Ready for take off! - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu Ready for take off! - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

Ready for take off!

Blijf op de hoogte en volg Karianne

19 September 2012 | Nederland, Roermond

Eindelijk is het BIJNA zover. nog 18 uur en dan zit ik in het vliegtuig op weg naar Los Angeles. En verander ik mijn woonplaats van Roermond in Santa Barbara!! Ik kan het nog steeds niet geloven en absoluut nog niet voorstellen.
Als iemand mij anderhalf jaar geleden had gezegd dat ik in mijn eentje naar California zou gaan voor een half jaar, dan had ik ze heel hard uitgelachen en gedacht dat ze een grapje met me maakte. Maar als je iets heel graag wilt dan zet je al je angsten en twijfels opzij en dan ga je er gewoon voor!
Het Visum aanvragen was al niet zonder problemen gegaan. Kom ik s'maandags daar aan vergeet ik de me paspoort mee te nemen naar het consulaat, kon ik die vrijdag(ochtend!) weer terug gaan met de trein naar Amsterdam om mijn visum aan te vragen wat (volgens Saskia) ook heel lang duurde.
(Eerst door security, dan naar een mannetje toe lopen en al je papieren laten controleren vervolgens kreeg je een nummertje en moest je wachten totdat je aan de beurt was. Daar moest je je vingerafdrukken laten scannen en de rest van de papieren en paspoort in leveren en vervolgens kon je weer gaan zitten en wachten totdat je aan de beurt was voor het gesprek met een officier.) En dan eindelijk na minstens 2 uur daar binnen te hebben gezeten was het klaar en kreeg ik de volgende dag al mijn paspoort met visum via de post weer binnen!

Ben nu bezig met me koffer aan het inpakken maar moet eerlijk bekennen dat dat nog niet zo simpel is en je daar toch wel strategische tactieken voor nodig moet hebben ;)

De reden waarom ik voor een half jaar naar Santa Barbara ga is voor veel meer dan alleen een taalcursus. Het is een levenservaring opzich dat je helemaal alleen naar iets onbekend gaat en je loslaat van je ouders en je veilige omgeving. Je leert nieuwe mensen kennen, nieuwe netwerken opbouwen (wereldwijd) Je leert andere culturen kennen en natuurlijk wat meer van Amerika. Maar de taalcursus helpt mij in het verbeteren van mijn Engels. Zodat ik straks op een hoog niveau de taal beheers. En mij zo op verschillende gebieden in de toekomst goed kan verwoorden. Ik heb voor Santa Barbara gekozen als stad omdat het een heel mooi stad is met cultuur en veel natuur maar niet zo grootl als Los Angeles bijvoorbeeld. En natuurlijk ook omdat het aan de zee ligt. Het is er het hele jaar door rond de 25 graden. Dus ik sla gelukkig de winter over! :)

Ik probeer elke week een update bij te houden mét foto's haha
Ga maar eens verder met me koffer, Tot snel!!


  • 19 September 2012 - 16:27

    Sharona:

    Good luck baby i gonna miss youuu !

  • 19 September 2012 - 16:27

    Robin:

    IK GA JOU HELEMAAL VOLGEN SJATTIE!

  • 19 September 2012 - 16:30

    Karianne:

    Aaaah ik ga jullie ook echt zo erg missen!! ;( maar beloof me dat we zullen skype & berichtjes & FB & whatsapp hahaha loveuuuu babe's

  • 19 September 2012 - 16:30

    Henny:

    Geniet en maak er een mooi half jaar van.

  • 19 September 2012 - 17:29

    Miep:

    Hey karianne,
    Alvast een leuke, fijne reis gewenst. Maak er een leuke tijd van. Ik ben benieuwd naar al jouw ervaringen en zal je blog blijven lezen. Heel veel groetjes,
    Miep

  • 19 September 2012 - 17:38

    Andreas:

    Hallo Karianne,
    Geniet met volle teugen van deze unieke kans. Je gaat een half jaar tegemoet waar je jé hele leven aan zal terugdenken.
    Heel veel plezier.
    Liefs Andreas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Roermond

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 15064

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: