoog gebouw en de school had maar 1 verdieping dus het was ontzettend klein met maar 2 klaslokalen. Op de school hadden ze natuurlijk ook een activiteiten begeleider en zij ging ons helpen om een beetje dingen te plannen of het geven van informatie voor excursies wat sommige mensen graag wouden doen en tips te geven etc. Nadat we klaar waren bij de school hebben 4 mensen van de groep zich mini vans gehuurd voor een week waar we in elke auto 7 mensen in konden. Het duurde alleen aardig lang voordat ze eindelijk te auto's hadden. Vervolgens in de middag met 3 auto's naar Makaha beach gegaan wat bekend staat om hele hoge golven tot 9 meter! Maar 1 van de auto's waren al voorop gereden en vervolgens kreeg de zwitserse jongen die in die auto zat, ruzie met een lokale man omdat die zwitse jongen die man had afgesneden op de weg en dus was die man hun aan het achtervolgen met de auto en blijkbaar had die ook nog zijn zonen opgebeld om te komen aangezien ze ineens met zijn drieën waren zodra ze waren gestopt met de auto en de zwitserse jongen door 3 mannen werd geslagen. Toen de rest allemaal aankwamen zijn we met z'n allen naar het strand gelopen en wouden we de zee in maar eigenlijk mocht er niemand zwemmen ivm sterke stromingen en te hoge golven daarom zijn we vooraan gebleven maar alsnog erin gegaan je werd omgeslagen ook al stond je vooraan, echt niet normaal maar wel echt super vet! Op t laatst hadden we nog een groep dolfijnen en walvissen gezien! Toen we terug in het hotel waren hadden we s'avonds pizza besteld en verder niks meer gedaan. We waren allemaal kapot van het zwemmen.

Donderdag ochtend zijn we met 2 auto's naar Diamand Head krater geweest. Je moest een hele kronkel tocht erom heen omhoog lopen en je had ontzettend veel uitzicht. Toen we boven aan op de top uitkwamen, waaide het behoorlijk hard maar we hadden een prachtig uitzicht op alles ook op heel Honolulu! Daarna naar Kailua beach gegaan wat één van de mooiste stranden op de wereld moet zijn maar helaas hadden wij verschrikkelijk weer op dat moment, veel regen en wind, dus uiteindelijk om 17.00 uur maar omgedraaid en richting huis gegaan. Vervolgens toen we eindelijk op de snelweg waren en de tunnel voorbij waren belt Hidde mij opeens op en zei die dat ze langs de kant van de snelweg stonden met een kapotte motor en olie die de hele snelweg overliep. Wij ons natuurlijk gelijk omgedraaid om te zien of we ze konden helpen maar helaas niet dus hebben we ons maar weer omgedraaid en zijn wij richting huis gegaan naar het hotel. 3 uur later kwamen ze pas thuis en vertelde ze dat er in totaal 7 politie auto's gestopt waren en ze 4 x de autoverhuur bedrijf opgebeld hadden voor een taxi ondertussen 4 files veroorzaakt hadden en pas 2 uur later de taxi eindelijk kwam die hun naar het hotel bracht. Om 9 uur ging ik met een hele groep uit eten bij de hardrock cafe waar een live band was heel leuk alleen iets te luid voor te kunnen communiceren met degene die tegenover je zat dus soms moest je wel een sms versturen als degene je niet kon verstaan haha. Om 23.30 weer terug in het hotel en toen naar bed gegaan want de rest van mijn kamer genoten lagen al te slapen.

Vrijdag ochtend zouden we eerst gaan snorkelen maar het waaide te hard dus toen zijn we met groep naar Pearl harbor gegaan. Daar waaide het ook al te hard dus hetgene wat heel heel heel graag naar toe wou en zien, konden we niet naar toe namelijk de Uss Arizona memorial maar gelukkig hadden we de rest wel kunnen doen en was het heel interessant. Het weer was heel erg wisselvallig dan regende het weer terwijl de zon scheen, typisch hawai dus.. Na Pearl Harbor met de groep ergens wat gegeten en toen om half 4 nog naar north shore gegaan maar daar mochten we niet zwemmen alleen surfen want de stroming was te sterk en het regende.. Dus toen wouden we de zonsondergang zien maar dat was nog niet zo gemakkelijk om daar te komen aangezien je ongeveer 1,5 uur door een motor/auto cross terrein moest lopen. Aangezien het best vaak had geregend was het aardig modderig en het eerste stuk heb ik geprobeerd maar we waren allemaal op onze slippers en daarom besloten ik, Nils en Jenny om ons om te draaien en terug naar de auto te lopen maar de rest liepen gewoon door.. Helaas waren ze te laat voor de zonsondergang en toen ze mensen tegen kwamen na 40 minuten lopen vertelden hun ze dat het nog zeker 45 minuten zou duren voordat ze bij het uitzicht punt aan zouden komen dus hun hebben zich ook maar omgedraaid en zijn terug gelopen maar het was pikken donker en Nils, Jenny en ik begonnen ons een beetje zorgen te maken in de auto maar gelukkig zagen we ze daarna aankomen met hun iPhone lichtjes haha. Vervolgens teruggereden naar het hotel niemand wou ergens wat gaan eten dus ben ik alleen maar naar de Subway gegaan.. daar kwam ik Daniel tegen die bij de jongens op de kamer slaapt, toen terug gelopen met hem naar het hotel en onderweg kwamen we een rapper tegen die ons tegen hield om zijn muziek te laten luisteren en natuurlijk wou die hem aan ons verkopen maar ik zei dat ik geen geld had en toen heeft die Daniel zover gekregen om zijn cd te kopen voor $20! Toen met hem terug naar de kamer van de jongens gegaan daar een beetje gehangen en gekletst.. en toen maar eens terug naar de kamer gegaan en gedoucht en naar bed

Zaterdag ochtend naar Hanauma Bay gegaan met 3 auto's om te gaan snorkelen. Daar was een hele grappige strandwacht die ons heel dramatisch op een grappige manier vertelde als er een rescue gaande was haha.
Ik probeerde foto's te maken met mijn onderwater camera toen ik aan het snorkelen was maar om de een of andere reden werkte die niet dus heb geen foto's :( sommige van de groep hebben reuze schildpadden gezien!!
Daarna rond 12 uur weg gegaan, begon toevallig ook ineens heel hard te regenen.. Toen ergens gaan lunchen met z'n allen. Daarna naar Sandy beach gegaan om eerst vanuit de auto te kijken hoe het was en eruit zag en er stond een ambulance dus we gingen eerst maar wat eten ergens en toen we terug kwamen daar vertelde een strandwacht tegen ons dat we niet het water in mochten en dat alleen professionele surfers hier aan het surfen waren.. en toen vertelde hij ons dat er net een surfer zijn nek had gebroken en dat die was afgevoerd met de ambulance (die we dus daar hadden gezien toen we voorbij reden voor lunch). Daar een paar uur gezeten en gekeken naar de ruwe golven maar toen begon het weer te regenen dus zijn we maar weer terug naar hotel gegaan en toen wouden de meiden weer niks eten dus ben ik weer alleen naar de supermarkt gegaan daar kwam ik de jongens tegen en ben ik met hun naar een hotel gegaan om de zonsondergang te zien maar helaas waren we hier ook te laat dus ben ik met ze mee gelopen naar de tickets verkoop voor de Luau.. Daar meer dan uur gewacht voordat we zelfs aan de beurt waren en toen we eindelijk mochten toen wisten ze niet of er nog 16 kaarten beschikbaar waren.. Dus ze zouden Daniel de volgende ochtend om 7 uur bellen.
Daarna terug naar hotel gegaan daar gedoucht toen met de meiden naar Momo's hotelkamer gegaan voor een mini feestje.. Daar hebben ze beerpong gespeeld, gekletst, muziek op etc.

Zondag ochtend met de meiden gaan surfen maar we wisten niet zeker of het wel een goed idee was aangezien er kwallen in de baai waren en Tanita en Willy al door een gestoken waren dus we waren een beetje bang maar wij aan die vrouw gevraagd achter de desk en zij zei dat ze vandaag nog geen meldingen had gehoord dus wij toch maar gewoon gegaan en eerst de basic oefeningen op het zand gedaan, vervolgens met de surfboarden het water in en in de 1ste minuut dat ik het water in ben raak ik met me hand een kwal aan! Gelukkig alleen maar het lichaam en niet de tentakels dus ik was niet gestoken.. Het surfen ging echt heel goed, heb eigenlijk op zo goed als elke golf wel op de board gestaan maar dat komt omdat de instructeurs me op het juiste moment zeiden wanneer ik een golf moest pakken.. Na anderhalf uur paddelen en surfen waren we bek af en liepen we naar de douches toe om ons af te spoelen komt ineens een van die mannen aan en zei dat er foto's gemaakt waren van ons, wij hadden er geen idee van maar liepen maar met hem mee en de foto's waren zo vet! Dus Juliane en ik hebben ze gekocht voor $30 P.p
Na het surfen nog even op het strand gelegen en toen naar ons hotel gegaan om 13.30 uur omdat we om 15.30 werden opgehaald naar de Luau. Een Luau is een soort van Hawaiiaanse show wat bestaat uit traditionele dansen met vuur een varken die wordt gebraden op het kampvuur, het avond eten, en activiteiten. Daar hadden ze ook allemaal activiteiten voor ons wat typisch Hawaiiaans waren.
We kwamen met een groep van 18 mensen ongeveer allemaal van EF en we hadden een eigen tafel. De hele avond was heel speciaal, ontzettend grappig, gezellig en indrukwekkend. Het eten was heerlijk, de shows waren indrukwekkend en de activiteiten waren ontzettend leuk! In het begin kon je op de foto met de Chief en zijn vrouw dus dat hebben we gedaan met de hele groep en op het einde hebben we allemaal die foto gekocht voor $10 p.p
Om half 9 met de bus terug naar het hotel en toen nog even met tanita, Juliane en Kathy naar de Starbucks geweest en vervolgens terug naar het hotel gegaan.

pffffff zooo veel gedaan. Dit was het weer voor even. Sorry voor de late post.. maar een dezer dagen komt de volgende alweer.

xoxo

p.s probeer de foto's er zo snel mogelijk op te zetten maar het kost super veel tijd... :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 15091

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: