week 26 - aller laatste week.. - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu week 26 - aller laatste week.. - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

week 26 - aller laatste week..

Blijf op de hoogte en volg Karianne

19 Maart 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Well hello everyone,

De laatste week al, kan het niet geloven.. WHAT THE HELL.......

Maandag ochtend geprobeerd uit te slapen maar het lukte niet echt, was al om 8 uur wakker maar ben toch nog even blijven liggen.. Had geen lessen meer dus hoefde niet naar school. In het zonnetje ontbeten. Om 11 uur met Kathy skyped :) en over het afscheid gepraat en hoe het op het vliegveld ging, hoe de vlucht was en hoe het was om weer thuis te zijn... Ze wil weer terug naar SB of course haha.
Was super lekker weer, 23 graden. Om 13.00 uur de bus gepakt, stond ik daar helemaal alleen in me uppie op de bus te wachten... Had ik misschien 1x daarvoor moeten doen in mijn 6 maanden hier dus was mooi klote haha.
Met Josefine, Victoria, Juliane, Damian, Momo en nog een aantal vrienden bij de Habit gaan lunchen.. Was best lekker. Daarna met de groep naar Yoghurtland gegaan voor een toetje, mmmm haha :)
Vervolgens door naar het strand gelopen.. En Victoria, Juliane en ik gingen even naar de andere kant van het strand om foto's te maken bij de lifeguard tower die we willen gebruiken om een postkaart te maken voor onze jongens die in onze homeshare zaten. :)
Toen terug gelopen naar de plek waar de rest van de groep was en daar gechilt.. De jongens hadden toen de meiden in de zee kopje onder geduwd haha dus die waren helemaal pissed! :P
Rond half 6 heb ik de shuttle omhoog naar State Street genomen om nog een paar dingetjes te halen en vervolgens met de bus naar huis gegaan. Nou toen ik thuis kwam werd ik helemaal verrast omdat we vis kregen en groenten samen.. Dat heb ik in geen 6 maanden gehad.. haha
Na het eten met z'n alle aan de keukentafel gezeten en gekletst totdat we plotseling Lenz online zagen komen :) bij hem was het toen 5 uur in de ochtend maar hij kon niet slapen, alleen van 2 tot 5 vanwege zijn jetlag.. Dus hebben we met hem geskyped (Juliane, Anja, Wiep, Turi en ik) was echt super fijn om weer met hem te kletsen maar we werden er allemaal weer emotioneel van.. Daarna met de rest nog gekletst en achter de laptop gezeten, toen naar bed gegaan.

Dinsdag ochtend is Juliane naar school gegaan want haar leraar gaf wel les de laatste week. Ik heb s'ochtends de was gedaan (voor de laatste keer) en ontbeten. Toen om half 12 naar bus 8 gelopen (20 min). Kwam ik Damian in de bus tegen, daar nog gezellig mee gekletst en dat hij in Florida gaat studeren vanaf augustus. Samen naar school gelopen en toen ben ik me bij het fontein gaan zitten, oefen examens gemaakt en wachten totdat de les af was om 13.00 uur want dan zouden mijn spreek partner en ik samen oefenen voor het spreek-examen op woensdag, komt ze aan zegt ze vervolgens dat ze te moe is en dat we het toch wel kunnen. Great... Daarna nog ff bij de fontein blijven zitten maar het was gewoon allemaal raar op school zonder de jongens van mijn huis en andere goede vrienden die al naar huis waren vertrokken :( :(
Toen naar de achterkant van de school gelopen daar geskyped met Preben die alweer thuis in Noorwegen is en helemaal blij is met het eten maar wel de mensen heel erg mist. :(
Erna kwam Josefine aan en zijn Juliane, Jo en ik naar de Deli's gegaan om te lunchen.
Daarna naar de Ralphs gegaan, vervolgens Yoghurtland en toen langs de Habit omdat daar een aantal vrienden van ons zaten en die wouden ook mee naar het strand. Uiteindelijk om half 4 op het strand gearriveerd. Wel nog lekker weer dus was super.
Om half 6 de bus naar huis gepakt met Juliane en toen we thuis aankwamen vond iedereen het eten vies.. Dus we hebben het allemaal eigenlijk niet gegeten..
S'avonds met Olivia geskyped die met haar zus aan het reizen is door California en komt zaterdag weer terug naar SB voor 2 dagen. :) vervolgens nog met de rest gebabbeld aan tafel en nog achter me laptop gezeten, toen naar bed gegaan.

Woensdag ochtend toch maar besloten om naar school te gaan en naar de les van Juliane's leraar te gaan. Stonden we s'ochtends bij de bushalte te wachten, hoorden we ineens een hele harde klap en iedereen draait zich om, was er ineens een frontale botsing met 2 auto's op de T-splitsing.. :O
Na een aantal minuten kwam er een meisje uit van de passagiersstoel uit de mustang.. En vervolgens ook haar moeder en van de andere auto kwam een vrouw er ook uit. Vervolgens wou die laatste vrouw haar auto verzetten maar dat liet die moeder van de andere auto haar niet toe.. Toen kwam de bus.. Was ook niet echt gemakkelijk om er langs af te komen, maar het lukte.
De les was van 8.40 tot 13.00. We deden heel veel spreek examens oefenen en grammatica & vocabulaire. We mochten om half 1 al de les verlaten maar we konden eigenlijk niet echt van school weg omdat we om 15.00 uur ons mondeling examen hadden. Dus we hadden eerst wat geluncht bij de Deli's en toen op school in het zonnetje gezeten omdat het heel warm was was ik ineens ook verbrand haha. In de 2 uur break nog met Tarek geskyped haha was echt heel grappig en leuk om hem weer te zien en te spreken. Daarna om 15.00 uur moesten we naar ilab om daar onze foto te maken voor Cambridge en toen werden we naar een lokaal gebracht waar alles werd uitgelegd over het mondeling examen en de examinators. Vervolgens moesten we een aantal papieren invullen en toen werd er vanaf half 4 telkens 2 groepjes (van 2 personen) naar 2 verschillende kamers gebracht waar de examinatoren zaten en de mondeling afnamen wat ongeveer 15 minuten duurde. Mijn spreek partner en ik waren als laatste maar het ging aardig goed.. Durf niet te hard te roepen.. Maar verwacht dat we het wel gehaald hebben. Na het mondeling examen gingen Juliane en ik weer skypen met Tarek om hem een beetje voor te bereiden op het mondeling examen (zaterdag) zodat hij weet hoe het zou kunnen gaan, hij doet het examen in Duitsland :(
Om half 6 liepen Juliane en ik naar het postkantoor om een doos te kopen waar we onze spulletjes dat niet in de koffer past daarin kunnen doen maar helaas was die al gesloten. Om 18.15 de bus gepakt. Na het eten hebben Juliane en ik postkaarten gemaakt met onze foto's die we speciaal daarvoor gemaakt hadden op maandag voor naar de jongens te sturen. Nou dat was nog niet gemakkelijk want we moesten een Duitse website vinden die hetzelfde kon doen als Greetz.nl en dat was nog niet zo simpel.. Als ik die kaarten via de Nederlandse website zou sturen dan zou het in Duitsland een week later aankomen en dan ben ik alweer thuis.. :(
Uiteindelijk toch ene konden vinden en het duurde in totaal zo'n 2,5 uur om 4 kaarten te versturen via het internet haha.. Daarna nog even met Lenz gekletst op FB chat en toen naar bed gegaan.

Donderdag ochtend besloten dat we niet naar school zouden gaan het was namelijk niet verplicht in de laatste week. Ben vanaf 10 uur in het zonnetje gaan liggen met Anja in de achtertuin. Om 12 uur maar eens gaan ontbijten/lunche haha. Toen zagen Juliane en ik dat Hidde online was op Skype dus hebben we met hem geskyped en vervolgens zagen we Tarek online komen op Skype dus hem toegevoegd aan het gesprek.. En toen kwamen Kathy, Preben. Lenz en Olivia ook online en hebben we ze allemaal toegevoegd aan de Skype sessie haha.. Was een beetje ingewikkeld soms met wie nou aan het praten was.. Omdat bij sommige mensen het iets later aankwam.. Maar het werkte veel beter dan verwacht! Van 12 uur tot half 4 in de groep geskyped en toen gingen ze één voor één weg. Vervolgens kwam Willy online dus hebben we met hem geskyped en 2 uur later was Tarek nog steeds wakker dus hebben we hem op de iPad op Skype gezet zodat we hen beiden konden zien en hun ons.. En op een gegeven moment schoven we de laptop en iPad tegenover elkaar dat Tarek en Willy elkaar konden zien haha.. Ondertussen kwam Olivia ook weer online en hebben we haar op mijn laptop aangezet haha en waren er ineens 3 beeldschermen naar ons aan het staren.. Haha was heel grappig en leuk maar toen ging Olivia's verbinding naar de klote en is ze er maar mee gestopt omdat ze in een motel zat met haar zus in Las Vegas. Uiteindelijk ging Tarek ook weg en bleef Willy nog over en hadden nog tot half 8 geskyped totdat hij bijna in slaap viel voor zijn laptop haha en voor hem was het al half 4 s'nachts. Haha eigenlijk werkt het wel voor ons dat de jongens last hebben van hun jetlags! :)
Vervolgens nog een beetje gestudeerd voor Cambridge en toen nog een serie gekeken en daarna naar bed gegaan

Vrijdag was een beetje een ramp dag. Juliane, Anja en ik hadden de bus om 11 uur naar downtown gepakt om bij het postkantoor een doos te halen waar ik mijn overtollige spullen kon opsturen naar NL dat anders overgewicht zou brengen aan mijn koffer. Toen we daar aan kwamen vertelden ze ons dat we de doos die dag nog moesten verzenden omdat op zaterdag het postkantoor maar enkele uren open zou zijn wanneer wij het examen hebben. Dus Juliane en ik moesten terug rennen naar het transit center om de bus van 12 uur terug te nemen, terwijl ik eigenlijk met Anja naar het strand zou gaan. Toen Juliane en ik thuis aankwamen had ik 20 minuten om de hele doos klaar te maken en terug bij de bushalte te staan want de volgende bus ging om 12.53 en die andere bus die ons afzette was pas om 5 over half 1 bij onze bushalte thuis. Vervolgens weer naar het postkantoor om mijn doos te verzenden, duurde gvd een half uur. Daarna naar State street gelopen wachten op een shuttle bus naar het strand waar ik met Anja had afgesproken, maar er kwam maar geen..dus moest ik helemaal naar de beneden lopen. Kwam ik eindelijk daar aan was het bewolkt en waren Wiep en Anja nergens te vinden. :( 10 minuten later maar weer de shuttle bus omhoog genomen en naar het Transit Centre gelopen. Komt eindelijk mijn bus aan na een half uur en nadat ik er al 10 minuten in kwamen ineens Wiep en Anja dezelfde bus binnen.. haha Dus ik tegen hun het verhaal verteld, bleek dat ik ze waarschijnlijk net mis had gelopen op het strand. :( Toen na het eten wouden we eigenlijk naar de bioscoop met Juliane, Wiep, Anja en de hostzus maar uiteindelijk waren we veel te lui om weer de bus naar downtown te nemen wat in totaal weer een uur zou duren voordat we pas daar zouden zijn. Dus we dachten misschien kunnen we dan een film downloaden die recent uit is.. maar vervolgens was ik weer afgeleid met het Cambridge examen waarvoor we nog aan het leren waren dat we uiteindelijk helemaal geen film hebben gekeken. S'avonds laat om middernacht nog op Juliane's vlag geschreven wat niet bepaald een korte tekst was haha en daarna naar bed gegaan.

Zaterdag ochtend moesten Juliane en ik om 7 uur opstaan vanwege onze Cambridge examen (Ja die was op een zaterdag). Omdat de buslijnen in het weekend een ander tijdschema hebben waarop ze rijden en er dus geen bus reed voor 8 uur moesten we ons door onze Hostvader laten afzetten om kwart over 8 op school. Om half 9 moesten alle examen kandidaten naar binnen en mochten absoluut niks mee in de zaal nemen. Al onze tassen, jassen, telefoons, drinken en eten werden in een ander lokaal neergezet. De school zorgde voor potloden, pennen en flesjes water. We begonnen met het eerste onderdeel van het examen en dat was lezen, we hadden er anderhalf uur de tijd voor.. Maar het was zeker moeilijker dan de oefen examens wat we in de klas deden 3 maanden lang. Tussen elk onderdeel hadden we een 10 minuten pauze. Het tweede onderdeel was schrijven, we hadden 2 delen hierin en in het 2de deel kon je kiezen uit 4 verschillende opties voor het schrijven. Hiervoor had je ook weer anderhalf uur. Na dit onderdeel hadden we een half uur de tijd om wat te eten en daarna begon het derde onderdeel, Use of English. Ik dacht dat dit het moeilijkste zou zijn maar dit leek wel net a piece of cake... Was in 30 minuten klaar en we hadden hier 60 minuten de tijd voor. Weet niet of dit dus een slecht teken is of niet haha. Vervolgens hadden we weer een 10 minuten pauze en zaten we met z'n alle te overleggen welke antwoorden correct waren en dat maakte me eigenlijk alleen maar nerveuzer haha. Het laatste onderdeel was luisteren dit duurde 45 minuten. In het luister onderdeel had je 5 verschillende soorten onderdelen in luisteren en in het laatste deel had ik per ongeluk dingen door elkaar gehaald.. en had het nog net voor de tijd kunnen uitvogelen. pfoeeh
Om kwart over 3 waren we eindelijk klaar met het Cambridge examen en hadden Juliane en ik nog een aller laatste blik op onze school geworpen en vervolgens naar State street gelopen om een Starbucks te halen en lekker in het zonnetje op de bank gezeten en mensen geobserveerd haha. Daarna verder door gelopen en een paar winkels naar binnen geweest toen naar de Sandbar gelopen om 17.15 uur omdat we hadden gereserveerd om half 6 voor het afscheidsetentje (met Juliane (Duits), Victoria (Frans), Ainara (Belgisch), Josefine (zweeds), Momo (Duits), Damian (Mexicaans), Anja (Noors) en Wiep (Nederlands) :) ) van een paar mensen die weg gingen waaronder ik. :( Het was echt super gezellig en ook een beetje verdrietig tegelijkertijd tijd :(
Na het etentje gingen we door naar Yoghurtland voor ons toetje haha en vervolgens zijn momo, Juliane en ik door gelopen naar het Transit Centre om de bus naar Isla Vista te nemen voor de laatste keer! :( Josefine, Victoria en Ainara kwamen later na met de auto. De Zweedse meiden die in Tropicana residentie van EF wonen hadden een afscheidsparty georganiseerd dus daar waren we naar toe gegaan en het was echt een van de leukste avonden in de afgelopen 3 maanden in IV haha maar ook de aller verdrietigste want op het einde zaten er een aantal te huilen omdat we allemaal afscheid van elkaar moesten nemen :( Daarna de taxi naar huis gepakt.

Zondag ochtend om kwart voor 7 opgestaan en voelde me nog steeds zat.. oeps :| In 45 minuten kwam het busje ons al ophalen om mij en Juliane naar het vliegveld te brengen.. Dus heel snel onder de douche gesprongen om het bier uit mijn haar te wassen van de vorige avond haha. Toen gauw de laatste spulletjes in mijn handbagage koffer gedaan, haren geföhnd en toen was het al tijd dus had niks ontbeten maar de familie had de avond ervoor al van die kant en klare sandwiches klaar gelegd op de aanrecht die we konden pakken. Toen van Anja en Wiep afscheid genomen en we wouden van de familie ook afscheid nemen maar die lagen nog te slapen schijnbaar op hun kamer en kon moeilijk de kamer binnen lopen.. dus helaas hebben we geen afscheid kunnen nemen van hun. :( Daarna door naar Victoria's huis gereden om haar op te halen maar natuurlijk was ze nog niet klaar haha. Ze was nog op vlaggen aan het schrijven voor mensen en huisgenoten nog op die van haar haha. 20 minuten later was ze pas klaar en moesten we afscheid nemen van Josefine en Ainara maar we konden het ons allemaal nog helemaal niet realiseren dus we waren niet emotioneel echt, vervolgens gingen we door naar het laatste adress dat van Eline zij zat samen met mij in hetzelfde vliegtuig. De hele weg van Santa Barbara naar LAX was het nog heel onbegrijpelijk en hadden we helemaal niet het idee dat we naar huis gingen.. Op het vliegveld moesten Juliane, Eline en ik er als eerste uit en ook zonder drama afscheid moeten nemen van Victoria die naar een ander deel van het vliegveld moest. 10 minuten later kwam er ineens een toeterende auto aan en ik dacht eerst (hardop) wat is dat voor een idioot, bleek het de ouders te zijn van Juliane haha
Haar ouders, broer en zus waren de dag ervoor in Los Angeles aangekomen en kwamen haar ophalen van het vliegveld en ze zouden vervolgens de komende 2 weken door Californië rondreizen. Haar zusje moest heel hard huilen toen ze haar zag, ze had haar namelijk ontzettend erg gemist :( echt zielig om te zien. Helaas moest ik toen ook afscheid nemen van Juliane en dat was toch wel wat moeilijker voor mij omdat ze net een zus voor me is.. waren altijd 24/7 bij elkaar.. kibbelden af en toe haha. Erna zijn Eline en ik naar binnen gegaan en hadden ons ingecheckt.. Voor Eline duurde het alleen 3x zolang dan voor mij omdat die vrouw achter de balie volgens mij niet zo goed wist wat ze aan het doen was. Daarna zijn we naar boven gelopen en bij Starbucks gaan zitten 3 uur omdat we heel lang moesten wachten, we waren namelijk eerder naar het vliegveld gegaan voor Victoria omdat zij 2 uur eerder haar vlucht had maar we wel allemaal samen naar LAX wouden reizen. Dus we hadden 4,5 uur de tijd voordat onze vlucht ging. Bij Starbucks een poging tot skype gedaan met Anja omdat een nieuw huisgenootje mij een heel onbeschoft berichtje had gestuurd dat ik spullen van haar had gestolen en ze vond me ook nog heel respectloos, ontattent en egoïstisch. Het begon ermee dat ik had gezegd tegen Wiep en Anja dat ze alles in het kastje op de badkamer mochten pakken omdat ik daar mijn schoonheid producten had achtergelaten en ik altijd de enige was die dat kastje gebruikte. Blijkbaar had die bitch haar spullen in de tussen tijd dat Juliane en ik al waren vertrokken erin gedaan voordat Anja en Wiep mijn spulletjes uit het kastje hadden gepakt, dus de meiden dachten dat het allemaal van mij was en hadden dus alles gepakt (heel logisch naar mijn idee dat dit kan gebeuren) maar nu beschuldigde dat nieuwe huisgenootje dat ik haar spullen had gestolen terwijl ik het niet eens met 1 vinger had aangeraakt en Anja en Wiep haar spullen hadden (was op het vliegveld wanneer dat gebeurde). Zodra Wiep en Anja de situatie begrepen en zagen dat ze per ongeluk haar spullen hadden gepakt hadden ze het gelijk terug gegeven en als nog moest die bitch mij een berichtje sturen op FB.. en vervolgens had ze mij gelijk geblokt erna zodat ik niks kon terug antwoorden.. zegt alweer genoeg over haarzelf als je het mij vraagt. Na het skypen en 3 uur later zijn Eline en ik naar de gate gelopen waar ik nog even met Nallely (hostzus) had gebeld om te vragen en vertellen waarom we geen afscheid konden nemen maar het was allemaal prima en heb zo nog met haar kunnen kletsen en ze gaat een neus correctie doen over 5 dagen daarna zou ze ons foto's sturen haha. Ben benieuwd. Naast ons zat een Nederlandse vrouw die dacht dat Eline en ik Amerikaans waren maar nadat ze ons Nederlands met elkaar hoorden praten kwam ze er pas achter dat we dat niet waren. Ze vertelde dat ze een aantal jaar in Bangkok had gewoond en collectie had ontworpen/ontwikkeld voor Marlies Dekkers en dat ze daar haar Amerikaanse vriend tegen het lijf was gelopen. Nu kwam ze telkens voor 3 maanden naar Amerika om bij haar vriend te zijn die een huis op het strand had in Long Beach, Californië (ja hoor ze moest het er echt even inwrijven haha) en ze vertelde dat ze dolfijnen uit de ocean zag springen vanuit haar woonkamer... :| zooooo Jaloers... :)
Toen het tijd was om te boarden moest ik wel even slikken.. Voordat we het vliegtuig in gingen kon je een Telegraaf pakken dus dat deed ik maar toen ik in de stoel zat en er naar keek realiseerde ik me dat ik helemaal geen Nederlands wou lezen, spreken of uberhaupt zien. :( Eline zat helemaal aan de andere kant van het vliegtuig dus zat alleen met een lege stoel naast me en bij het raam zat een man die een chagerijn was.. great.. 25 minuten later werden we naar de landingsbaan getaxied en toen moest ik wel huilen want het begon me langzaam een beetje in te zinken dat ik niet meer dit prachtige landschap zal zien elke dag en niet meer elke dag zon zal hebben wanneer ik in Nederland ben, niet meer die vriendelijke mensen om me heen zou hebben en niet meer in Santa Barbara zou wonen.. :'( Het werd me gewoon even te veel. Vervolgens ging ik de film Life of Pi kijken en kregen we avondeten (om 15.00 uur..) de film werd me op een gegeven moment veel te zielig dat ik alweer moest huilen dus heb het afgezet en heb ik maar geprobeerd te slapen. Werd ik vervolgens wakker gemaakt door die man naast me, die eruit moest.. kon ik daarna dus niet meer slapen en ik heb maar Ice Age Continental Drift gekeken, halverwege op pauze gezet en ben ik weer in slaap gevallen een paar uur later weer wakker geworden helaas had ik door het ontbijt heen geslapen dus niks gehad.. toen het laatste stukje van Ice Age afgekeken, nadat die af was duurde het nog een uur.. en vanaf het moment wanneer we langzaam naar beneden daalden en door de lagen bewolking het koude kikkerlandje zag werd ik een beetje depri.. elke meter werd het erger haha en toen we geland waren moest ik weer huilen.. pfffoeeh not fun! De vlucht zelf was perfect gegaan!
Daarna kwam ik Eline weer tegen toen we het vliegtuig uitkwamen en gingen we samen onze koffers halen, voelde me heel raar.. het was zo raar om de Nederlandse taal zoveel om me heen te horen.. en het voelde serieus bijna alsof ik daar niet echt was en gewoon door iemands ogen heen keek. nadat we onze koffers hadden gingen we naar de Arrivals hall.. en de allereerste seconden toen ik me ouders daar zag staan en 3 vriendinnen... kwam het aan als een klap in me gezicht.... het eerste wat uit me mond flapte was: "shit, I don't wanna go HOME!!" en van lachen schakelde het zich als snel om in huilen.. mam die me troosten en ook moest huilen en toen moesten Sharona, Veronique en Rachel ook huilen.. En wat doet pap... Pap geeft me een klop op me rug en zegt: Hé... Nice dad..! haha Nadat ik iedereen een dikke knuffel had gegeven zijn we naar de Appie to go gegaan om mijn ontbijt te halen haha en ben ik toen de eerste helft van de terug reis naar huis met Sharona, Veronique en Rachel in de auto gegaan. Was echt super gezellig en leuk om weer lekker bij te kletsen! :D De 2de helft met pap en mam en Veronique naar huis gereden. Ik kan niet echt omschrijven hoe ik me voelde toen ik me straat, me huis, de honden, katten en alles weer zag... Twee woorden dat de hele tijd in me hersenpan rond springden zijn: RAAR & VREEMD... (en eigenlijk nog steeds zo voel)
Sas en mam hadden het huis versiert met slingers en "welkom thuis" opgehangen, de vlag uitgehangen met ballonnen, super lief. S'middags kwam sas langs na haar stage en s'avonds kwamen Rutger en Joan nog langs :) allemaal super leuk om weer lekker bij te kunnen kletsen.

OH MY GOD, kan nog steeds niet geloven dat ik thuis ben... heb eerder het gevoel dat ik hier een weekje op vakantie ben en na een week weer naar huis ga (Santa Barbara..). Nu heb ik gewoon 2 home towns alleen aan de overkant van de wereld! <3

Dit was het dan voor dit avontuur.. Hopelijk komen er nog aantal zoals deze in mijn toekomst!!! :D

XOXO

p.s Ik moet nog een hele hoop foto's op Facebook plaatsen vanaf Hawaii tot het einde.. maar daar heb ik deze week waarschijnlijk genoeg tijd voor! ;)

  • 23 Maart 2013 - 14:04

    Diana:

    Hoi Karianne,

    Welkom thuis in ons koude en natte Nederland!
    Wij kunnen ons heel goed voorstellen dat je heimwee hebt naar SB.
    Je moet maar zo denken; alle ervaringen die je hebt meegemaakt, alle vrienden en mensen die je hebt leren kennen, neem je mee voor de rest van je leven.
    En wie kan zeggen dat ze zich op twee zo verschillende plekken zo goed thuis voelen met zoveel liefdevolle en leuke mensen om zich heen?
    JIJ!
    Sterkte en vooral veel plezier thuis en nog heeeel veeeel mooie ervaringen erbij!
    liefs Diana&Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 2463
Totaal aantal bezoekers 15004

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: