Week 10 - Thanksgiving - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu Week 10 - Thanksgiving - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

Week 10 - Thanksgiving

Blijf op de hoogte en volg Karianne

27 November 2012 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Helloooooo!

weer een update vanuit the States! :)

Maandag vertelde lenz (onze duitse huisgenoot) dat die gaat wisselen van homeshare's. Hij wou een andere ervaring op doen met een echte Amerikaanse familie. Snap ik ook wel want een Mexicaanse familie is toch wel even wat anders. Wij waren allemaal een beetje teleurgesteld dat die ons ging verlaten aangezien we wel echt een hechte groep zijn thuis. Maar we dachten laat het hem maar zelf beleven dit is zijn tijd hier en hij moet doen wat die wil.

Dinsdag heb ik me een Californische vlag gehaald zodat iedereen daarop een kan schrijven en als je naar huis gaat heb je je hele vlag vol staan. Jessica en Roos hadden er ook een en aangezien Jessica weg ging aankomende vrijdag en Roos een week later heb ik alvast op die van hun geschreven.

Woensdag is Lenz vertrokken naar een andere Hostfamilie, op school hadden we ook een klasgenootje die ook zijn laatste dag had en gingen we de laatste les met de hele klas naar Starbucks zodat we toch iets leuks hebben gedaan op zijn laatste schooldag hier.

Donderdag was Thanksgiving dus we hoefden donderdag en vrijdag niet naar school. In de ochtend kwamen de ouders van Jessica langs om haar vlucht te veranderen naar 5 februari omdat ze gaat werken in Santa Rosa. Haar vader werkt bij een bedrijf in Zwitserland waarvan ook een deel in California ligt, en doordat Jessica in Amerika is geboren heeft ze een Amerikaanse paspoort en kan ze hier gewoon werken.
Om 14.00 uur hadden we een Thanksgiving BBQ bij ons thuis die door onze Hostfamilie georganiseerd was. Onze Hostfamilie is Mexicaans dus ze vieren zelf geen Thanksgiving maar om toch wat leuks te doen voor ons hadden ze dit georganiseerd en ook de ouders van Jessica uitgenodigd. Rond de avond kwam de hele familie van onze hostfamilie aanzetten dus hebben wij ons allemaal maar een beetje terug getrokken in onze kamer, gekletst en muziek geluisterd.

Vrijdag was BLACK FRIDAY!!! Voor degene die dat niet kennen is dat een dag waar alle winkels heel veel afprijzen voor de Christmass Holiday's en iedereen gaat dan massaal shoppen. Aangezien iedereen dan zijn slag wil slaan, gaan de winkels in de grote steden rond middernacht of rond 4 uur open. Wij dachten dus ook dat het ontzettend druk zou worden dus Jessica, Roos en ik stonden om 4.00 uur op omdat Poli ons om half 5 met haar zusje in de auto kwam halen. Kwamen we daar aan was er bijna niemand op straat en er waren maar 3 winkels open... :( een beetje voor niks zo vroeg opgestaan maarja was opzich nog wel leuk om al om 10.00 uur s'ochtends helemaal klaar te zijn met winkelen. Daarna zijn we met z'n alle naar de supermarkt gegaan om wat inkopen te doen voor ons afscheids dinertje voor Jessica die avond en vervolgens de bus naar huis gepakt en direct weer in ons bed gekropen haha.
S'avonds zijn we naar Poli's huis gegaan en hebben we daar Chicken Pesto Pasta gemaakt met zijn allen en na het eten buiten gezeten en gekletst en gedanst. Vooral Jessica want die was helemaal bezopen wat nogal lachwekkende momenten creeerde. Je hoefde maar te zeggen "Jessica don't cry" en ze huilde al haha beetje zielig maar ook grappig. Om half 1 maar de taxi gebeld (wat Jessica absoluut niet leuk vond) aangezien de hele familie al in zijn bed lach behalve Poli en haar broer. Zaten we net in de taxi begon ze al over te geven! haha en ze moest de volgende ochtend weer om half 8 op staan.

Zaterdag ochtend moesten we er om 8.00 uur uit om onze lieve Jessica uit te zwaaien want haar ouders kwamen haar halen en daarna gingen ze door naar San Francisco. Dus iedereen stond daar lekker in zijn pyjama op de oprit afscheid te nemen van haar en vervolgens wou haar moeder ook nog een groepsfoto met onze slaapkoppen haha. Jessica had de hele tijd een grote glimlach op haar gezicht want ze was nog steeds een beetje zat van de avond ervoor haha. Daarna zijn we allemaal weer heerlijk terug in bed gekropen. :) S'middags kwam Aniek naar onze homeshare voor 4 weken tot de Christmass break en dan gaat ze naar huis. Ze zou eigenlijk 6 maanden blijven maar heeft besloten om tot de kerst hier zijn omdat ze het hier al een beetje gezien heeft.
S'avonds hebben Roos en ik een horror movie night gehouden met popcorn en Ben & Jerry's (Best combo!!) :).

Zondag ochtend vertrokken we om 8 uur s'ochtends met 2 busjes en 23 mensen naar Six Flags!! Onze hostfamilie had het georganiseerd dus ons hele huis gingen en dan nog klasgenootjes van mij en Hidde en nog een aantal vrienden van hun. Helaas waren ze 2 mensen vergeten op school op te halen dus we moesten een half uur langer wachten bij Summerland beach, wat natuurlijk niet zo'n groot probleem was want het zonnetje scheen en dit is een van de mooiste plekjes hier in de buurt!!!! Toen ze bij ons waren afgezet met een taxi, vertrokken we naar Six Flags wat ongeveer 1 uur en 15 minuten van ons huis vandaan is. Toen we daar om 10 uur aankwamen durfde ik nergens in alleen de houten achtebanen (2 dus... ) We waren in een groep van ongeveer 10 man bij elkaar gebleven en hun wouden natuurlijk eerst de extreme achtbanen doen dus ik zat bij elke achtbaan ongeveer 45 minuten met al hun tassen op een bankje in het zonnetje op hun te wachten. Ik moet toegeven dat het op een gegeven moment ook een beetje erritant werd en dat ik wilde dat ze ook eens naar een achtbaan gingen waar ik wel in durfde maar wie ben ik om te beslissen waar de hele groep heen ging dus ik hield me mond. Op een gegeven moment raakte mensen geeriteerd en gefrustreerd met me dat ik niet met hun mee ging in de achtbanen, en ik snap het wel ze willen ook dat ik net zoveel lol heb als hun maar ik durfde gewoon echt niet. Gegeven moment werd het me gewoon echt even te veel en toen zijn we maar opgesplitst (was al half 4) met Poli, Roos, aniek en ik en toen liepen we langs Batman en toen zei ik; fuck it, schijt ik ga gewoon. Toen stond ik vooraan in de rij net voordat ik in de stoel moest gaan zitten.. en toen dacht ik neeeeee vergeet het ik ga echt niet noooo way!!! Maar toen sleepte Poli en Roos mij erdoor heen en haalde me over om toch 1x te gaan en dat ik dan never nooit meer hoefde te gaan als ik hierna niet meer wilde en ik moet zeggen dat dat de beste motivatie ooit was want anders was ik nooit gegaan. Dus ik ging in de stoel zitten (ging nog steeds dood van de zenuwen) en vanaf het moment wanneer we gingen waren mijn angsten weg en vond ik het freaking AWESOME!!! Daarna was ik gewoon helemaal Fearless en ging ik in alles!!! Zelfs de Golaith en Scream maar aangezien ik pas om half 4 de 1ste x ergens in durfde had ik nog maar 2,5 uur (het sloot om 18.00 uur) om in zoveel mogelijk achtbanen te gaan en het was ook nog eens best wel druk dus de wacht tijden waren gemiddeld een half uur.
Uiteindelijk heb ik er toch nog 6 kunnen doen maar wou natuurlijk dat ik ze allemaal had gedaan..
Toen onze hostouders ons om 19.00 uur eindelijk kwamen halen (we gingen namelijk bijna dood van de kou hier, zodra de zon onder is wordt het gelijk 10 graden kouder!!) en wij met onze hele homeshare al in een van de busjes zaten, gooide de hostvader zijn auto deur per ongeluk dicht met zijn sleutels nog steeds in het contact en een draaiende motor.. en ze kregen de deur niet meer open...... oeps.. Ze probeerde alle deuren open te krijgen maar het lukte niet dus Willy ging op "scavenger hunt" op zoek naar de politie die er al waren maar die kon die niet vinden dus heeft die werknemers op het oark gevraagd voor hulp en die zouden er over 10 minuten zijn. Ondertussen ging iemand nog aan een andere mevrouw vragen die zo'n zelfde busje had of zij wist hoe ze het busje open konden krijgen. Ze probeerde het een keer met haar eigen autosleutel en hij ging gewoon OPEN!!! Heeft wel 30 minuten geduurd voordat we pas weer konden vertrekken. Onderweg naar huis zijn we nog ergens gestopt om te eten maar wij dachten, nee we eten thuis wel, nou dat duurde ook alweer gauw 30 minuten eerder dat die klaar waren :( Dus we waren pas om 22.00 uur thuis en ik had nog geen lunch gehad geen avondeten en niks te drinken, alleen een appel de hele dag omdat het eten en drinken hartstikke duur was daar en ik vergeten was om een flesje water mee te nemen.. :( niet zo slim dus maarja.

Nou dat was het weer.... ik weet het was een beetje veel.. :)

See yaaaaa ;) XOXO

  • 27 November 2012 - 08:19

    ShArona:

    Yeaaaaah dan ga je hier als je terug bent ook maar met mij mee naar een atractiepark ! En ga je met mij overal in hihi !!

    Miss you babyyyy !!

  • 27 November 2012 - 08:25

    Karianne Op Heij:

    Oh hell yeah for sure!!! we are FEARLESS BABY!! Ik mis jou ook :( we moeten snel weer ff facetime. xoxoxoxo

  • 04 December 2012 - 16:10

    Henriet:

    Ik ben super trots op jou dat je die angst hebt overwonnen. Thans is THE spirit

  • 04 December 2012 - 18:24

    Karianne:

    Thankyou thankyou!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 15072

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: