week 5 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu week 5 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

week 5

Blijf op de hoogte en volg Karianne

23 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hey lieve mensen!

Het is niet te geloven maar ik ga nu al mijn 5de WEEK in!!! :O
Dit is echt crazy hoe snel de tijd gaat.. :'(
Maar gelukkig is mijn tijd hier nog niet voorbij!
Hier komt mijn update van de afgelopen week :) :

Vorige week maandag zijn Hidde, Roos, Jessica en ik naar de High school gerend van onze Hostzus om wat aan onze conditie te doen hier aangezien we hier niet naar school kunnen fietsen. Roos & Jessica zijn op de fiets gegaan en Hidde en ik hebben er naartoe gerend maar voor de 1ste echt een afstand rennen was ietsie pietsie zwaarder dan ik dacht. Op het terrein van de High school hebben ze een binnen zwembad, 3 of American football velden voor op te oefenen en dan nog een officiële American Football veld met een atletiekbaan en tribune. Aangezien Hidde in Nederland op een hoog niveau deed hardlopen, moest die het hier ook een beetje bij houden dus daarom dachten Roos, Jessica en ik dat we hebben maar eens zullen supporten en ik mee zou rennen naar de school toe en terug (1x in de week).
Toen we daar aankwamen zaten de leerlingen van de High School daar te trainen voor (normaal) voetbal en Hidde ging gebruik maken van de atletiekbaan. Wij hebben voor hem zijn ren tijd opgenomen en ondertussen zelf nog een work-out gedaan door 5x de trappen van de tribunes up en af te rennen. Wat je natuurlijk al op je 10 vingers kan uit tellen dat ik 4 dagen daarna nog steeds ontzettende SPIERPIJN had. Het voelde alsof mijn benen stokjes waren die elke moment knap zouden zeggen haha. Maar verder was het hartstikke leuk. :)

Woensdag was het ontzettend warm in Santa Barbara, 30 graden! Dus zijn we met een groepje na school naar het strand geweest en heerlijk van het weertje genoten.
1 nadeel was dat op woensdag een grote Cruiseschip vanuit San Fransisco was gearriveerd en alle 3000 toeristen van de boot af gingen en Santa Barbara gingen verkennen. Poepie druk was het dus en om een shuttle bus naar het strand te nemen, konden we wel vergeten die dag dus hebben we in de hitte maar naar het strand gelopen en als beloning hebben we ons zelf maar getrakteerd op een heerlijke Strawberry-Banana Smoothie! :)

Donderdagavond hebben we een speed-meeting gehad met onze hostouders en zus over de kleine dingetjes waar we tegen aan liepen;
1 daarvan was dat een huisgenootje van ons heel vaak borden/beker/glazen van iemand anders gebruikt (we hebben allemaal een eigen nummer en ons nummer staan op onze borden/bekers/glazen) en zodra we die dan niet kunnen vinden in de kast dan weten we gewoon dat zij die heeft gebruikt. Ze ruimt ook heel vaak haar spullen niet op of laat de melk 3 uur uit de koelkast zodat die ook niet te drinken is. Vervolgens laat ze haar stijltang gewoon aan op het BED terwijl ze al weg is en de zijkanten van haar stijltang zijn al helemaal zwart geworden daardoor. Levensgevaarlijk dus als dadelijk alles in de fik vliegt daardoor.
Het andere was dat de jongens altijd honger hebben en ze hadden gevraagd of ze niet wat meer avondeten konden koken zodat ze niet zoveel honger hebben en dat zouden ze doen.
Het laatste punt was dat ons hostbroertje altijd de hele dag door achter de grote televisie in woonkamer worstelen zitten te kijken of de WII aan het spelen is. Normaal zou je zeggen dat het je niks zou boeie en dat dat zijn ouders probleem zijn maar zodra wij thuis komen en na het eten een film willen kijken rond half 9, dan mogen we dat NIET!! Hij zegt dan; nee jullie mogen geen films meer kijken dat heeft me vader tegen me gezegd (het kind is btw 6 jaar oud!!!!) Dus wij lopen hem half te flippen hier in het huis dat wij gewoon geen TV mogen kijken gewoon omdat hij de hele dag achter de TV spelletjes aan het spelen is en shit. Dus hadden we er met onze hostouders over gepraat en je raad nooit wat ze zeiden?:
Ja als hij aan het spelen is dan laat hem spelen. De televisie is toch meer van hem wij gebruiken hem namelijk nooit. Mocht hij niet achter de TV zitten dan kunnen jullie natuurlijk gewoon gebruik maken ervan maar als jullie een film aan het kijken zijn en hij vraagt na die film of die dan weer een spelletje kan spelen, dan is het weer zijn beurt!!!!!! echt niet te geloven gewoon... me mond viel open van ongeloof. Dus als hij die dag al 6 uur achter elkaar spelletjes aan het spelen is maakt dat dus geen verschil..
Helaas stond die dus erbij wanneer wij een "volwassen" gesprek en eigenlijk een prive gesprek aan het voeren waren met die ouders en zus. Dus nu weet hij dat hij de "macht" in handen heeft en heeft het tot nu toe in ons nadeel zitten gebruiken. Hij is ons vreselijk uit aan het dagen en ons tot de grens van uitbarsting aan het drijven. Het is verschrikkelijk frustrerend maar we kunnen er niks aan doen.

Vrijdag na school zijn Jessica (kamergenootje) en ik op de fiets van 2 van onze huisgenoten naar de supermarkt gefiets omdat we zooooooooo'n onweerstandbare lust hadden naar zoetigheid. Ik moet zeggen dat het snoep hier niet te vreten is. Het smaakt ontzettend chemisch. Dus ik ben het nu op de koekjes, chips en Ben & jerry ijs aan het gooien hahah.
Vrijdagavond waren we door een vriendin van Aniek, Roos en mij uitgenodigd om bij haar huis in Santa Barbara te komen avondeten voordat we naar Isla Vista zouden gaan om te feesten.
Ze heet Poli en ze komt uit Chili. Ze is hier met haar familie (8 mensen) naar toe verhuis voor 6 maanden in Santa Barbara te wonen. Haar vader is de president van de Deutsche bank in Chili en kan dus 6 maanden kantoor werk missen hij heeft alleen maar zijn telefoontje nodig haha. Haar moeder en haar broer doen samen met haar de EF opleiding en haar jongere broertjes en zusjes zitten volgens mij op een internationale school. Ze huren hier een huis voor 6 maanden en het ligt een rijke buurt uiteraard met een zwembad en tennisbaan in de tuin + een personal chefkok! AWESOME dus haha. hij heeft voor ons zelf gemaakt pizza's gemaakt en het was heeeeerlijk! we kregen zelf HEINEKEN bier speciaal voor ons omdat wij alle drie Nederlands waren haha. Haar familie zijn ontzettend aardige mensen. Na het eten kregen we een of ander alcoholisch Chili drankje het was heel sterk maar opzich wel lekker.
Rond 9 uur hebben we de taxi naar IV gepakt waar het natuurlijk weer een groot feestje was zoals altijd haha.

Zaterdag was Anieks verjaardag maar voor mij een grote pechdag!
niet normaal maarja kon het wel verwachten als het 4 weken zonder enige problemen is verlopen.
Het begon bij het ontbijt is was mijn cornflakes in mijn bakje aan het schudden toen plotselijk de deksel los ging en de grote doos helemaal leeg viel op de grond, HOPPA! Daarna probeerde ik mijn foto's wat ik had gemaakt afgelopen week met me Iphone op de laptop te zetten maar dat ging fout nadat Itunes een reserve kopie ging maken van mijn Icloud en met het opnieuw opstarten van mijn Iphone plotseling mijn Nederlandse internet netwerk ging gebruiken en ik nu 100% boven het internetverbruik zit in het buitenland.... Dus zette ik hem in paniek helemaal uit terwijl die net in het midden van het kopieren zat. nadat ik hem aan had gezet waren al mijn foto's weg tot en met april 2012. Gelukkig had ik alle foto's van Amerika en Mexico al op me laptop gezet behalve die van de afgelopen week :(
Dus ik probeerde het dus te fixen wat vervolgens ook helemaal verkeerd uitpakte en ik vervolgens ook alle apps kwijt raakte!!!! Ik was woedend en ontzettend gefrustreerd en niks werkte, dus heb ik per ongeluk (uit frustratie natuurlijk) mijn oude Iphone 3S tegen de deur gegooid die vervolgens ongelukkig tegen de muur weerkaatste en ja hoor.... alsof die dag nog niet ERG genoeg was, zag ik dat de rechter bovenkant van mijn iphone glas gebroken was.... JIPPIE... Heb me vervolgens maar even terug getrokken in de badkamer om daar maar een traantje weg te pikken van nog meer woede en frustratie :(
Gelukkig heb ik mijn held in het huis gevonden, Hidde en heeft hij mijn apps en meeste foto's weer terug op mijn Iphone 4 kunnen zetten helaas alleen nog steeds niet de foto's van de afgelopen week.. Die heb ik dus maar verloren verklaard.
S'avonds zijn we voor Anieks verjaardag met 6 meiden naar de bioscoop geweest, Pitch Perfect. Die was echt hilarisch, echt een aanrader dus. Gelukkig heb ik op die manier mijn verschrikkelijke zaterdag nog redelijk goed en gezellig kunnen afsluiten.

Zondag ben ik met Jessica van 11 tot 3 naar een klein winkel plaatje dicht bij ons huis gaan " shoppen" helaas was er niet zo veel te shoppen. Ze hadden er Macy's, Sears en allemaal kleine niet zo bekende winkeltjes. We hebben die middag bij de Panda Express gegeten, heerlijk. Het is Chinees eten en eigenlijk best wel gezond voor Amerikaanse begrippen.
Toen we daarna thuis waren, werden we door onze hostouders gevraagd of we mee wouden naar de Ventura Shopping mall om 17.00 uur. En natuurlijk zeggen we daar ook geen 'nee' tegen haha. Roos, Jessica en ik gingen dus met hun mee en ze zouden in Summerland een 10 min. break houden zodat we naar een kijkje konden nemen bij Summerland beach. Het was echt prachtig en natuurlijk kende ik Summerland al van de TV-serie. Toen we in Ventura aankwamen om 18.00 uur hadden we dus nog maar een uur op te winkelen. Ze hadden er Macy's, JC Penny, Aldo's, Victoria Secret, H&M, Hollisters en noem maar op. Helaas zijn we alleen naar VS en Hollisters kunnen gaan omdat we maar zo'n korte tijd hadden maar was wel een leuke shoppingmall. Toen we dus om 19.00 buiten stonden om vervolgens naar de auto te lopen waar we zouden afspreken om die tijd, zagen we nergens de auto meer staan... Je kunt je natuurlijk al voorstellen dat we helemaal aan het freaken waren dat ze ons daar hadden laten staan. Na 10 minuten de halve parkeerplaats af te hebben gezocht hebben we ze maar gesmst en zeiden ze dat ze onderweg terug waren van een Camarillo Outlet (dat is een shopping center even verderop) ze moesten blijkbaar wat terug brengen in een winkel daar en hadden ons daar dus gewoon gedropt en niks gezegd dat ze misschien ietsjes later weer bij ons zouden zijn. Om half 8 kwamen ze aan.
Verder ging alles prima hahaha.. :P

Nou dat was het weer voor deze week.. volgens mij ook wel genoeg zo te zien haha.

xoxoxo

p.s foto's komen zo snel mogelijk op FB te staan (zijn er niet zoveel)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 15086

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: