week 2 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

week 2

Blijf op de hoogte en volg Karianne

01 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hi everyone!

De eerste echt lesweek is achter de rug! En het is toch wel lastiger als ik had verwacht. Je moet namelijk alles in je hoofd vertalen en voor één uur is het echt wel te doen maar als je een halve dag met grammatica bezig bent in het Engels, is het toch wel vermoeiend! Ik merkte dat ik niet de vertaling wist voor de grammatica benamingen zoals "bezittelijk voornaamwoord" etc. Niet zo slim.. haha dus de eerste paar dagen was wel lastig maar daarna gaat het steeds beter.
Ik zit op niveau "upper intermidiate 3" dat is voor nederlanders een normaal niveau. Hierna kun je nog naar Advanced 1/2/3 en Upper Advanced 1/2/3. Dus ik heb nog een hele weg te gaan als ik naar het hoogste wil.. we doen uiteraard ons best!

Mijn leraar voor General English en de SPIN-class heet Teacher Bayard maar spreekt het meer uit als "beard' (baard) haha. Hij is ontzettend aardig en vrolijk maar hij praat zoooooooveel en wil heel vaak grammatica spelletjes met ons doen.. beetje apart maar maakt de les wel een stuk leuker! Saai is het in ieder geval niet :) Het is ook de bedoeling dat iedereen mee doet in de les en zodra hij merkt dat je weinig zegt dan zal hij je expres aanwijzen en dingen vragen.
We krijgen elke les huiswerk voor ongeveer één uur thuis, (en dat is veel voor EF begrippen..) het "ergeste" is dat ik hem eigenlijk elke dag, de HELE dag heb! alleen voor mijn andere SPIN-class niet..

Mijn vakken zijn General English, Culture series, Social skills, Ilab class en IPAD class. We hebben 1x per week IPAD les <3 it! En we hebben nog 2 SPIN-classes; "Essentials of film studies en production" die is echt heel leuk! en we hebben nog "essentials of intellectual communication studies". We hebben niks zelf uitgekozen maar zouden het wel nog kunnen veranderen als we het willen. Ik kijk het de komende weken nog even aan hoe het mij bevalt maar tot nu toe vind het nog allemaal leuk gelukkig.
Ik zit in al mijn lessen met Hidde (mijn NL huisgenoot) samen dus dat is wel handig dan hoef je tenminste niet alleen naar school en naar huis.

Ik heb 3 dagen in de week in de middag les van 11.40 tot 16.30 en 2 dagen in de ochtend van 8.40 tot 13.00 uur. Ik heb liever in de ochtend les want als het mooi weer is dan kun je tenminste nog naar het strand of iets anders leuks gaan doen. Maar goed misschien verandert het rooster over een paar weken..
Schijnbaar staat onze homeshare huis bekend als "the naked house" op school dus nu hebben de jongens bij ons thuis een groep aangemaakt op FB: The naked house - Rocoso Way! nu willen alle jongens van school natuurlijk in onze homeshare zitten, haha het is best grappig maar niet echt logisch want er is hier eigenlijk helemaal niks loos.. anyway..

Voor de rest is hier eigenlijk afgelopen week en nu nog steeds een hittegolf, <3 <3!! vandaag was het 30 graden gister 28 graden, morgen 32 graden en dinsdag 28 graden lovely weer dus!
Voor of na school zijn we nog een paar x naar het centrum geweest en naar het strand als het warm genoeg was. S'ochtends en s'avonds is het best koud!


Vrijdag zijn we weer naar Isla Vista geweest en het was weer een party as always :) Zaterdags zijn we s'middags naar het strand geweest en daarna met een groep gaan uiteten bij "The Sandbar"! Het was delicious!
We kregen heeeeele grote super size bekers cola en het was maar $2,50 cheap dus. Vandaag zijn we in de middag weer naar het strand geweest ofcourse want het was hothothot!

See you next Sunday!
xoxo

p.s new picture are coming!


  • 03 Oktober 2012 - 08:52

    Henriet:

    hele mooien foto's van het strand .is het echt lekker. ook de groep foto"s zijn leuk helaas zijn niet alle foto's goed te zien hoe komt dat? je krijgt wel de in druk dat het je goed bevalt. ps wat wordt er nou precies bedoelt met de naam naked house? xxjes henriet

  • 03 Oktober 2012 - 08:55

    Henriet:

    jammer dat het niet meer zo warm is als wij willen komen. maar je kan niet alles hebben.x mij

  • 03 Oktober 2012 - 09:38

    Karianne:

    Heb geen idee waardoor je de foto's niet zo goed kan zien? Kan ze hier wel goed op zien, probeer eens een andere laptop of bedoel je dat met in het donker gefotografeerde foto's?
    "The naked house" is de naam van het gerucht die rond ging door de school (en daar hebben we met onze housemates gewoon een groep aangemaakt op FB hier naartoe vernaamd en daar worden dan allemaal genante foto's van iedereen opgeplaatst!, best grappig dus en iedereen kan er gelukkig ook om lachen)dat mensen in ons huis vaak (half) naakt of alleen met ondergoed door het huis lopen de hele tijd. Maar dat is niet echt helemaal waar. Toch zijn er heel wat jongens die jaloers zijn en ook bij ons in huis willen komen switchen haha
    Ja het strand is hier echt gorgeous! Maar het water aan het strand, not so much! :(
    En wat over de temparatuur betreft weet je het maar nooit! Misschien is dan net weer een warmte golf aan de gang! Koud is het in ieder geval niet dan.

  • 03 Oktober 2012 - 10:38

    Henriet:

    Op de faceboek site waren de foto's wel duidelijk. Misschien heeft het rare persoon in jullie huis het gerucht versprei. Nog meer aandacht. Kicken

  • 07 Oktober 2012 - 22:03

    Diana:

    Hoi Karianne,
    Wat schrijf je leuk over je ervaringen, je neemt ons zo ook een beetje mee.
    Fantastisch dat het je zo goed bevalt. Begrijp ik nu goed dat je maar 1 uur per dag huiswerk hebt?
    Makkie toch? De foto's zien er relaxed uit en over het warme weer ben ik natuurlijk ontzettend jaloers.....
    Een dochter van vrienden van ons is nu met haar havo diploma bezig en wil na haar slagen ook naar Amerika. Ze zou graag t.z.t. met jou in contact willen komen.
    Geniet er maar lekker van dan proosten wij hier met een wijntje in het donkere en natte Nederland!
    groetjes en veel liefs Diana&Jos

  • 08 Oktober 2012 - 08:06

    Karianne Op Heij:

    Hee Diana!
    Wat fijn om te horen dat ik geen "war-taal" schrijf haha. Ja ik bof toch wel een beetje hoor dat het mij hier zo ontzettend goed bevalt! had het totaal niet verwacht. Ja 1 uur huiswerk per dag is al meer dan ze bij de informatie avond zeiden dat het was haha. Nou vind ik 1 uur huiswerk niet zoveel in vergelijking met een normale school maar we moeten daarnaast nog een boek over Barack Obama lezen van 430 pagina's binnen 30 dagen! en aangezien ik een langzame lezer ben moet ik elk moment wanneer ik niks aan het doen ben, mijn boek pakken en lezen. We hebben over dit boek namelijk 3 projecten op school. Ja vandaag was het ook echt heel warm (25-30 graden) maar na vandaag begint het af te koelen en ze zeggen zelfs dat het woensdag 17 graden met regen wordt... aaaah duimen maar voor beter weer.
    Je kunt haar gerust mijn email adres geven en dan kan ik haar misschien een beetje uithelpen met informatie of vragen. (karianne_bavo@hotmail.com)

    Drink maar een extra glaasje wijn voor mij dan, aangezien ik hier geen druppel mag hebben :( haha

    Groetjes uit het zonnige California ;) X

  • 14 Oktober 2012 - 19:05

    Diana:

    Ha Karianne,
    Wat fijn dat ik Fransje Nelissen je emailadres mag geven. Kan ze je zelf benaderen voor informatie.
    Je hebt het inderdaad erg druk maar wel met een heel gevarieerd programma en veel cultuur en reizen. Super! Een boek lezen over de president: wel bijzonder om dat juist in zijn land te doen. Behandelen jullie het ook nog?
    Heel veel groeten en geniet in Mexico! we zien uit naar je ervaringen!
    xdiana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 15069

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: