week 8 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu week 8 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

week 8

Blijf op de hoogte en volg Karianne

14 November 2012 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hallo allemaal!

Aan het begin van de week was het weer heerlijk warm :):)
Maandag was het zelfs 32 graden zonder wind.. :O snik heet dus maar klagen doe ik niet! We gingen s'middags met de klas naar The Courthouse voor de architectuur en we gingen met z'n allen op de toren die helemaal over Santa Barbara uitkijkt wat natuurlijk echt prachtig was.

Dinsdag was het alweer heel warm en zijn we s'middags na school lekker naar het strand geweest (zal wel een van de laatste warme dagen zijn). S'avonds hebben we met de hele Homeshare op de bank naar The Elections (presidents verkiezingen) gekeken. Werd op een gegeven moment toch echt spannend, eerst was Obama aan de kop en toen maakt Romney op een gegeven moment een inhaal race maar verloor hem toch op het einde aan Obama met 100 punten verschil.

Woensdag hebben we in de les natuurlijk over de President verkiezingen gehad en wat we er eigenlijk van vonden dat Obama nu voor de 2de x president is. Iedereen was er blij mee. Onze leraar vertelde ons dat hij eigenlijk een republikein is maar dat hij toch voor Obama zou stemmen dit jaar omdat Romney niks aan de Zorg doet en Obama wel aangezien onze leraar geen zorgverzekering heeft.

Donderdag met de "Essentials" SPIN klas naar de openbare bibliotheek van Santa Barbara geweest. Die is echt groot en wij hebben onze bibliotheek pasjes aangevraagd zodat we gratis DVD's kunnen huren. :)

Vrijdag zijn 6 huisgenootjes naar Las Vegas vertrokken voor de weekend. Ik ben niet gegaan want het werd daar ontzettend koud (12 graden!!) en ik wil niet al mijn reisjes in mijn 1ste 3 maanden proppen. Dan heb ik na oud op nieuw "niks" meer te doen.. haha
Bij ons was het vrijdag ook aardig frisjes (16 graden). Ja ik weet het voor jullie lijkt het warm maar als je sinds juni niet meer uit het zomer seizoen bent geweest, dan is dat koud overdag. S'avonds was het al helemaal koud en daarom zijn Roos, Sophie (Hongarije) en ik maar naar de bioscoop gegaan in plaats van IV (ook natuurlijk omdat we de helft van onze party hardy crew miste in LV :( haha) Dus we zijn naar de film "flight" geweest met Denzel Washington die was echt ontzettend goed echt een aanrader om die te gaan zien!

Zaterdagavond zijn Roos en ik weer naar de bioscoop gegaan met Poli (Chile) en Anni ka (Duits) naar de nieuwe James Bond film "Skyfall". Maar aangezien het de eerste weekend was dat die draaide hier in Santa Barbara, stond er een rij 1,5 blok verderop... kun je je eigenlijk haast niet voorstellen. Gelukkig had de bioscoop 2 zalen geopend waar de film zou draaien dus we hadden goede plaatsen! :) Toen ik nog buiten in de rij stond te wacht, begint er ineens een local mannetje van rond 65-70 een babbeltje met me te maken (wat hartstikke normaal is hier in SB) waar ik vandaan kwam en wat ik hier precies aan het doen was, hoelang ik nog blijf etc. vervolgens verteld die me dat zijn kinderen ook met EF naar Europa zijn geweest voor een cursus 15 jaar geleden en dat het hun heel erg beviel.. etc. Wel leuk eigenlijk om te zien hoeveel mensen eigenlijk al zo'n reizen maken met EF.

Zondag zijn Roos en ik naar de supermarkt gefietst om voor die avond een Risotto gerecht te koken aangezien de meeste van het huis nog niet thuis waren. Na het eten hebben we met ons hostbroertje van 6 jaar, Dennis the Menace 2 gekeken wat mij echt deed denken toen ik 8 jaar was en die film voor het eerst zag. Heel erg leuk dus om die weer eens te zien. :) Rond een uur of 23.00 uur kwamen de huisgenootjes terug uit Las Vegas. Daar nog even gauw mee bij gekletst en toen maar me bed in gekropen. Ze waren allemaal kapot moe.. begrijpelijk als je naar Las Vegas gaat natuurlijk ;)

Dat was het weer van de afgelopen week :)

Groetjes uit het zonnige California!
xxxx

p.s de foto's staan op FB van afgelopen week (zijn er maar weinigl)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 15066

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: