week 3 - Santa Barbara! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu week 3 - Santa Barbara! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

week 3 - Santa Barbara!

Blijf op de hoogte en volg Karianne

11 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hi guys!

sorry sorry voor de super late update maar had het een beetje druk met me school werk (heel belangrijk dus)!!

Vorige week is echt voorbij gevlogen! niet normaal. terwijl de 2de week een stuk langzamer ging.
Ik denk dat het komt omdat ik nu ook meer in mijn routine zit en alles loopt super, dus dat het daarom misschien wel zo snel gaat :(

Heb trouwens al vaker "nachtmerries" / dromen gehad dat ik al thuis in Nederland was en dat mijn avontuur hier alweer was afgelopen. Thankgod dat ik de volgende ochtend wakker werd en nog steeds in dit paradijsje zit! haha

Afgelopen week hebben we niet zo heel veel gedaan. De temperatuur was ook wat lager en aangezien er een koelere wind staat bij de zee, zijn we niet naar het strand toe gegaan. :(
Shoppen was ook geen optie meer aangezien ik dat al te veel had gedaan in de eerste 2 weken haha.

We zitten hier eigenlijk bijna elke avond met onze housemates (9 pers.) in de woonkamer gezellig films te kijken met z'n alle op de bank en kletsen. Dus hier hangt wel echt een heel gezellig, happy, vrolijk, grappig en lacherig sfeertje haha

Aangezien we in een mexicaans gastgezin zitten, krijgen we veel mexicaans eten en 9 van de 10 x zijn het taco's met kaas en sour cream en een of ander apart vlees er tussen. meestal is het wel lekker maar ik denk niet dat het echt gezond is om zo vaak taco's te eten (ook al zijn het verschillende soorten). Gelukkig heeft ze meestal ook een hele schaal met fruit voor ons klaar liggen als toetje. Meloen of Ananas bijvoorbeeld.
Als onbijt zijn er 2 soorten cornflakes, boterhammen en bagels. Helaas smaakt het deeg van de boterhammen een beetje zuur dus niet echt zo lekker.

Het valt me hier op dat de kleine dingetjes zoals verzorging-producten hier veel duurder zijn dan in Nederland en dat ze hier helemaal geen Hollandse kaas kennen! :( De dingen wat in Nederland weer duurder zijn, die zijn hier weer een stuk goedkoper haha heel apart dus.

Doordeweeks hebben we dus niet zoveel gedaan behalve dan naar school geweest natuurlijk.
Vrijdag avond zijn we met ons groepje van het huis naar Isla Vista weer geweest en dit x waren we weer bij een ander huis. Het zat pal aan de zee en ze hadden een DJ ingehuurd die die avond zou draaien, heel vet dus! Het feestje was aan de achterkant van het huis dus we hebben geen politie gezien dit x gelukkig. We kwamen daar nog heel veel andere vrienden en studenten van EF tegen dus het was een groot house feestje :) Daarna zijn we om 00.00 uur nog naar iemand in de residentie geweest waar heel veel studenten van UCSB en EF zitten, en daar gingen we een bier spelletje met kaarten doen. Ik heb het eerste rondje maar aan me voorbij laten gaan.. want snapte de regels totaal niet! was wel heel leuk om te zien. Daarna hebben we om half 1 onze hostvader gebeld (hij is taxi chauffeur) of die ons wou komen halen bij de Tropicana residence.. Hij zei dat die er binnen 10 minuten was, wat heel normaal is maar na een half uur was er nog steeds niemand. Dus moesten we weer opnieuw bellen.. eindelijk één uur later kwam die opdagen en zei dat er iets fouts was gegaan.. blijkbaar ja!

De volgende dag (zaterdag) zijn 3 huisgenoten naar The Halloween Horror Night in Universal Studios geweest. Eerst wou ik ook heel graag mee maar nadat ik de trailer had gekeken op youtube hoe het zou zijn, was ik echt veel te bang. De horror personages uit de films komen letterlijk 'tot leven' daar en je ziet ze allemaal rond lopen, de een met een bijl en de ander met een kettingzaag.... aaah ik zou dan $115 dollar betalen aan een avond gillend door het park te lopen met mijn ogen half dicht geknepen.. haha niks voor mij dus.
Hier zijn de links voor degene wie het willen zien hoe het er aan toe gaat daar op Halloween Horror Night:
http://www.youtube.com/watch?v=dhbCd3aqDNc
http://www.youtube.com/watch?v=qlKpwzTQ51o&feature=relmfu

Wij zijn die zaterdagavond naar de biosoop geweest, Taken 2 met onze hostsister en 3 andere huisgenootjes van mij. Super gezellig en een goede film! Ze hadden maar 1 zaal, maar was wel echt een grote theater achtig zaal. Moet wel zeggen dat hun film schermen echt kleiner zijn dan in NL en ze maken het hier niet helemaal donker in de bioscoop, ook een beetje apart maar oke.

Zondag was het verjaardagsfeest van onze kleine hostbroertje die maandag 6 jaar werd. Zijn thema was: The Avengers! Ze hadden 50 kinderen en 150 volwassenen uitgenodigd!!! En ook nog eens gewoon bij ons thuis in de achtertuin en voor op de oprit. Was echt niet normaal. Ze hadden in de tuin een lange rij tafels neergezet en een grote American size BBQ met een grote koel-vriezer op het terras waar al het drinken in zat. Aangezien het gezin Mexicaans was waren er ook bijna alleen maar spaans sprekende gasten op het feest. beetje saai dus. Helaas kennen ze hier ook geen messen bij het BBQ en zaten we allemaal als een stelletje apen te (vr)eten aan tafel, beetje genant mja. Op de oprit stond een grote springkussen en een tafelvoetbal tafel. Het feest begon rond een uur of half 2, 2 uur en om 4 uur kwam er een hele aparte (denk mexicaanse) clown aan zetten die natuurlijk ook alleen maar spaans sprak tegen te kinderen. Rond een uur of 5 kwamen er 2 pinata's te voorschijn wat echt ontzettend leuk was om te zien! Heb het gefilmd dus als het goed is moet die nu bij foto's of video's staan. om 7 uur kwam de verjaardag taart met zijn naam erop en een afbeelding van The Avengers + nog 2 jellie taarten in de vorm van de Hulk.. het smaakte naar kokosnoot maar het was niet bepaald lekker. Daarna hadden wij er wel een beetje genoeg van die drukte en hebben we ons terug getrokken in onze kamer en hebben samen muziek geluisterd en films gekeken op onze laptops. Toen rond een uur of 10 kwam een nieuw huisgenootje van ons aan uit Japan. Haar naam is Miyuki en ze is 22 jaar. Meestal zijn de Aziaten niet zo spreekzaam en trekken zich helemaal terug, maar zij is gelukkig niet zo terug getrokken.

Verder ga ik vrijdag tot en met zondag naar Mexico toe! Lekker op het strand liggen, surfen en cocktails drinken (Jaaaaa daar mag ik wel LEGAAL alcohol drinken) en natuurlijk stappennnnnn! dus heb er ontzetten veel zin in en ben ook nog nooit eerder in Mexico geweest. spannend spannend. Het is geen reisje dat EF heeft geregeld maar een hostouder van een student uit EF dus in totaal gaan met iets van 30 a 40 studenten.

Okee denk dat ik jullie zo wel genoeg bij gepraat heb voorlopig en zal volgende week maandag eens optijd weer een nieuwe update!

See u later! :)

  • 14 Oktober 2012 - 19:18

    Diana:

    Super verslag weer. Mogen jullie zelf niets klaarmaken om te eten?
    Halloween zou ook niets voor mij zijn.
    Ben benieuwd hoe het je in Mexico is bevallen. Als het goed is ben je nu aan het
    genieten of ben je weer terug?!
    xd

  • 14 Oktober 2012 - 19:18

    Diana:

    Super verslag weer. Mogen jullie zelf niets klaarmaken om te eten?
    Halloween zou ook niets voor mij zijn.
    Ben benieuwd hoe het je in Mexico is bevallen. Als het goed is ben je nu aan het
    genieten of ben je weer terug?!
    xd

  • 16 Oktober 2012 - 08:57

    Andreas:

    Hey Karianne,
    Vanaf mijn werkplek heb ik even een inhaalslag gemaakt en je drie reisverslagen gelezen. Het klinkt allemaal enorm leuk en leerzaam wat je daar in Santa Barbara mag meemaken. Geniet van iedere dag en ben zeer benieuwd naar de komende verhalen.
    Groetjes,
    Andreas

  • 16 Oktober 2012 - 09:16

    Karianne:

    Hey Diana ben inmiddels weer terug uit Mexico. Zal heel misschien zo nog een update doen anders morgen aangezien het hier nu kwart over 12 is weet ik niet zeker of het me te lang gat duren haha. Ja je mag zeker je eigen eten klaar maken maar is niet echt netjes om dat doordeweeks te doen want dan komt het zo over dat je hun eten niet lekker vindt. In het weekend kan dat gerust! Het hele Mexico verhaal lees je in mijn aankomende update!! Hoop dat je het leuk gaat vinden haha denk het wel hoor. :) doe de groetjes aan Jos van me! Xkarianne

  • 16 Oktober 2012 - 09:16

    Karianne:

    Hey Diana ben inmiddels weer terug uit Mexico. Zal heel misschien zo nog een update doen anders morgen aangezien het hier nu kwart over 12 is weet ik niet zeker of het me te lang gat duren haha. Ja je mag zeker je eigen eten klaar maken maar is niet echt netjes om dat doordeweeks te doen want dan komt het zo over dat je hun eten niet lekker vindt. In het weekend kan dat gerust! Het hele Mexico verhaal lees je in mijn aankomende update!! Hoop dat je het leuk gaat vinden haha denk het wel hoor. :) doe de groetjes aan Jos van me! Xkarianne

  • 16 Oktober 2012 - 09:22

    Karianne:

    Hey Andreas! Ja het zijn wel hele lange verhalen haha maar fijn om te horen dat jullie het leuk vinden om te lezen. :) het is zeker bijzonder dat ik dit allemaal mag ervaren hier en geloof me, ik geniet er een volle 110% van!! ELKE DAG. Haha
    Vanavond (is nu 00:20 uur) of morgen zal ik mijn volgende verslag er weer opzetten. Hoop dat jullie het leuk vinden & alvast veel lees plezier ;)
    Groetjes uit het zonnige Californië
    (Deze week 30 graden!!! :D)

  • 20 Oktober 2012 - 12:22

    Diana:

    Ha Karianne,
    Wat een ervaringen weer in Mexico! Super om mee te maken. Ongelooflijk wat een verschil met Santa Barbara. Mooi om te lezen dat je zo volop geniet maar ook serieus met je school omgaat.
    veel liefs ook van Jos xdiana

  • 21 Oktober 2012 - 09:45

    Karianne Op Heij:

    haha leuk he? :) Ja school is the main subject!
    Groetjes Karianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 15100

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: