Week 22 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu Week 22 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

Week 22

Blijf op de hoogte en volg Karianne

04 Maart 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Helleeeuuuu :)

Another update from the States ;)

Maandag ochtend lekker uitgeslapen tot 9.45 uur toen de bus naar school gepakt, van 11.40 tot 16.30 uur les. In de laatste les hadden we een leestoets die we weer buiten mochten maken in het zonnetje, helaas zoals altijd kletsen we meer dan dat we de toets maken maar het is even goed heel fijn dat we het mogen doen. Na school langs de supermarkt geweest en een nieuwe maandkaart voor de bus gekocht, de laatste alweer :'(
Toen thuis het verjaardagsfeestje van Daigo die alweer 26 werd, ze vertrekt over 2 weken naar LA voor 2 maanden en gaat dan weer terug naar Japan. We hadden een BBQ, taart met de tradities van Mexico en een pinata haha was heel grappig. Daarna hadden haar vrienden met haar Wii dance gespeeld

Dinsdag ochtend school van 8.40 tot 13.00 uur maar eerst ff een heerlijke kop thee gehaald bij de Deli's tegenover de school. Toen in de les nog mijn essay geschreven die al 3 dagen te laat was (ivm San Diego) maar dat was voor mijn leraar geen probleem zolang ik het maar inleverde. Na school ben ik met Josefine, Victoria, Juliane en Tarek op State Street geweest. Daarna moest Juliane de bus pakken en zijn Tarek en ik naar de Ralphs gegaan voor wat te lunchen in het zonnetje. Vervolgens zijn we weer terug gelopen naar State Street omdat we naar de film, Warm Bodies, gingen met 8 mensen. Was echt een leuke film, toen de bus terug naar huis gepakt en ff gedoucht vervolgens gegeten en huiswerk gemaakt. Daarna kwam onze Hostzus aan met schijnbaar een hele goede film (blood in blood out) maar wij vonden er helemaal niks aan dus om 22.00 uur hebben we het maar afgezet en hebben we Ted gekeken met de rest.

Woensdag ochtend lekker kunnen uitslapen. Heerlijk ontbeten in het zonnetje, een beetje huiswerk gemaakt, een beetje geskateboard en toen de bus gepakt. Les van 11.40 tot 16.30 uur. We doen nu elke les zoveel oefen examens pfff niet normaal. In de pauze heerlijk bij het fontein gezeten en in het zonnetje geluncht. Na school met Tarek langs de CVS (drogisterij) geweest toen door naar het transit center (bus station). De laatste tijd zijn er 2 nieuwe meiden een beetje aan het klagen, de ene over de verwarming dat die eens aangezet moet worden en de andere zeurt over de groente.. Allebei helemaal mee eens.:) Kwamen we thuis stonden er 2 grote kommen met groente !! Nou serieus, me mond viel bijna open, dit hadden we nog nooit gehad!! Daarna na het eten even achter me laptop gezeten en geskypt met Raquellie vanuit New York! :D Daarna the Hunger games gekeken met juliane en willy op de kamer.

Donderdag Valentines Day! Lenz had s'ochtends een rode roos en valentijnskaart voor iedereen klaar gelegd op de keukentafel met voor iedereen een persoonlijk tekstje erin geschreven, zo lief! S'ochtends les. Moest rennen voor de bus dus was me lunch vergeten. Toen we aankwamen bij het transit center ben ik eerst maar naar de supermarkt gegaan om lunch te halen en vervolgens naar school gelopen. Was lekker weer 22 graden maar het voelt altijd warmer :)
We waren om 13.00 uur klaar en hebben toen de bus om 14.00 uur naar huis gepakt. Daar hebben Juliane, Tarek en ik nog heerlijk in het zonnetje gezeten totdat de rest thuis kwam en toen hebben de jongens gedart. Na het eten wat huiswerk gemaakt en daarna met de rest gechilt op de bank.

Vrijdag ochtend school van 8.40 tot 13.00 uur, het was ontzettend lekker weer en in de laatste les mochten we buiten weer een leestoets maken in het zonnetje vanaf half 12. Daarna zou Tarek eigenlijk naar de sportschool toe gaan maar we zijn toch maar op school blijven plakken haha, aangezien de rest van ons huis in de middag les had was er niemand thuis dus ik wou niet terug. Tarek en ik tot half 4 op school gechilt en toen bus 8 naar huis gepakt. Helaas gaat deze niet helemaal tot ons huis en moesten we 20 minuutjes lopen maar omdat we toch voorbij de In 'n Out liepen, hebben we ons maar een milkshake gehaald. Toen we thuis kwamen zijn we weer in de achtertuin een boekje gaan lezen totdat de rest thuis kwam en toen gegeten. Daarna een poging gewaagd tot indrinken thuis maar Vodka is niet me beste buddy, vervolgens me maar omgekleed en klaar gemaakt en toen met de groep van ons huis naar IV toe gegaan met bus 11 wat aan de andere kant van de snelweg ligt. Eerst naar tropicana gegaan naar een vriend van Willy waar we gepland hadden om daar te drinken en te feesten maar ze waren een beetje possesive over hun alcohol dus dat was boring.. toen maar naar DP gegaan en naar de houseparty's, daar ff op het hekwerk gezeten om over de hele front yard party te kijken haha, Daarna rond middernacht naar het Braziliaans huis gelopen omdat we hoorde dat er een feestje aan de gang was daar maar het was al te vol dus we mochten niet meer naar binnen... :( vervolgens liepen we terug naar DP toen ineens de electriciteit uitviel in heel Isla Vista, alle straatlantaarns, muziek alles was uit op precies middernacht.. paar minuten later was het weer aan en werd er nog beetje verder gefeest. Uiteindelijk terug gelopen naar DP kijken wat daar nog gaande was en daar kwamen we een andere groep tegen van EF waar we nog een uur mee hadden kletst op straat. Erna terug gelopen naar tropicana waar het nog een uur duurde voordat de taxi er was :(

Zaterdag ochtend lekker uitgeslapen toen in het zonnetje een boek gelezen met een aantal mensen vervolgens konden we het allemaal niet eens worden met wat we gingen doen dus 2 gingen go karten met de hostfamily in ventura, 1 ging naar Goleta beach en ik ging met Hidde naar SB beach. Het was zooo lekker warm dat Josefine ons om 13.00 uur oppikte en we naar het strand gingen. Onderweg nog een smoothie gehaald en vervolgens op het strand kaart spelletjes gespeeld haha echt heel leuk. Daarna kwamen 2 vriendinnen en op het einde kwamen Tarek en Willy die werden afgezet in downtown door de hostfamily. Daarna nog ongeveer een half uur op het strand gebleven en toen terug naar de auto gelopen. Aangezien we met te veel mensen waren is willy in de kofferbak gegaan en we konden met 3 voorin zitten en 3 achterin haha.
Daarna thuis gegeten en Juliane en ik wouden naar IV toegaan, helaas de rest niet van het huis dus het was niet zo slim om te gaan aangezien de taxi dan best duur is. :( dus met tegenzin thuis gebleven. we dachten dat we dan wel thuis wat zouden drinken maar de vodka smaakte mij niet zo goed.. Willy schijnbaar wel want die kon hem wel voelen...haha juliane in de douche gestopt met kleding en al aan en vervolgens de douche aangezet haha en mij in de boesjes in de voortuin geduwt... jaja heel grappig.. gelukkig kon ik erom lachen.. Daarna bridemaids gekeken en toen naar bedje toe gegaan.

Zondag ochtend uitgeslapen en vervolgens in het zonnetje in de achtertuin, ontbeten en een boek gelezen. Om 13.22 uur de bus gepakt naar downtown om naar het strand te gaan met een groep. Eerst hadden we een half uurtje gerelaxed op het strand en vervolgens wouden ze allemaal gaan kajakken.. Ik niet! Heb me er maar over heen gezet.. Aangezien ik niet in me uppie op het strand wou zitten en op iedereens spullen te letten.. Ik met Josefine in een kajak, Juliane met Anja, Tanita met Janine, Tarek met Hidde en Willy alleen :( omdat we een oneven aantal hadden..
Zodra we in de kajak zaten, waren onze broeken nat.. not cool! Met z'n allen in een rijtje achter elkaar de ocean op gegaan.. Haha vervolgens gaan Josefine en Tarek lopen roepen; oh oh er zitten haaien hier.. Ik natuurlijk helemaal aan het freaken en kon nergens meer heen!!!
We zijn onder de pier gegaan en vervolgens weer terug omdat daar geen zonneschijn was en toen door gegaan naar een boei maar die was eigenlijk best wel ver weg op de zee.. Snap nog steeds niet waarom we dat gedaan hebben.. Een kajak van de meiden werd bijna aangevaren door een boot!! Niet zooo veilig dus.. Op de boei zaten zeehonden!! Heel leuk van een afstand maar de jongens wouden natuurlijk heel dichtbij komen en die dachten er niet aan dat ze konden bijten.. Op een gegeven moment kwamen ze zo dichtbij dat ze geluiden begonnen te maken en 1 was zich al aan het voort bewegen om van de boei af te komen haha
Ik was ondertussen aan het bedenken dat als er zeehonden hier waren dat er vast ook een haai in de buurt zou zijn en we waren ver weg van de kust.. FREAKEN! Haha
Op een gegeven moment kreeg Josefine kramp in haar voet dat ik in me uppie de kajak voort aan het bewegen was, wat niet echt heel easy was haha. We hadden een uur om te kajakken dus na de boei moesten we weer terug gaan..
Toen we weer in de haven aankwamen en uit de kajak waren was alles van de middel naar beneden, zeike nat en moesten we nog een uur wachten voor de bus..! Great! Om kwart voor 6 de bus naar huis gepakt en toen gauw gedoucht en gegeten.. Daarna omgekleed wat gedronken en toen met een groepje naar de bowling baan gelopen in Goleta (ongeveer 15-20 minuten lopen). Daar waren nog 3 vrienden van ons aan het wachten.. Eerlijk gezegd wou ik ook niet gaan bowlen maar dat vonden de andere weer niet leuk dus ik moest wel.. haha En geloof me ik ben er ontzettend slecht in!! Vervolgens 1 ronde meegespeeld tot de 10 en toen gestopt.. Haha ik dacht zo hoop dat iedereen nu happy is dat ik gewoon heb meegedaan ook al wou ik het niet.. Maar nee helaas namen sommigen daar geen genoegen mee.. :|
Hun hebben nog 4 rondes daarna gespeeld van 21.00 tot 00.00 uur en toen naar huis gelopen.. Cecile en ik hadden het zo koud dat we een speedo tempo erop hadden gezet haha en ongeveer 5-10 minuten eerder thuis waren dan de rest. :)
Toen zagen we dat een meisje was aangekomen van Zwitserland die Italiaans spreekt, en Flor was terug gekomen van Las Vegas dus je kan je wel voorstellen dat onze kamer een grote varkensstal was! haha
Daarna nog een beetje gekletst met de rest en vervolgens naar bed gegaan.

See ya later, alligator ;)
xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 15051

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: