Week 20 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu Week 20 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

Week 20

Blijf op de hoogte en volg Karianne

14 Februari 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Helleuuuu leute!! :)

Hier weer een update vanuit the Sunny State in de USA!:)

Maandag ochtend een beetje kunnen uitslapen, had school van 11.40 tot 16.30 uur. In de pauze zijn we met een groepje naar de McDonalds gegaan en had me daar een milkshake besteld.. maar die was zooo vies! Het was net vanille pudding en ze hadden er slagroom op gedaan, zo vreemd. Na school met Tarek de bus naar huis gepakt en daar stond mijn lievelingsgerecht op mij te wachten haha ENCHILADAS! :D Na het eten huiswerk gemaakt en toen met iedereen The Intouchables gekeken omdat de volgende dag zou de hoofdrolspeler naar Santa Barbara komen voor het internationale film festival.

Dinsdag ochtend les van 8.40 uur tot 13.00 uur daarna met Tarek, Willy en Juliane naar de Subway gegaan en daar geluncht. Toen zijn Tarek, Juliane en ik doorgelopen naar de bioscoop om The Impossible te zien dat begon om 13.45 uur en Willy is naar huis gegaan omdat hij de film al had gezien met zijn klas. De film was zo ontzettend mooi en ontroerend, echt een aanrader voor iedereen (zelfs de jongens waren diep ontroerd en moesten bijna een traantje wegpikken). Daarna hebben Juliane en ik de bus terug naar huis gepakt en is Tarek in downtown gebleven omdat hij s’avonds moest werken op het Internationale Film Festival. Wij hebben thuis gauw wat gegeten en om gekleed, lekker opgetut want ik en Juliane hadden (gratis) kaartjes gekregen om naar de “Virtuosus Awards” te gaan op het Internationale Film Festival. : ) Super leuk natuurlijk. Om 18.23 uur de bus gepakt en toen naar het Arlington Theathre gelopen waar de hele bedoeling gaande was. Daar hebben we ongeveer een half uur voor de hekken gestaan en naar de celebrities gekeken die een voor een binnen kwamen (Omar Sy, Elle Fanning etc.) in totaal waren het er 6. Rond 20.00 uur zijn Juliane en ik in de rij gaan staan en toen we binnen waren kwamen we Hidde tegen die al iets eerder was gegaan dus gingen we naast hun zitten. We hadden best goede plaatsen, aardig dichtbij het podium aan de rechterkant. De avond was echt in één woord; geweldig!! De interviewer interviewde telkens de celebrities één voor één over hun genomineerde films. Omar Sy (de donkere Frans man die in The Intouchables speelt) was echt hilarisch, aangezien zijn Engels heel slecht was moest hij steeds hulp vragen in het publiek om woorden te vertalen en er zaten veel Franse meiden van EF in het publiek dus die werden helemaal hyper enthousiast. Op het einde van de avond werden ze allemaal samen op het podium geroepen en werden ze nog eens kort met z’n allen geïnterviewd, daarna werd er een speech gehouden en werden de awards uitgedeeld vervolgens stond iedereen op, klapte voor hun en dat was het einde. Om 23.00 uur kwamen we thuis aan en zat iedereen in de woonkamer maar na 5 minuten toen wij erbij kwamen zitten, liep ineens iedereen weg.. dus toen zijn we ook maar naar bed gegaan.

Woensdag ochtend weer lekker kunnen uitslapen en toen school gehad van 11.40 tot 16.30 uur. In de pauze met Tarek, Hidde, Kathy, Olivia en Juliane geluncht bij Ralphs en heerlijk in het zonnetje gezeten. Toen ging Hidde iets eerder weg om een Level-up test te doen. Na school zijn we langs de supermarkt gegaan om wat fruit te halen en toen naar huis gegaan. Thuis gauw gegeten wat huiswerk gemaakt en toen de bus om 19.00 uur gepakt naar downtown om weer naar het Film Festival te gaan en Quentin Tarantino te zien.. maar toen we aankwamen vertelde iedereen dat hij direct naar binnen was gegaan en niet eens even had opgedraaid om te zwaaien of om interviews te geven. Dus iedereen was zo teleurgesteld en we hebben ons maar weer omgedraaid en de eerst volgende bus weer naar huis gepakt. Toen we bij de bushalte aan het wachten waren was Isabela mij Portugese zinnen aan het leren en heb het tot nu toe nog steeds onthouden. :)
Thuis hebben we nog een film gekeken met de rest en zijn daarna gaan slapen.

Donderdag ochtend les van 8.40 tot 13.00 uur. Na school toen naar de supermarkt gegaan, daar lunch gehaald. Daarna nog even op State Street geweest met Juliane en Tarek om een afscheid cadeautje te kopen voor Izzy. We hadden een fel roze top gekocht waar een print van Santa Barbara opstond en toen hebben we op de achterkant ons huis min of meer getekend en de namen eronder gezet. Toen om 14.00 uur de bus naar huis gepakt. Eerst geskypt toen wat huiswerk gemaakt en toen klaar gemaakt voor Izabelle’s “goodbye” dinner :( :(
Om 17.00 uur de bus gepakt richting downtown en om 18.00 uur stonden we allemaal voor de Sandbar te wachten op iedereen. Uiteindelijk waren we volgens mij met 20 mensen en het was ontzettend gezellig maar ook heel verdrietig, bitter-sweet!!
Na het etentje moesten Tarek en ik snel weg want we hadden ons 2de gratis kaartje voor Amy Adams gekregen die er die avond er was. Ik moet eerlijk zijn dat ik de persoon die haar interviewde heel erg saai vond en dat maakte gelijk de hele avond een beetje saai maar het hoogtepunt van de hele avond was toch wel dat ze moest huilen vanwege een triest verhaal dat diep zat en allemaal mensen met haar deelde. Het ging over een van haar films waar ze in acteerde en de personages die ze creëerde. Daarna hebben Tarek, Juliane en ik samen de bus naar huis genomen en gekletst over hoe Juliane’s eerste avond was als vrijwilliger bij het Film Festival, toen thuis nog over onze leraren geklaagd en geroddeld haha en toen naar bed gegaan.

Vrijdag ochtend eerst naar school gegaan tot 13.00 uur, was Izabelle's laatste dag op school :’( en ze had de top aan die we haar cadeau hadden gegeven :)
In de laatste les mochten we weer buiten in het zonnetje aan ons huiswerk werken. :) Na 13.00 uur nog even op school rond gehangen daarna met Izabelle en Tarek naar de supermarkt gegaan om bier te kopen die in de aanbieding was maar Izzy was haar paspoort vergeten en kreeg het niet mee. Daarna moesten we voor de bus rennen om die nog te halen maar gelukkig ging het nog net. Thuis we thuis kwamen ging ze verder met haar koffers in te pakken en ik wat huiswerk gemaakt en nog met haar gekletst, toen de rest thuis kwam hebben we wat gegeten en om kwart voor 7 werd Izabelle opgehaald om haar naar het vliegveld in Santa Barbara te brengen. Het afscheid nemen was echt in één woord; KLOTE!! want ze had zo'n grappige droge en sarcastische humor en altijd in verschillende talen "Bitch" te leren en roepen naar elkaar.. moeilijk uit te leggen maar we waren twee achterlijke gestoorde kippen koppen samen! :p Wij brullen als 2 baby's haha. ze ging na 2 maanden weer terug naar Montréal. Daarna wat gedronken en vrienden van Juliane die bij ons thuis binnen kwamen (nee dat mag eigenlijk niet) daarna met z'n alle naar bus 11 gelopen wat 30 minuten duurde en we hadden er maar 20 dus we moesten er echt een beetje voor rennen en we hadden al wat gedronken dus dat was niet gemakkelijk haha. Toen we daar aankwamen zijn we eerst naar Tropicana (de EF residentie) gegaan waar een feestje was bij Damian in het appartement maar na een half uur werd iedereen er al uit gekickt.. Dus zijn we met een grote groep naar DP gegaan (party hoofd straat van IV ;) daar was een super vette houseparty in de voortuin aan de gang dus zijn we daar naar toe gegaan maar het werd op een gegeven moment zooo vol dat ik eruit ben gegaan met 3 anderen en toen hebben we voor het huis gestaan en gekletst met anderen.. Daarna zijn we op het hekwerk geklommen en hebben daar naar de rest van de groep geprobeerd te zoeken maar het was een beetje wazig allemaal dus heb ik maar foto's gemaakt, haha daarna zijn we naar een ander huis gegaan maar daar was helemaal niks te doen dus na een half uur zijn we maar terug naar de 1ste houseparty gegaan in de voortuin het was alleen nog steeds stampen vol maar probeerde er nog steeds in te gaan, toen we er eindelijk in waren begon er ineens een fight midden in de crowd, gaat Willy zich er ook nog mee bemoeien (pfff mannen..haha) 10 minuten later zijn we met de groep maar terug gelopen naar Tropicana waar we in Roos's appartement waren toen Hidde aan me vroeg of die met mijn telefoon de taxi mocht bellen, natuurlijk zei ik ja. Komt die op een gegeven moment naar buiten en zegt die.. karianne je telefoon zit niet in je tas.. Ik geloofde hem niet, dacht dat die een beetje scheel was en keek zelf erin.. Maar Fuck nee hij zat er echt niet in!!! Hidde me hele tas op de kop gezet maar nee hij kwam er niet uit.. Juliane probeerden hem te bellen een aantal keren maar hij stond uit. De jongens Roos's appartement helemaal gecheckt.. Was die niet, toen Damian zijn appartement gecheckt.. Was die ook niet. Toen met Willy en Juliane terug naar DP gelopen naar de huizen gegaan waar ik was geweest maar ook niks.. Aan mensen gevraagd, op de grond gezocht... NIKS NADA NOPES!! Toen terug gelopen naar Tropicana en daar had Hidde al de taxi gebeld.. Thuis op ICloud "vind mijn IPhone" aangezet maar hij stond uit dus kon niet gevonden worden op die manier. Toen maar naar bed gegaan, kon toch niks meer doen op dat moment.

Zaterdag ochtend om 6 uur opgestaan om afscheid van Isabela te nemen die na 4 weken weer terug gaat naar Brazilië. Toen weer terug in me bed gekropen maar om 9 uur maar weer opgestaan want kon niet meer slapen ivm met mijn gestolen iPhone. Een douche genomen, toen me laptop gepakt en een email naar pap en mam gestuurd over me iPhone, half uur later met hun geskypt. Toen telkens op icloud "vind mijn Iphone" in de gaten gehouden of iemand hem weer aan zou zetten zodat ik kon zien waar die was, maar nee. Toen afscheid genomen van Claudia uit Chile die hier voor 3 weken was. Daarna heb ik de kamer maar een beetje opgeruimd en om kwart voor 5 hebben Tarek en ik de bus naar downtown gepakt. Daar met Josefine afgesproken en toen naar de Apple store gegaan om te zien of hun nog magische trucjes hadden waardoor ze mijn iPhone konden traceren maar nee helaas niet, wel het serial number gekregen zodat ik dat kan door geven aan de politie wanneer ik aangifte doe. Daarna zijn we naar het Arlington Theater gelopen waar al ontzettend veel mensen stonden te wachten voor Jennifer Lawrence (Hunger Games). Daar hebben we een uur gewacht, volgens mij was ze een beetje laat, want ze sjeesde door de handtekeningen ronde heen en ging toen gelijk naar de press voor interviews te geven. Toen zijn we met z'n 3e naar de Subway gegaan hebben we daar wat gegeten, en vervolgens is Josefine terug naar het Arlington Theater gegaan om in de show te sneeken. Tarek en ik zijn naar het transit center gelopen waar we Juliane tegen kwamen die terug was van een dagje shoppen in het winkelcentrum. Samen de bus naar huis gepakt maar omdat onze bus niet meer rijd na een bepaalde tijd s'avonds moeten we altijd bus 11 pakken en van de halte waar we eruit moeten, moeten we nog 30 minuten naar huis lopen :(
Thuis nog met de anderen een film meegekeken die al bezig was en toen slaapjes gaan doen.

Zondag ochtend beetje uit kunnen slapen en daarna weer lekker in het zonnetje kunnen ontbijten. S'middags gingen de jongens naar een film van het internationale Film Festival. Juliane en ik hadden een bus later gepakt en zijn toen gelijk doorgelopen naar het politie bureau om aangifte te doen voor mijn gestolen iPhone maar helaas het politie bureau was gesloten omdat het zondag was :(
Toen zijn we maar State street afgelopen en naar de t-mobile shop geweest om mijn Amerikaanse nummer te blokkeren en een nieuwe simkaart te krijgen want moet nu de oude half kapoete iPhone 3 gebruiken. Moest ik nog steeds $20 voor betalen.. :(
Daarna zijn we van verdriet maar naar de Victoria Secret winkel gegaan en hebben we ons een nieuwe bikini top gekocht! :) haha
Daarna verder State street afgelopen langs de wetzel pretzel en toen naar Abercrombie & Fitch, boooh wat ruikt het daar altijd verrukkelijk!!!! :)
Daarna verder doorgelopen naar Yoghurtland. Vervolgens lekker in het zonnetje gaan zitten voor de bioscoop waar de jongens waren. Op hun gewacht toen met z'n alle naar de Sandbar gegaan om de Superbowl te kijken maar het was stampen vol dat we na een half uur maar zijn opgedraaid en de bus naar huis hebben gepakt. Thuis de tv aangezet en thuis de Superbowl hebben afgekeken met iedereen.
Daarna wat gegeten en toen een film gekeken met de rest.

See ya later!! :)
xoxo

(to soon!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 15050

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: