Week 21 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu Week 21 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

Week 21

Blijf op de hoogte en volg Karianne

27 Februari 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Aloha,

Hier weer een update uit de States. :)

Maandag ochtend eerder de bus naar downtown gepakt om naar het politie bureau te gaan. Daar was ik gelijk aan de beurt maar helaas konden ze me daar niet verder helpen met gestolen telefoons dus hebben ze me een adres en telefoonnummer opgeschreven waar ik naar toe moest gaan..Toen ben ik State street afgelopen omdat ik toch nog te vroeg was voor school en heb ik me maar een smoothie gehaald aangezien de zon scheen (altijd eigenlijk in Cali baby! :P) daarna toen ik State street weer omhoog liep stonden er ineens 4 politie auto's en een ambulance... No clue what happened.. Vervolgens door naar school gelopen en daar nog heerlijk in het zonnetje bij het fontein gezeten. Toen les van 11.40 tot 16.30 maar gelukkig mochten we de laatste les weer een leestoets buiten in het zonnetje maken.. Maar omdat we hoorden dat Yoghurtland gratis was die dag zijn we eerder van school weg gegaan en zijn Tarek en ik naar Yoghurtland gegaan waar helaas een 10 meter lange rij stond voor de deur.. Maar dat ontmoedigde ons niet.. ;) Een half uur hadden we onze gratis Yoghurtland ijsje! :) Daarna was ik bij het stoplicht aan het wachten om over te steken, stopt er ineens eens een fietser voor me neus en vraagt hij me waarom het zo druk was bij Yoghurtland.. Ik uitgelegd dat het gratis was.. Vroeg die toen aan mij of ik dan zo arm was.. Mijn antwoord: "Je moest eens weten" ;) en toen hadden we een heel gesprek over waarom ik zo'n apart Amerikaans accentje had en toen zei ik omdat ik niet van hier ben, en legde hem uit dat ik een studie hier doe.. En waar ik vandaan kwam en wat ik ging toen als ik weer thuis was en toen hadden we het over studies... Zo ging weer een half uur voorbij maar ik vind het zo leuk dat mensen je hier gewoon aanspreken op straat en een babbeltje met je maken..!! Love it! :)
Daarna de bus naar huis gepakt voor de verjaardag van Anja die 20 werd. Alweer Pizza, taart en een schotje Wodka! Haha leuke avond met Wii dance.

Dinsdag ochtend school van 8.40 tot 13.0 uur daarna met juliane en Tarek de bus gepakt naar de Ihop, het was national Pancake Day dus we konden gratis pannenkoeken eten bij Ihop. Je kreeg er 3 en kon kiezen uit 4 verschillende siropen. s'avonds na het eten huiswerk gemaakt en daarna met de rest een film gekeken.

Woensdag school van 11.40 tot 16.30 uur na school even langs de Ralphs geweest en toen de bus naar huis gepakt. S'avonds na het eten huiswerk gemaakt. Daarna hadden Juliane en ik ineens super veel energie en we moesten het toch op een bepaalde manier kwijt.. dus wij maar koprollen gemaakt op de bank, op de grond. Tikkertje gespeeld met het hostbroertje haha en daarna hadden we met hem de Wii gespeeld.

Donderdag ochtend naar school gegaan van 8.40 tot 13.00 uur. Toen met Juliane naar State Street gelopen om te zoeken voor goedkope nep wimpers voor Prom s'avonds. Daarna terug naar het transit center gelopen en de bus naar huis gepakt. Toen thuis gedoucht en daarna op mijn laptop het claim formulier van Erika Insurance ingevuld voor mijn gestolen iPhone. Vervolgens hebben Juliane en ik ons verder klaar gemaakt voor Prom, nageltjes gelakt, haren gestijld etc. Thuis een beetje ingedronken aangezien je daar niks krijgt of course. Toen met de taxi naar Prom gegaan met Josefine, Flor, Juliane en ik. Het thema was Hollywood style dus natuurlijk hadden ze een rode loper en een want voor foto's te maken, op elke tafel stond een mini Oscar, en een movie directors Clap board met popcorn. De zaal was aardig groot en het pand was afgehuurd en gevestigd op het strand. De zaal was verdeeld in allemaal ronde tafels waar aan elk ongeveer 10 mensen konden zitten, een dansvloer en DJ met lopend buffet. Eerst gegeten, en daarna ging iedereen de dansvloer op en dansen. Toen Tarek, Flor en ik naar buiten gingen richting het strand om met wat jongens te meeten die wat te drinken hadden, werden we plotseling gevolgd door 2 docenten van onze school en ze vroegen zich af wat we daar toch aan het doen waren wij natuurlijk het meest voor de hand liggende antwoord gegeven dat we niks aan het doen waren, maar of course hadden ze ons wel in de gaten en dat lieten ze ook blijken, 5 minuten later gingen ze weer terug naar binnen.
Om 11 uur precies was het feestje afgelopen en zijn we met de taxi terug naar huis gegaan

Vrijdag ochtend mijn tas klaar gemaakt voor San Diego en gênante foto's terug gekeken van Prom. Toen de bus naar school gepakt. Op een gegeven moment begon het kei hard te regenen dus maar even moeten schuilen. Om 13.00 uur verzameld op de parkeerplaats met de meiden (Victoria (Frans), Josefine (Zweden), Flor (Argentinië), Cecile (Zwitserland) en ik in 1 auto en de jongens hadden een mini busje gehuurd en daar gingen ze met z'n 6e in. Toen richting San Diego vertrokken! Om 18.00 uur kwamen wij aan (de meiden eerst natuurlijk :P) en de jongens rond kwart voor 7. Uiteindelijk kwamen er nog 3 vrienden van ons later na. Dus we waren met een groep van 14 mensen. We hadden een goedkope motel geboekt, $38 voor het hele weekend, helaas wel langs het vliegveld en serieus de vliegtuigen vlogen zowat op 10 m hoogte over het motel heen.
Rond 8 uur hadden we dan eindelijk besloten waar we wat wilde gaan eten. We kwamen uit bij een Italiaans restaurant en ik had me een pizza besteld maar natuurlijk die was weer typische american size en dus 3x het formaat van wat ik op kon. Was wel hartstikke lekker, en het was heel gezellig. Om 22.00 uur zijn we weer terug gelopen naar het motel en een aantal gingen kijken of we ergens alcohol konden kopen maar alles in de buurt was gesloten of verkocht geen alcohol meer na 22.00 uur. Great! Uiteindelijk hebben we maar gewoon in 1 van de motel kamers uitgehangen en naar muziek geluisterd en gekletst was zeker gezellig, en om kwart over 1 terug naar onze kamer gegaan.

Zaterdag ochtend wouden we met 6 mensen naar Sea World toe gaan en gauw wat te eten pakken bij de "7 eleven" maar toen werden de plannen weer gewijzigd en gingen we met z'n alle bij Denny's eten (fastfood) had ik dus eigenlijk helemaal geen zin in omdat ik wist dat dit weer een uur zou duren, dus wou niks eten. Helaas was er genoeg tijd om te discussiëren en van de een haakte de ander af toen waren het er uiteindelijk alleen nog maar met 2 overgebleven die wel wouden gaan, Tarek en ik. Ik was zo geëriteerd en gefrustreerd dat ik het niet meer kon verbergen op mijn gezicht en ben toen opgestaan en naar buiten gegaan heb daar op ze gewacht.
Uiteindelijk hebben we ons in 2 groepen van 8 en 7 gesplitst, 1 groep ging naar het battleship in de haven wat nu een museum was en daar kon je een audio tour doen en rond lopen op het schip. Ik ben met de andere groep naar de dierentuin geweest wat schijnbaar wereld beroemd was.. Entree was $50! Maar het was megaaa groot, je kon zelfs met een soort skieliften over het park heen gaan naar de andere kant. Na de dierentuin zijn we naar de Subway gegaan daar wat gegeten en toen terug gegaan naar het motel op de andere groep gewacht tot die terug waren. Toen met hun bij gekletst wat hun die dag hadden gedaan en een paar mensen zijn ondertussen alcohol gaan kopen voor s'avonds. Om half 8 begonnen we al.. Bij de jongens op de kamer met een kaart spel, uiteindelijk had iedereen zijn eigen regeltjes in het spel en naar mijn idee was het 1 grote puinhoop haha ik snapte er niks van.. We zouden die avond naar een club gaan voor 18+ en daar vrienden van ons meeten maar we waren zooo zat dat we het min of meer vergeten waren. De andere vrienden die op dat moment ook in San Diego waren, zijn wel gegaan en ze vertelde ons dat de entree $40 was! En dat het meer een tent was voor rap haha... Voor 12 uur waren ze alweer terug in hun hotel..

Zondag ochtend waren we de helft van de groep kwijt.. En we moesten om 12.00 uur uit checken... Niet echt een succes dus.. Wij zijn uiteindelijk toch met de rest die er was (-1 persoon) vertrokken naar Downtown om daar rond te lopen en kijken hoe het was maar eerlijk gezegd hadden we allemaal zo'n erge kater dat we nergens in staat waren om iets te doen... Ondertussen had die ene persoon zich al gemeld en was al opgehaald maar zodra we om 5 uur naar de auto liepen om terug te rijden naar Santa Barbara.. Waren we die ene persoon alweer vergeten!! Echt zooo erg! Haha
Daarna hadden we hem opgepikt bij het winkelcentrum en toen met z'n allen naar Santa Barbara vertrokken (3 auto's, 14 mensen). We waren nog geen 15 minuten onderweg en net uit San Diego op de snelweg, toen Victoria plotseling hoog nodig naar de wc moest! Er was niks in de buurt voor 15 minuten en vervolgens kwamen we ook nog in een mini file terecht voordat we eindelijk voor haar een wc gevonden hadden. Vervolgens weer verder naar huis gereden en nog 1x onderweg gestopt bij de in 'n out voor avond te eten. Josefine had ons thuis gebracht en kwamen om 21.00 uur thuis en gelijk onder de douche gesprongen! Haha

see ya later!

xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 15088

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: