Week 17 - Hawaii - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu Week 17 - Hawaii - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

Week 17 - Hawaii

Blijf op de hoogte en volg Karianne

20 Januari 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Aloha!!

Hier zijn nog de laatste paar dagen van Hawaii. :)

Maandag ochtend met 3 auto's naar Waimea waterval geweest wat gefilmd is in vele bekenden films en Tv series zoals Lost! :D Was ongeveer een half uur lopen door een soort regenwoud waar het dus regende en de zon niet scheen.. Toen we daar aankwamen kregen we de veiligheids-uitleg over de waterval dat je zwaarder / dieper in het water ligt dan in de zee en dat je vooral niet onderwater moest duiken omdat het moeilijk is om weer omhoog te komen en ook dat je op een bepaalde manier naar de waterval toe moest zwemmen i.v.m. de stroming.. In het begin wou ik er niet in gaan want het klonk zo eng allemaal en ze zeiden dat het water heel koud was aangezien het van de bergen afkomt.. Maar na een kwartier besloten ik en Josefine (uit Zweden) om toch maar te gaan omdat we er anders spijt van zouden krijgen.. Dus wij erin gegaan, bleek dat het water lang niet zo koud was als we verwacht hadden en zijn toen naar de waterval gezwommen maar de laatste paar meters waren echt zwaar en toen we er eenmaal waren, moesten we ons aan de rotsen vast grijpen en toen beetje bij beetje doorschuiven totdat we op een hoger liggende rots konden staan naast de waterval! was echt super vet! haha :)
Daar een mini rust pauze genomen en weer terug gezwommen.. Nadat we het wel hadden gezien zijn we met zijn alle weer terug gelopen naar de auto's om wat te eten ergens aan de North Shore.. Na lunch zouden we eigenlijk weer met de 3 auto's terug gaan naar Waikiki omdat we hoorden dat daar de zon scheen en waar we waren niet.. :( maar uiteindelijk is 1 auto terug naar Waikiki gegaan, de 2de auto is naar Makaha beach gegaan aan de west kust en wij zijn met onze auto naar het zuiden gereden een strand dat Ewa heette.. Nog nooit eerder van gehoord maar daar was het ook een beetje verlaten.. We zijn toen met Josefine, Tarek, Willy en ik het strand afgelopen om daar vervolgens de zonsondergang te zien in de zee en daarna probeerden Willy en Tarek een kokosnoot uit iemands tuin te stelen toen plotseling de eigenaren aankwamen lopen dus Josefine, ik en Daniel helemaal aan het freaken we zagen al POLITIE POLITIE in ons hoofd rinkelen dus wij uit het zicht gegaan.. Blijken ze gewoon te hebben gezegd dat ze rustig een kokosnoot mee mochten nemen en waren een babbeltje met ons aan het maken etc... :) Best hilarisch dus. Daarna weer terug gereden naar het hotel daar gedoucht en klaar gemaakt, toen zijn Juliane, tanita en Kathy naar de cheesecake factory gegaan om daar avondeten op te halen en in hun hotelkamer op te eten.. Ik ben toen met Josefine en de jongens erop uit gegaan om ergens te gaan eten maar die wouden bij Denny's (fastfood keten) gaan eten en ik wou dat niet dus uiteindelijk maar wat gehaald bij de Food Pantry iets heel lekkers weet alleen niet hoe het heet.. Haha :) kom ik terug in de hotelkamer waren de meiden de meest vreemde geluiden aan het maken om een cheesecake wat ze aan het eten waren :O Echt een beetje overdreven.. Ik was ondertussen aan het wachten op een berichtje van de jongens wanneer ze terug waren in het hotel zodat ik nog naar beneden kon komen om wat met hun te drinken maar was per ongeluk in slaap gevallen op de bank. Werd ik vervolgens om middernacht wakker met alle lichten uit, de meiden in bed en berichtjes op me telefoon waar ik nou bleef.. Maar was te moe dus heb me maar omgekleed en ben naar bed gegaan haha

Dinsdag ochtend om 10 uur in de lobby afgesproken met de jongens en Josefine om naar het strand te gaan op onze laatste dag.. Dus lekker van het zonnetje genoten met iedereen en nog voor anderhalf uur een surfboard gehuurd met een groep. Mijn buik was heel erg verbrand en 2 moedervlekken waren eraf geschuurd door mijn surfboard... haha Oeps
Aan het einde van de middag om 17.00 uur ben ik met Josefine en Daniel terug naar het hotel gelopen vervolgens gauw gedoucht & klaar gemaakt om rond 17.45 uur met Josefine en Daniel nog naar het politie bureau in downtown Honolulu te gaan waar het standbeeld van king kamehameha staat wat altijd wordt laten zien in de tv show "Hawaï five-0" haha dus daar snel nog foto's van genomen en toen gauw terug gereden naar het hotel omdat we om 19.00 uur hadden afgesproken in de lobby om met 20 mensen met zijn allen uiteten te gaan naar het restaurant "top of waikiki" waar je helemaal bovenaan zit in het gebouw en je over heel Honolulu kon heen kijken ondertussen draaide het langzaam rond... Best cool dus haha
Na het uitetentje hadden we nog een feestje gemaakt in de hotelkamer van de jongens omdat het onze laatste avond was, hun natuurlijk bier pong gespeeld haha en om 2.30 uur maar eens terug naar mijn eigen kamer gegaan, de meiden waren 2 uur eerder al terug naar de kamer gegaan.

Woensdag ochtend om 8 uur opgestaan, koffers ingepakt en toen om 9 uur weer in de lobby afgesproken met Tarek en Momo om souvenirs te kopen (vooral voor ons zelf aangezien we bang zijn dat we niet meer terug komen :P) en daarna nog de grote winkelstraat afgelopen en naar waikiki beach geweest om afscheid te nemen :( :(
Toen met de jongens een smoothie gehaald in de International Market Place... Daar belde Hidde me op dat de meiden me hadden geprobeerd te bereiken omdat ze nu wouden uitchecken terwijl we nog een uur hadden voordat de bus en alles pas kwam.... Dus ik moest terug gaan naar het hotel om mijn koffers naar de lobby te brengen en mijn pasje in te leveren daarna nog tot 11 uur gewacht voordat de bus er was om ons op te halen :(
Eenmaal op het vliegveld hadden we koffers geweegt.. gelukkig was alles okee en zoals gewoonlijk zat ik weer ergens anders dan de rest van de groep.. Daarna nog omgekleed op het vliegveld om wat warmere kleding aan te doen voor in LA waar het helaas geen 30 graden zou zijn wanneer we aan zouden komen.. Om 13.00 uur konden we boarden om 13.40 vertrokken we en om 20.45 kwamen we aan in LAX daar gauw wat te eten gepakt aangezien ik niet eens echt ontbijt, lunch en avondeten had gehad en ik het waarschijnlijk ook niet zou krijgen als we thuis aankwamen.. Daarna koffers gepakt en met de groep buiten gewacht voor de bus die ons naar het Transit Center in Santa Barbara zou brengen om 23.15 uur kwamen we aan en werden we door onze hostvader opgehaald. De nieuwe meiden die een week daarvoor waren aangekomen, lagen al te slapen. Daarna nog tot 2 uur gekletst met iedereen en toen naar bed

Donderdag ochtend de nieuwe mensen leren kennen, we hebben 1 meisje uit Noorwegen, 1 uit Brazilie, 1 uit Duitsland en 1 Nederlandse. S'ochtends konden Tarek en ik lekker uitslapen omdat onze les pas om 11.40 uur begon maar de andere moesten er wel al vroeg uit. We hadden al 3 dagen van onze Cambridge lessen gemist dus dit was onze eerste dag.. Onze leraar Bryant was zo chill.. Hij zet muziek op wanneer we allemaal voor ons zelf moesten werken, hij deed leuke leer spelletjes met ons en natuurlijk ook serieuze lessen met grammatica en werken..
Ik heb allemaal nieuwe mensen in mijn klas, geen 1 van mijn vorige maar dat vind ik niet erg, zo leer je ook weer nieuwe mensen kennen. :) S'avonds na het eten ruzie gemaakt met Juliane over Hawaï omdat het daar niet zo goed tussen ons verliep, ik zat namelijk alleen met 3 duitse meiden in mijn hotelkamer en ze spraken onbewust veel Duits en ik had het gevoel dat ze alleen maar met elkaar bespraken wat we gingen doen de elke dag en ik moest het maar allemaal prima vinden.. nou niet dus! Daarom ging ik veel meer met de boys om wat eigenlijk misschien nog wel veel leuker was hahaha
Daarna nog tot 1.30 uur op geweest met Juliane, Tarek en willy naar muziek geluisterd en een deel van me blog geschreven.. Na onze ruzie was eigenlijk alles weer goed want ze begreep me uiteindelijk.

Vrijdag ochtend moesten Tarek en ik op tijd naar school toe, de rest konden blijven liggen omdat we precies de tegenovergestelde schema's haddenn :(
In de les deden we een Crime game die de leraar had bedacht waarbij de winners die als eerste de moordenaar had gevonden, mochten 40 minuten eerder gaan in de laatste les en mijn team won, NATUURLIJK haha Na school nog even de stad in geweest en toen de bus naar huis gepakt.. Toen met pap en mam geskyped.. S'avonds met het nieuwe Braziliaanse meisje Isabela naar IV geweest en Izabelle, Tarek, lenz, Hidde en ik daar kwamen we Josefine en Damien tegen (hij had de volgende dag zijn Toefl examen om 8 uur haha) daar mee rond gehangen en toen zowat op het einde kwamen we nog andere vrienden tegen. Toen thuis nog wat gegeten en gekletst en toen (HOPPAAAA) naar bed.

Zaterdag ochtend lekker uitgeslapen, en toen mijn boekje gelezen in het zonnetje. S'avonds met Tarek, Hidde, Willy en Isabela naar de bioscoop geweest, Django Unchainted, was heel leuk, een beetje het idee van Inglorious Bastards.
Nadat we weer terug thuis waren hadden we nog best lang gekletst in de woonkamer tot 2.30 uur.. gezellig! :)

Zondag ochtend ook weer heerlijk uitgeslapen en toen met Jessica, Anja, Tarek, Willy, Lenz, Isabela, Hidde en Juliane naar Goleta beach gelopen dat 1 uur duurde voordat we daar pas aankwamen.. Daar een kop thee gedronken en op de pier gelopen toen nog even in het zonnetje gezeten en vervolgens weer terug naar huis gelopen..
S'avonds met iedereen een film gekeken the butterfly effect.. een hele vreemde film.. maar was wel leuk.

soon soon komt de volgende update alweer haha.

See ya later! ;)

xoxo

  • 20 Januari 2013 - 20:24

    Diana:

    Hoi Karianne,

    Prachtige ervaringen weer opgedaan en zo te lezen ga je er volop tegen aan!
    Geniet er maar lekker van. Wij zijn ook weer terug na een fantastische reis. Met mam, pap en sas ook een super gezellige dag in NY gehad. Vandaag hebben we dicht bepakt en gekleed door het mooie besneeuwde landschap gewandeld. Heel anders dan jij lekker in het zonnetje.
    Op naar de volgende avonturen....
    liefs Diana & Jos

  • 20 Januari 2013 - 22:35

    Henriet:

    Schat mijn hoofd loopt soms over, als,ik lees wat je soms allemaal doe. Maar ja dat zeggen ze soms ook wel eens van mij.dus de appel valt niet ver van de boom. Geniet maar lekker van het mooie weer die je nu weer hebt . Helaas liepen wij die mis in Santa Barbara.kusjes van je enigste moeder zoals Rutger dat altijd zegt. Xxxxxxxx

  • 27 Januari 2013 - 14:26

    Ria:

    Karianne mijn vorige mailtje is nooit aangekomen hoor ik van je moeder. Nu dan maar weer eens proberen. Vanmorgen waren je vader en moeder hier op de koffie en we hadden Jos en Mia ook gevraagd nou dat is geloof ik niet zo,n goed idee Jos blijf dan zitten met de winterpet op en dikke jas maar ja elke gek heeft zijn gebrek. Voor de rest is het wel gezellig je moeder en ik kunnen heel goed de boel op gang krijgen. Ik heb je reisverslag gelezen, maar dat zwemmen nou je hebt gedurfd. maar het zal wel een ervaring zijn en je hebt ontzettend veel mogelijkheden het is niet zoals in nederland in het zuiden regen nou daarboven is het ook niet veel beter. De sneeuw is nu aan het smelten en hopelijk blijft het even weg want je doet niet veel dan. Ik ben aan het schilderen al een tijdje en nu ben ik een landschap met dieptes aan het maken Och op mijn leeftijd is het leuk zoiets erbij te doen. Jan timmert een bloembak voor Joris en dat moet helemaal precies op de sm. af. Ik doe dat met de losse hand. Maar ik stop en hoop dat je bericht van mij hebt de groetjes en een knuffel
    Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 15065

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: