Week 18 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu Week 18 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

Week 18

Blijf op de hoogte en volg Karianne

28 Januari 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hellooooo people,

oeps.. I know een week te laat..

Maandagochtend hadden we een nieuwe les schema en helaas ook nieuwe leraar.. :( Hij is ontzettend aardig en vriendelijk maar hij zegt echt verschrikkelijk veel "yeah", "allright", "tomatoes, tomatoes" & "anyway" op een gegeven moment kon ik het gewoon niet weerstaan om zijn "yeahs" te tellen... en seriously.. Oh My God.. 235 x in 1 les!!!!! Zeer afleidend..
Na school zijn we naar de supermarkt geweest en toen de bus naar huis gepakt.. S'avonds weer film gekeken met z'n alle, Sherlock Holmes 2 :)

Dinsdag ochtend bijna de bus gemist maar met een klein sprintje redde ik het nog net wel. Op school geoefend met lezen en State verbs.. mijn probleem met grammatica hier is dat ik de amerikaanse versie niet weet van de nederlandse vertaling.. dus ik ben het eigenlijk weer helemaal van het begin weer aan het leren.. Toen heb ik mijn leraar opgenomen met mijn Iphone in de les en daarna ging die het per ongeluk afspelen in de klas... en ik denk dat hij het ook nog gehoord heeft ook haha oeps.. maar hij leek niet kwaad of wat dan ook.
Na school met Hidde naar State street gegaan waar we een wetzel pretzel hebben gehaald en daar kwamen we Kathy tegen met haar Amerikaanse date!! (Na checken) daar nog even mee gekletst toen naar het bus station waar we Juliane en Izabelle tegen kwamen en met hun de bus terug namen.. Toen Juliane haar flesje ice frappucino open probeerde te maken was het in een x open.. En maakte een ware fontein in de bus en bijna de hele inhoud van het flesje lag op de grond we konden eigenlijk niks doen dus we hebben het maar laten liggen.. haha
Toen we thuis kwamen zag ik dat we mijn lievelings Mexicaans gerecht kregen; enchiladas!! woehoee! haha :)
S'avonds was de wc heel erg verstopt geraakt door onze nieuwe kamergenoot, waarschijnlijk doordat onze host zus niet de gebruiksaanwijzingen duidelijk had verteld.. dus Juliane en ik probeerden het te fixe.. maar dat was absoluut geen succes.. aangezien er namelijk "iets" naar boven kwam... hahaha dus we hebben het de hele nacht maar zo gelaten en hebben de andere badkamer gebruikt.

Woensdag ochtend kwam de poetsvrouw.. wc was nog steeds verstopt. Aangezien iedereen te schijterig was om haar het shit probleempje te vertellen en haar gewoon zo naar binnen wou laten lopen en de "verassing" zien, heb ik het haar maar verteld en vervolgens zei ze dat ze het dan maar zo laat...... Juliane, Izabelle en ik waren echt met stomheid geslagen.. en wisten echt niet wat we moesten doen haha dus we zijn maar naar school gegaan en ik had les tot 16.30 uur daarna ben ik naar Ralphs (supermarkt) gegaan met Tarek en Juliane daar wat inkopen gedaan en vervolgens de bus naar huis gepakt, toen merkte we dat het al langer licht blijft s'avonds. Thuis gekletst met Juliane en Tarek en toen wat gegeten daarna s'avonds the possesion gekeken met juliane, Tarek en Hidde maar was me echt veel te akelig dus ik ben maar weggelopen haha en heb andere dingen gedaan.. Daarna na de film nog op me kamer tot half 2 zitten kletsen met Willy en Juliane

Donderdag ochtend naar school geweest tot 1 uur, het was lekker weer dus ik ben ik met Tarek eerst ergens gaan lunchen waar we vervolgens Juliane tegen kwamen en zijn we ergens bij het strand in de buurt een smoothie gaan drinken (best place!) daar kwamen we 2 Duitse vrienden tegen, dus hebben we daar nog even mee rond gehangen en gekletst. Vervolgens zijn we naar het strand gegaan waar al een paar vrienden van ons waren daar heerlijk op het strand gelegen en muziek geluisterd tot ongeveer half 5 en toen de bus gepakt terug naar huis. S'avonds na het eten met een groep van het huis de film "Silence of the lambs" gekeken.

Vrijdag ochtend naar school maar was kapot moe en het was lekker warm 23 graden, groot verschil met Nederland die dag waar het -5 was. haha
Na school met Izabelle en 2 vriendinnen van haar en Tarek naar yogurtland gegaan waar het natuurlijk heel druk was vanwege het weer. Daarna in het zonnetje gezeten op State Street en toen de bus om 15.30 uur naar huis gepakt waar ik daar nog even in het zonnetje kon liggen in de achtertuin.
S'avonds na het eten klaar gemaakt voor te gaan bowlen met 20 mensen. Was heel gezellig alleen moesten we van te voren eerst anderhalf uur wachten voordat we een baan kregen.. want in Amerika is bowlen heel populair.. gelukkig mochten we toen van 10 tot 12 uur middernacht. Toen het was afgelopen zijn we naar huis gelopen en hebben we daar nog een film gekeken.

Zaterdag ochtend beetje uitgeslapen daarna lekker in het zonnetje gezeten met de bubs aangezien het 23 graden was (wat voelt als 26). Daarna zijn Tarek, Juliane, Hidde en ik naar de "in 'n out" gelopen om een milkshake te halen, zoooo lekker!! Daarna weer terug gelopen en verder in de tuin relaxed met de rest. Om 18.00 uur hebben we ons klaar gemaakt en hadden Tarek, Willy en ik om half 7 de bus gepakt naar downtown voor een verjaardag feestje van een vriend van ons die 22 werd. Als cadeautje hadden we met 5 mensen allemaal geld bijgelegd om een horloge te kopen die hij graag (zelf) wilde kopen, haha en de andere helft van de groep hadden geld bij gelegd om een Burberry trui te kopen!! :0 (wil niet eens weten hoe duur die moet zijn geweest..)
Het restaurantje was typisch Amerikaans met een soortzelf-service, je moest je gekozen gerecht zelf bij de bar bestellen. Het heette "Sharkeez" maar het was heel gezellig! Daarna zijn we met de groep naar IV gegaan, gelukkig was het al veel drukker dan de afgelopen maand.. maar doordat we één "klein" dingetje miste... was het minder leuk.. :(

Zondag ochtend eerst geskyped in het zonnetje en toen naar de 7 falls geweest (7 watervallen allemaal in de buurt van elkaar). Volgens Tarek, Willy, en Atha wisten ze de weg maar ze hadden allemaal een andere route in hun hoofd toen we daar aankwamen dus we zijn op zijn minst wel 5x fout gelopen en het was ook nog eens aardig warm.. Toen we eindelijk de goede route hadden gevonden, moesten we over hele grote stenen springen, van de een naar de ander, en op een gegeven moment kwamen bij het punt uit dat je over een grote rots moest klimmen wat niet echt het veiligste was.. maar met team work is het helemaal goed gekomen. We waren met een groep van 12 dus we konden elkaar prima helpen, soms was het heel stijl omhoog of omlaag of lagen er allemaal losse stenen, maar het was een hartstikke leuk avontuur en toen we eindelijk bij de waterval uitkwamen was het ineens 10 graden kouder dus erin zwemmen hebben we maar niet gedaan maar het was heel mooi om te zien. Het was ook de verjaardag van een van de huisgenoten maar we zouden het de volgende dag vieren omdat de hostfamilie die dag er niet was. Toen we thuis kwamen was er een nieuw meisje uit Argentinië, Florencia en ze is even oud als mij echt een aardige, kletstante haha. Toen gedoucht want was helemaal vies van het wandelen. Daarna op de bank nog met haar gepraat en vervolgens moesten Tarek en ik huiswerk maken.. :(

See you later!

xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 15052

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: