Eerste week! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu Eerste week! - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

Eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Karianne

24 September 2012 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hi guys!!

Als allereerst wil ik even mededelen dat het hier f"cking AMAZING is hier! Het is hier serieus zonder te overdrijven net een paradijsje. Ik wil nu al niet meer weg misschien moeten pap en mam maar hiernaar toe immigreren :)

Ik zal je even een update geven van de reis en de eerste paar dagen hier in SB.

Nou we gingen met een groepje van ongeveer 6 mensen van EF door douane en in het vliegtuig zaten we met de hele achterste rij in het vlieg met allemaal EF studenten (een stuk of 10 dus). We zouden om 10 voor 10 vertrekken maar hadden vertraging doordat er op het vliegveld een vliegtuig in brand was!! dus dat was een mini panic attack haha. Maar na 20 minuten konden we vertrekken. Ik moet wel zeggen dat het vliegtuig heel krap was, alles was heel smal maar wel veel rijen stoelen. toen we aankwamen (11.45 uur plaatselijke tijd) moesten we door de douane alles ging prima, maar helaas niet bij Hidde (een nl. EF student) hij had namelijk het i20 formulier losgemaakt van zijn paspoort dus de douane vond dat maar vreemd en vertrouwde het niet dus is die mee in een hokje genomen en allemaal vragen gesteld en na een half uur hebben ze hem gelukkig laten gaan.
Daarna werden we opgewacht door mensen van EF en iedereen dacht dat we gelijk met een shuttle busje naar SB zouden gaan maar nee, we moesten 3 uur wachten op een andere vlucht... GREAT.. not! Dus gingen we maar naar buiten en een beetje auto's, limousines en mensen bekijken.
Toen die andere vlucht eindelijk was gearriveerd, konden we met de bus naar SB vertrekken (ondertussen alweer 15.00 uur) waar we ook weer 3 uur in moesten zitten... bleeeh we hadden het allemaal helemaal gehad en wouden zo snel mogelijk naar SB natuurlijk om te zien hoe alles eruit ziet. Maar de helft van de reis waren in LA zooooo groot is het!
Toen we om 18.00 uur op de school aankwamen werden we met auto's (groepjes die in dezelfde regio woonden) afgezet bij onze hostfamilie. Samen met 1 frans meisje, Marie en 3 nederlanders. In Totaal zitten we hier met 4 nederlanders en 1 Zwitsers meisje, 2 franse, 1 frans-talige belg, een japanner of chinees (zie het verschil niet zo goed dus weet het niet meer) en 4 duitsers in het huis. maar ondanks we hier met 4 nederlanders zitten, spreken we nog steeds veel engels. In groepsverband met andere huisgenoten maar soms zelfs zo haha zo erg zijn we hier al gewend om engels te praten :P Maar er is ook een huisregel dat we engels moeten praten als we met 1 of meer mensen zijn die niet dezelfde taal spreken, eigenlijk vrij logisch.
De hostfamilie woont wel bij ons in het huis maar die zie je haast nooit, ze hebben een eigen kamer aan de andere kant van het huis waar ze met ze vieren in wonen, slapen. Hostvader, moeder, zus (16 jaar maar lijkt veel ouder 23 ofzo) en nog een broertje van 5 die echt de hele dag alleen maar worstelen kijkt en alle bewegingen na doet haha.
Het ziet er normaal leuk uit. is redelijk ruim ook al lijkt dat niet aan de buitenkant. Ik slaap op een kamer met 2 andere meiden (nederlandse en zwitsers).
Om naar het centrum van SB te komen of school moeten we de bus pakken (40 min maar dat is dicht bij voor amerikaanse begrippen) die bijna voor onze deur stopt.
De school en de stad is echt suuuuuper mooi. alles is super netjes, schoon en de mensen zijn onwijs vriendelijk. Het gras is OVERAL groen en heel netjes kort. geloof me het valt echt op hoor!
en OMG de winkels is like heavennnnnnn! zooooo'n vette winkels en echt best veel. De school zit daar heel dichtbij in de buurt dus dat scheelt haha aangezien ons huis dat niet is.

Sorry sorry sorry het wordt een lang verhaal haha, keep up! ;)

vrijdag moesten we al om 9 uur op school zijn voor introductie, registratie, school tour, SB tour en school&lessen informatie. Het was dus ook een lange dag (tot 5 uur). Daarna zijn we met een groepje uiteten geweest en s'avonds hadden we een feestje, geregeld vanuit EF bij Tony Ray's (is een soort cafe/zaaltje) maar was niks aan omdat iedereen buiten op het terras bleef zitten. :( Zaterdag gingen we om 11 uur naar het centrum met de bus om een beetje te winkelen en vervolgens door te gaan naar de beachBBQ wat ook geregeld was vanuit EF. Was heel gezellig! S'avonds gingen we met ongeveer 10 mensen naar het studenten dorpje naast SB, Isla Vista! Je moet het een beetje voorstellen dat het een wijk is aan de zee waar heel veel appartementen zijn (meestal 2 verdiepingen) en elke donderdag, vrijdag, zaterdag en zondagavond lopen er hooooordes mensen op straat van het ene naar het andere house feestje. Totdat de politie is gearriveerd en gelijk het stroom uitzetten. Dan gaat iedereen weer opstraat en door naar de volgende haha het is echt zooo vet. Denk maar aan een film als een typische amerikaanse house party en zo gaat het hier dus ook, PRECIES hetzelfde!!!! maar het duurt nooit lang, het begint meestal rond 9 uur half 10 en het stopt om 12 uur als de politie het niet eerder heeft gestopt.
Vandaag hebben we weer om 11 uur de bus gepakt nog een beetje gewinkeld en daarna naar het strand geweest want het was echt warm (26 graden maar het voelt eigenlijk veel warmer) S'avonds hebben we niks meer gedaan, want we waren allemaal moet van de dag ervoor en morgen begint ons eerste dag op school. Dus super spannend. Het scheelt ik hoef er pas om 20 voor 12 te zijn maar wel tot half 5 :O

sorry voor het heeeele lange verhaal maar het kon niet anders :P Ik zal zo wat foto's uploaden!

See you next sunday!!
xoxo

• 24 September 2012 - 08:52

Robin:

OMG this is soooo you!! hahahah super schat! Succes met je eerste dag XXXXXX

• 24 September 2012 - 16:06

Karianne:

Hahaha ja I know! Thanx babe, we moeten deze week ff Skype!!! Als mijn geluid ervan is gefixt haha xoxox

• 01 Juni 2015 - 17:17

Mareike:

hee! zo leuk om dit te lezen ik ga ook naar Santa Barbara over 2 weken. Was jij in de homeshare 5024 Rocoso Way?

• 01 Juni 2015 - 23:57

Karianne:

Ah fijn om te horen dat je leuk vindt om te lezen :)
    Ja daar heb ik gewoond! T is een homeshare. Ga jij ook naar dit adres? Voor hoelang ga je?