Week 9 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

Week 9

Blijf op de hoogte en volg Karianne

22 November 2012 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hi everyone!

Sorry voor mijn late update (alweer) was bijna vergeten er weer een te schrijven.. oeps haha

Maandag was Veterans Day hier, een Nationale Holiday en (bijna) iedereen in het land heeft dan een dag vrij. Helaas EF school niet.. dus we hadden die dag gewoon les, aangezien het een internationale school is. Om naar school te komen was een kleine uitdaging aangezien de bussen op een Zondag schema rijden en dat betekend dus dat ze heel weinig op en neer naar het centrum rijden (wat ze naar mijn mening al doen in hun normale schema in vergelijking met NL).

Dinsdag was het heerlijk weer buiten en hebben we gelukkig onze leraar kunnen overhalen om eens wat anders te doen en weer eens les hebben in het park. Na school naar State Street geweest met 2 vriendinnen en een beetje gewinkeld. S'avonds heb ik weer gerend maar dit alleen aangezien ik maandag niet met Hidde was gegaan. Ben dit keer eens de andere kant opgerend om te zien wat daar was.. niet zo veel bijzonders helaas. Aangezien ik er niet op had gerekend dat ik hier in de VS ook maar iets van een work-out ging doen heb ik dus ook geen sportschoenen mee genomen en moet ik dus op mijn VANS rennen. Moet zeggen dat me enkels nou wel erg pijn beginnen te doen.. dus moet een andere work-out plan bedenken :( Na het rennen gezellig met iedereen een filmpje gekeken in de woonkamer.

Woensdag had onze leraar een "geweldig" grammatica spelletje gemaakt voor ons in de les. Bayard (zijn naam) is altijd zo enthousiast over grammatica.. bijna creepy haha maar de hele klas is altijd aan het smeken of we niet eens een beetje afwisseling kunnen krijgen van alleen grammatica.. helaas heeft die ons niet zo goed begrepen want het bleef hetzelfde alleen in een spelletje. Daarna kwam er iemand van onze school binnen om ons een beoordelingslijst uit te delen over Bayard, dus hij moest het lokaal even verlaten. Natuurlijk kun je al op je 10 vingers uittellen wat wij allemaal als commentaar op het blaadje hebben geschreven; "LESS GRAMMAR PLEASE" haha verder is hij wel echt een hele enthousiaste en aardige leraar en doet ontzettend hard zijn best om de lessen zo leuk mogelijk voor ons te maken (wat hem niet altijd lukt helaas..). Na school hebben Hidde en ik boodschappen gedaan voor ons eigen gerecht namelijk Hutspot :D wat we gingen maken voor The International Food Festival bij ons op school de volgende dag.
S'avonds nog een work-out gedaan met Jessica wat zij wel eens vaker op haar school in Zwitserland moest doen.

Donderdag was dus The International Food Festival op school en heel veel studenten hadden hun eigen nationale gerecht gemaakt en meegenomen naar school. Was ontzettend leuk om allemaal nieuwe en aparte dingen te proeven. Moet zeggen dat de Duitsers onze Hutspot wel heel erg lekker vonden en de rest eigenlijk ook gelukkig. De hele pan was leeg. :)

Vrijdag ochtend naar school geweest daarna met Jessica s'middags al de bioscoop kaartjes gehaald voor s'avonds naar Breaking Dawn Part II. We waren namelijk bang dat het nog drukker zou worden dan bij de nieuwe James Bond film maar dat dus helemaal niet het geval gelukkig. Rond 16.00 uur kwamen de ouders van Jessica als een verassing langs. Ze wist dat ze al in Californië waren maar dacht dat ze pas de volgende dag zouden komen. Zij gaat over een week precies weg dus haar ouders komen hierheen en gaan dan 2 weken met Jessica een rondreis maken door Californië.
S'avonds met z'n 5e naar de film geweest was opzich wel leuk maar de special effects zijn nog even crap.. helaas

Zaterdag heeft het veel geregend :(
S'avonds zijn we met Poli, Roos, Anni ka, Jessica en ik naar Isla Vista geweest omdat het Jessica laatste weekend was. Voordat we naar de "DP" (hoofdstraat) gingen, zijn we eerst naar een andere vriend geweest, Feras. Toen we aankwamen lagen ze allemaal te slapen behalve de jongen die pas net thuis was maar dat kon ons eigenlijk niet zoveel schelen dus we hadden gewoon bij hun de muziek aangezet en ons zelf voorzien van Vodka.. Helaas alweer een beetje te diep in het glaasje (oftewel "red cup" haha) gekeken en toen we bij iemands huis in "DP" aankwamen en ik die wiet rook, kwam het er weer uit.. dit keer van het balkon.. o.e.p.s.
Gelukkig heb ik de aller beste vrienden & Roomies en hun hebben een taxi voor me gebeld. :)

Zondag kwamen we erachter dat het niet zo goed ging met onze Hostvader, hij had vrijdagavond en zaterdag hele erge neusbloedingen gehad en onze Hostzus heeft hem zaterdagavond naar de eerste hulp of dokterspost zoiets moet brengen en schijnbaar had hij veel bloed verloren en daarom heeft hij nu een grote, lange "ballon" in zijn neus dat helemaal tot zijn keelholte gaat. Nallely (hostzus) vertelde ons dat hij veel pijn heeft dus die zit nu aan de pijnstillers te rusten in bed. Germ! :( Wist het alleen niet wat er aan de hand was toen ik zaterdag nacht redelijk zat binnen liep in het huis en de halve familie stond in de gang en keuken... awkward..
Verder hebben we zondag allemaal heerlijk uitgeslapen en alle spulletjes in onze kamer opgeruimd en met de groep van ons huis gekletst & gerelaxt.

Nou dat was het weer van de afgelopen week!
xoxo from California

btw.. STILL FREAKING LOVING IT HERE!!!! <3 <3 <3 :)

  • 22 November 2012 - 13:13

    Sjoown:

    Hahaha heerlijk Karianne! Volgens mij kom je nooit meer terug! X

  • 22 November 2012 - 20:15

    Karianne Op Heij:

    neeeuuuj als het aan mij ligt niet nee!!! haha X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 15071

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: