week 24 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu week 24 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

week 24

Blijf op de hoogte en volg Karianne

11 Maart 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hey hey everyone,

another week in the States (one of the last unfortunately :( )

Maandag ochtend lekker uitgeslapen en ontbeten + huiswerk gemaakt in het zonnetje. Was weer heerlijk weer 20 graden. Toen van 11.40 tot 16.30 uur school. In de pauze naar de Deli's geweest voor te lunchen en daarna lekker in het zonnetje gezeten. Na school hadden Tarek en ik ons ingeschreven voor de EFCELT examen van EF. Het is niet verplicht om die te doen omdat we de Cambridge doen maar Tarek en ik willen alle examens doen die we kunnen en mogen maken (en die geen extra geld kosten haha). Na school langs het postkantoor geweest en Ralphs, en toen de bus naar huis genomen. Na het eten huiswerk gemaakt en toen de film Argo gekeken.
Dinsdag ochtend les van 8.40 tot 13.00 uur. Eerst een kop thee gehaald bij de Deli's tegenover school. In de les hadden Tarek en ik gewed of onze leraar "tomatoes tomatoes" zou zeggen en ik had gewed dat die het wel zou zeggen en Tarek het tegenover gestelde. Natuurlijk had ik onze leraar geprobeerd uit te lokken.. haha Maar dat werkte niet echt. Uiteindelijk had die het toch nog gezegd en zei Tarek per ongeluk op een manier "nee" dat de leraar het door had wat we aan het doen waren. haha Achja ben wel weer een milkshake rijker :P
Na school naar de Deli's gegaan voor een bagel te halen om 13.00 uur.. Nadat ik het had besteld rende ik gauw terug naar school om wat te doen en Hidde, Tarek en Juliane zouden bij de Deli's blijven om mijn broodje te ontvangen zodra het klaar was.. Nou kwam 1 van die medewerkers naar me zoeken en blijkt dat die me naam kent en alles.. Omschrijft me als het rood harige (klopt niet echt) meisje met sproeten hahaha en je moet je voorstellen dat daar elke dag een aantal honderden mensen komen dus had dat niet verwacht.. ;)
Daarna bij de fontein gechilt en geluncht met Hidde Juliane en Willy. Vervolgens zijn we naar State Street gelopen en zijn we een beetje gaan winkelen, erna de bus van 16.30 uur naar huis gepakt en toen met z'n alle gegeten. Na het eten wat huiswerk gemaakt met Tarek en daarna de film Les Miserables gekeken maar bahbah ik vond het echt verschrikkelijk om naar te kijken, er werd bijna niet normaal gecommuniceerd alleen door te zingen... niet echt mijn ding haha

Woensdag ochtend uit kunnen slapen. S'ochtends gingen Juliane en Hidde pannenkoeken bakken en ik ging lekker in het zonnetje zitten in de achtertuin.. Ik dacht dat we wel buiten zouden eten heerlijk in het zonnetje maar nee Juliane wou dat niet en toen ik het haar vroeg of we buiten gingen zitten vond ze het maar onbeschoft?... Raar.. En toen zei ik maar dat ik misschien beter buiten de pannenkoeken kon opeten als ze toch al geeriteerd op me was.. Kreeg ik als antwoord dat ik misschien maar beter helemaal geen kon eten haha okee prima.. Lekker buiten in het zonnetje kunnen zitten en toen nog even met mam gebeld en gekletst. Toen de bus gepakt naar school, les van 11.40 tot 16.30 uur. Om 13.00 uur begon mijn EFCELT examen (normaal gesproken begint de pauze dan) dus we konden in de 1ste les, 20 minuten eerder weg omdat we anders geen pauze hadden. De toets zou ongeveer 75 minuten duren maar in vergelijking met Cambridge was dit super easy.. Dus was in 45 minuten klaar. Omdat de 2de les al begonnen was hoefde we niet terug naar die les en hadden we een uur lekker in het zonnetje kunnen zitten op school. Was super lekker weer (23 graden). Daarna naar de laatste les gegaan en vervolgens na de laatste les en daarna de bus naar huis gepakt. De Hostfamily wou s'avonds de verjaardag van Tarek al vieren die eigenlijk de dag erna jarig was maar de Hostmoeder moest dan die hele dag werken.
Hij mocht 4 vrienden uitnodigen dus Olivia (Duitsland), Preben (Noorwegen), Josefine (Zweden) en Victoria (Frankrijk) kwamen naar ons toe om zijn verjaardag te vieren. De Hostmoeder had verschillende soorten Taco's gemaakt en was een soort lopend buffet aangezien we met 20 mensen waren.. Haha
We kregen ieder 2 Corona's :). Na het eten kwam de taart weer en volgens traditie moest ook hij de eerste hap van de taart nemen.. Natuurlijk werd hij met z'n hoofd erin geduwd (3x om precies te zijn haha). Van de familie had die een (veel te grote) LA Lakers pyjama broek gekregen hahaha...
Vervolgens deden we met een groep 2 shotjes Tequila.. En hebben we de rest van de avond op de bank gerelaxt met de groep gekletst. Een geslaagde avond dus :D

Donderdag Tarek's birthday 21! :D s'ochtend vroeg les van 8.40 - 13.00 uur. In de 10 minuten break was er rond 11.40 de Harlem Shake EF Santa Barbara style gemaakt dus we mochten van onze leraar 20 minuten later in de les komen. Haha was echt super grappig om te zien iedereen ging door het dolle en in de fontein.. :) (als je hem nog niet gezien hebt ga naar mijn FB pagina daar moet die opstaan en anders naar de FB pagina van EF Santa Barbara)
Na school hebben we nog op school rond gehangen en kregen we een privé optreden van Olivia en Sonja die samen gaan zingen in de Talentshow volgende week woensdag. Hun waren echt super goed samen. Vervolgens ging Tarek naar Ralphs om wat 'te drinken' te halen en pakte we om 15.00 uur de bus terug, Olivia en Preben gingen met ons mee. Eerst langs de In 'n Out een milkshake gehaald voor Tarek en hij 1 voor mij omdat we ergens voor gewed hadden maar wij allebei voor iets verloren hadden haha. Daarna door naar huis gelopen en in de achtertuin gechilt met muziek op en het was super lekker weer (24 graden). Rond 18.30 uur met z'n allen de bus naar downtown gepakt voor het verjaardags uitetentje at the Sandbar. In totaal waren we met 25 mensen en we hadden met 20 mensen samen 1 cadeau gedaan. We hebben voor hem Skydiving betaald dat hij die komende zaterdag ging doen.
Rond 22.30 uur de taxi naar huis gepakt en toen nog met Juliane, Tarek en Willy de Titanic gekeken tot 1.30 uur en daarna naar me bedje gegaan

Vrijdag was het s'ochtends al heel warm weer dus om 8 uur kon ik al in me shorts en een topje de deur uit :) Van 8.40 tot 13.00 uur les (als enige van het huis met Tarek, de rest had allemaal s'middags les) in de laatste les mochten we 20 minuten eerder gaan omdat een aantal de laatste toch al geskipt hadden en we de luistertoets eerder af hadden. Daarna met Tarek op school geluncht en toen met Juliane en Tarek naar de Ralphs gelopen om wat fruit te halen voor op het strand. Helaas had Juliane weer les dus die moest terug, vervolgens ben ik met Tarek naar het strand gelopen waar Olivia al was vanaf 11 uur haha. Na anderhalf uur kwamen Josefine en Victoria. Was super gezellig en vooral heeeeeerlijk weer (28 graden!!!!) naar muziek geluisterd en gekletst. Toen om 20 voor 5 de shuttle bus van het strand naar State street gepakt en de bus om 17.10 uur naar huis toe. Thuis eerst op de bank gehangen en gekletst, toen gegeten en gedoucht vervolgens wou de helft van het huis naar IV maar ik wou echt totaal niet, omdat vorig weekend bleeehhh was. Uiteindelijk toch maar meegegaan maar bijna elke 5 minuten wou ik me omdraaien en naar huis toelopen... Om half 10 kwamen we aan bij de EF residentie en we mochten daar feesten tot 22.00 uur maar toen kwam ineens de eigenaar van het appartementen complex en omdat EF niet heeft doorgegeven dat hun ons toestemming had gegeven dat we tot 22.00 uur mochten, moest iedereen eruit. Dus we kwamen binnen en we konden gelijk weer naar buiten! Vervolgens zijn we naar de drankwinkel gegaan en heeft Tarek nog een paar blikjes gekocht. Toen met z'n allen naar DP gegaan en het was eigenlijk best rustig, niet zo veel houseparty's dus we zijn er ook maar naar 2 geweest. Helaas had de politie alle party's afgebroken voor 12 uur dus we konden beter maar naar huis gaan. Op het einde kwam de ambulance en de brandweer aan om een meisje mee te nemen die helemaal buiten westen was.. Daarna naar Tropicana residentie gegaan en toen hoorde we dat Kathy helemaal zat was.. Dus ben ik opzoek naar haar gegaan en vond ik haar in een appartement van vreemde mensen die haar en een huisgenoot van haar hadden opgevangen. Kathy was op de badkamer en haar huisgenoot zat op de grond voor de voordeur met een kom in haar armen haha.
Vervolgens Kathy van de badkamer gesleurd haha die half aan het huilen was en half aan het lachen was omdat ze niet naar huis wou. Begrijpelijk haha
Daarna de taxi gepakt met een groep met Kathy en haar huisgenoot waarvoor we een plastic zak hadden gepakt want in de taxi begon ze al te Kotsen.. Haha
Nadat we iedereen hadden afgezet en zelf thuis waren, zaten we nog ff te kletsen met z'n alle en toen naar bed gegaan.

Zaterdag ochtend om 11 uur de bus naar downtown gepakt met Juliane, willy en Hidde om met de boys te gaan shoppen. Nou dat was een lange dag om half 5 pakten we de bus terug naar huis.. Vervolgens zijn we langs de in 'n out gegaan aangezien we toch een stuk naar huis moesten lopen. Thuis op de bank gezeten en toen Tarek thuis kwam van Skydiving wat we hem cadeau hadden gegeven, hadden we zijn video gekeken en de foto's. Zooo vet! Wou echt dat ik mee kon... No money, no options...
Daarna een film gekeken met Tarek, Chasing Mavericks.
S'avonds weer naar IV geweest, en we wouden weer naar Tropicana gaan maar alweer werd iedereen eruit gegooit.. Dus we zijn maar gelijk naar DP gegaan waar een aantal houseparty's waren maar net zo als vrijdag had de politie ze allemaal eerder dan middernacht stop gezet. :(
Josefine had ons naar huis gebracht en ze kwam nog even met ons naar binnen om een pizza te eten haha en daarna is ze gegaan. Wij nog even tv gekeken en vervolgens ook naar bed gegaan.

Zondag ochtend geprobeerd uit te slapen maar lukte niet want was om 9 uur al wakker en aan het piekeren dat de jongens al in een week vertrekken naar huis!!! :O
S'ochtends met een aantal mensen van het huis Harry Potter gekeken wat op tv was haha daarna kwam Josefine ons om 12.30 halen. We gingen met 7 mensen zo'n 4 persoons fietsen huren. We hadden ze voor 2 uur gehuurd en we zijn het hele strand langs af gefietst en naar de haven toe, lifeguard house op het strand, de jongens waren zo gek aan het doen dat hun fiets omviel en ze hadden er toch wel pijn van haha
Nadat we de fietsen terug hadden gebracht gingen we lunchen bij de Panda Express. :)
Erna had Josefine ons naar huis gebracht en gingen we in de achtertuin zitten in de zon. Heerlijk weer :)
Vervolgens gingen we de foto's kijken op Juliane's laptop haha waren echt hilarisch.
Na het eten ging ik een film kijken en toen hielden we een vlaggen sessie, dat iedereen op elkaars vlaggen ging schrijven voordat de boys weg zijn. Daarna naar bed gegaan.

Next updat follows soon!
See ya later alligator ;)
xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 15049

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: