week 4 - Mexico weekend - Reisverslag uit Rosarito, Mexico van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu week 4 - Mexico weekend - Reisverslag uit Rosarito, Mexico van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

week 4 - Mexico weekend

Blijf op de hoogte en volg Karianne

17 Oktober 2012 | Mexico, Rosarito

Hi everyone!

Hier weer een nieuwe update met heel wat happening going on! haha

Afgelopen donderdagavond de verjaardag van een van onze huisgenootjes, Jessica die 19 jaar werd, gevierd.
woensdagavond ging ze eerst opstap met vrienden. Ondertussen hebben wij met z'n vijfen het hele huis versiert met ballonnen en slingers.
Die donderdagavond mocht ze van onze gastouders 3 vrienden uitnodigen om met ons samen dinner mee te eten. Ze hadden enorme pizza's besteld en een doos met pasta. Na het eten was het tijd voor de taart. Ze hadden een ontzettend mooie taart voor Jessica met "Happy Birthday Jessica" erop.

Nou is er in Mexico een traditie voor de jarige dat die de "eer" krijgt om als eerste een echte hap VAN de taart mag nemen (dus letterlijk de tanden in de taart zetten) maar de mensen erom heen mogen je dan met je gezicht in de taart duwen wanneer je een hap probeert te pakken haha. Dus dat gebeurde bij Jessica ook wat ons natuurlijk lachwekkende momenten bezorgde!! :D en we zaten allemaal met onze camera's klaar om dat op te nemen haha
Nadat we met z'n alle taart hebben gegeten zijn we naar de woonkamer gegaan en hebben we om de beurt op de WII gespeeld, een dans spel wat ook erg lachwekkend was haha.

zondagavond moest ik mijn 1ste project van mijn AY project inleveren maar aangezien ik van vrijdag tot zondag in Mexico zat, heb ik het donderdag al gedaan! jaja goede student hier haha
Ik kreeg zo net een reactie van mijn Engels docent terug over mijn project en zijn woorden waren; Great job, Karianne! Really excellent!
YEAH!

Vrijdagochtend moesten we al gelijk ons mini koffertje mee naar school nemen omdat we die dag om 12.00 uur zouden vertrekken naar Mexico. Dus we moesten de hele ochtend met onze koffertjes slepen, achja we hadden het er wel voor over.

Twee andere huisgenoten gingen ook mee naar Mexico, Roos (NL) en Marie (FR). In totaal gingen we met 42 mensen in 4 busjes. Er zouden eigenlijk nog een paar vrienden meegaan maar die mochten uiteindelijk niet meer van hun ouders omdat ze het daar te gevaarlijk vonden.

Dus om 12.00 uur hebben we met z'n alle verzameld op de parkeerplaats van school en werden we in de busjes ingedeeld. om 12.30 uur vertrokken we dan eindelijk naar Mexicoooo! In totaal is de heenweg ongeveer 6 uur rijden.

We reden van Santa Barbara naar Los angeles --> Long Beach --> Orange county --> San Diego daar hebben we een eet pauze genomen en zijn we vanaf daar door gereden naar de grens van Mexico.
Voor grens was echt een lange file! maar het duurde gelukkig niet zo lang als we verwacht hadden (ongeveer een uur). Aan de grens naar Mexico is het echt super makkelijk, ze vragen niet eens om je paspoort.

Zodra we de grens over waren kon je echt zien dat het een totaal andere wereld was. Mensen zijn daar heel arm en lopen gewoon over de snelweg dingen te verkopen, echt crazy!! Onze rijder vertelde ons dat het stukje het over de grens waar we doorheen reden echt gevaarlijk was omdat alle criminelen hier uit het land worden gezet naar Mexico. En ze blijven allemaal vooraan de grens hangen omdat ze het liefst zo snel mogelijk weer terug willen naar de VS. Tijuana ligt aan de grens en daar is het dus best gevaarlijk. Wij zaten in Rosarito dat was ongeveer 1 uur van de grens af dus daar was niks aan de hand.

We kwamen om half 7 s'avonds aan en het eerste wat onze "begeleiders" met ons wouden doen was naar de liqour-store (drank winkel) gaan.Dus daar gingen we als eerste heen en we hadden nog niet eens avond eten gehad haha. Om 21.00 uur gingen we pas avond eten (enchiladas, leeeekker) daarna gingen we weer terug naar onze hotelkamer.

Onze hotelkamer was in het oude gedeelte van het hotel maar was eigenlijk prima voor zo'n gestoorde jonge studenten die komen feesten daar en die toch alles stuk maken haha.
Elke hotelkamer had 2 verdiepingen met in totaal 3 tweepersoonsbedden en nog een tweepersoon uitklapbare bank. Ik dacht vrijdagochtend nog dat ik even een weekendje rust zou krijgen van onze homeshare waar we met 12 mensen zitten maar nee hoor want in onze hotelkamer zaten we met 7 mensen!

Rond 22.00 uur zijn we met een groepje naar het strandvuur geweest en hebben we gezellig gekletst en gedanst op het strand. Was echt super gezellig. Daarna zijn we na middernacht weer met de groep terug gegaan naar onze hotelkamer hebben we daar nog gekletst en zijn we rond een uur of half 3 gaan slapen.

Zaterdagochtend zijn we rond half 10 opgestaan en ik wou super graag gaan surfen die dag omdat het het strand en vooral de zee veeel mooier en schoner is dan in Santa Barbara en het surfen was ook goedkoper daar dan in SB. om 10 uur zijn we gaan ontbijten en naar het kleine winkeltje tegenover de straat van het hotel geweest om wat snacks te halen. Vervolgens zijn Roos en ik alvast naar het strand gegaan om 12.00 uur en kwam de rest later na. We werden gelijk door zo'n mannetje op het strand "opgepikt" en naar een cocktail bar op het strand gebracht en werden we aan de cocktails gezet hahaha om 12.00 uur in de ochtend...
Je kreeg er zelfs 2 voor de prijs van 1 omg..

Op het strand was het verbazingwekkend koud! De zon was heerlijk warm alleen de wind was ontzettend koud dus zal de helft van de tijd met een vestje aan op het strand, hoe raar is dat? Ik heb geen instructeurs en surfers gevonden op het strand dus heb jammer genoeg niet kunnen surfen in Mexico!! :*(

Op het strand waren allemaal mensen die dingen aan je wouden verkopen zoals sieraden, fruit, henna tattoo's, foto's etc. Maar er waren ook 2 mexicaanse bandjes die op het strand muziek aan het spelen waren, was eigenlijk niet eens zo slecht!
Op een gegeven moment kwam er een mannetje aan met een fluitje in zijn mond en een tequila fles in zijn buideltasje haha. En ja hoor daar kwam die aan! gaf ons zonder te vragen of we het uberhaupt wel wouden hebben gewoon een flinke scheut in onze mond en gaf ons daarna ons alcoholische cocktail om het weg te spoelen en ging vervolgens hard op zijn fluitje blazen en met onze hoofd heen en weer schudden en draaien. haha crazy dus!

We hebben tot ongeveer 16.00 uur op het strand gezeten en Roos en ik hebben nog op het strand paardgereden. Om eerlijk te zijn was het voor mij geen pleziertje! het paard reed echt totaal niet en ik was Bavo gewend en hij was nou eenmaal AMAZING!!! Dus was een beetje een teleurstelling :( daarna zijn we maar terug naar het hotel gelopen om daar in het zwembad en de jacuzzi te gaan. Die waren beide echt prachtig en ook echt heerlijk.

Na een paar uur zijn we weer terug gegaan naar de hotelkamer en hebben we ons klaar gemaakt voor het avondeten en voor het uitgaan die avond. Die avond zouden we naar de lub "Papas & Beers" gaan ergens in Rosarito. Maar we hadden de hele dag al geen een van onze begeleiders gezien dus we gingen naar hun hotelkamer en klopte op deur om te vragen wat de bedoeling was van zaterdagavond. Die lagen allemaal half te pitten!!!
Dus wij dachten eerst van OMG Is "Papas & Beers" zo heftig dan dat je eerst maar een powernapje moet doen ofzo? haha Maar nee dat was niet het geval.

We kwamen erachter dat van vrijdag op zaterdagnacht een meisje uit Norwegen een ongeluk(je) had gehad. Ze probeerde namelijk met haar dronken kop van de jacuzzi naar het grote zwembad te klimmen maar het zwembad heeft een klein watervalletje en ze had niet gezien dat er een halve meter breedte zat tussen de jacuzzi en het zwembad. Dus ze viel van het rand van de zwembad tussen de jacuzzi en het zwembad in!!!
In eerste instantie dacht ze dat er niet zoveel aan de hand was maar toen ze probeerde te lopen, viel ze weer om dus hebben ze de begeleiders er maar bij gehaald en hebben ze haar helemaal terug naar de VS gebracht. Het ziekenhuis van San Diego vanwege de EF verzekering. Daar bleek ze 2 gebroken ribben te hebben!!! Dus de begeleiders hadden aan haar gevraagd wat ze wou doen. Ze had 3 keuzes; ze kon terug gaan naar Santa Barbara of in het ziekenhuis blijven wachten totdat wij haar zondag op de terugweg zouden oppikken of ze kon mee terug naar Mexico komen. Nou je zult het nooit raden maar ze koos dus om weer mee terug naar Mexico te komen!!! Ze waren pas de volgende ochtend om 10 uur weer thuis (vandaar dat die begeleiders ook lagen te slapen tot 21.00 uur s'avonds) en ze moest de rest van het weekend in het bed blijven rusten. We zagen haar ook pas zondagochtend weer in een rolstoel toen we naar huis gingen. Ze moet 6 weken rusten en ze is hier maar voor 4 weken dus dat is mooi k*t voor haar.

Zateravond gingen we alsnog met de 40 mensen naar de club toe om half 10. Daar konden we van half 10 tot 1 uur snachts gratis drinken.. drama dus kun je je al voorstellen. Het was echt een typische mexicaanse club. De helft was op het strand dus er was ook overal zand en er was een beachvolleybal veld en zo'n stier waar je op kunt zitten en wat rond draait. Natuurlijk gingen alle jongens met hun dronken kop daarop zitten wat nogal lachwekkende momenten bezorgden. haha
Het was echt een super leuke & vooral zatte avond haha.

De volgende ochtend moesten we om 11 uur verzamelen in de lobby en we vertrokken pas om half 1! Beetje irritant dus maar goed. Het was echt super heet die zondag en vlak voor grens naar America hebben we 3,5 uur in de file gestaan!! dus we zijn allemaal uit de busjes gegaan en hebben een beetje erachteraan gesjokt. Op de snelweg waren er weer heel veel mensen dingen aan het verkopen zoals eten, drinken, bloemen, speeltjes etc. Ik zag zelfs een 2 jarig kindje met haar moeder daar over de snelweg lopen en dingen aan het verkopen! was echt een zielig gezicht aangezien dat kindje ook al die uitlaatgassen inademt de hele dag door en denk ook dat ze daar elke dag is omdat die mensen geen geld hebben die daar dingen verkopen.

Toen we eindelijk bij de grens aankwamen werden we meegenomen naar een controle plek omdat 2 Italianen geen F1 studenten visum hadden. De mensen die daar werkten snapte maar niet waarom hun geen F1 visum hadden terwijl hun op dezelfde school zitten als de rest in het busje en wij wel allemaal een F1 visum hadden. Dus wij het helemaal proberen uit te leggen dat het een prive school is en dat hun hier veel korter zijn dan ons maar ze snapte en geloofde ons nog steeds niet dus ze gingen het google. na 1 uur werden we pas doorgelaten tot Amerika dus dat was wel een beetje akelig en spannend tegelijk. de rest was er natuurlijk allang doorheen en stonden te wachten bij een tankstation ergens net voorbij de grens in de VS. We kwamen pas om kwart over 11 thuis aan in onze homeshare! We waren kapoeeeet maar we hebben weer netjes de wekker gezet want de volgende dag was weer gewoon school hahah
jaja we zijn bikkels hoor! we feesten hard maar we leren ook hard haha
(de volgende ochtend was ik natuurlijk helemaal dood op en ging ik kapot van de spierpijn van het vele dansen, rennen op het strand en paardrijden haha)

De foto's van Mexico staan op mijn FB!!
Ik ga nu lekker slaapjes doen het is hier nu 20 voor 1..

See you laterrrrrr xxooxoxoxoxox
p.s het weer deze week is crazy hier in Santa barbara alleen maar 30 graden deze week!!!! <3 haha Love it