Week 19 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu Week 19 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

Week 19

Blijf op de hoogte en volg Karianne

04 Februari 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hi there folks! :)

Omdat vrijdag (1 feb.)mijn telefoon gestolen is en daar al mijn notities op zaten voor mijn blog, zijn de verhalen waarschijnlijk nu iets korter omdat ik bang ben dat ik me niet alles meer herinner.

Maandagochtend was het heel warm kon in een jurkje naar school toe gaan. Het was Martin Luther King day dus de bus schema en alles was veranderd. Iedereen in Amerika heeft dan vrij maar de EF scholen niet. Ik had les van 11.40 tot 16.30 uur en vanwege de bus schema was de eerst volgende bus pas anderhalf uur later dus Tarek, Juliane en ik zijn naar State Street toe gegaan en heb ik wat inkoopjes gedaan van dingen die ik echt nodig had, zoals nieuwe sokjes (mijn anderen waren gemolesteerd door de Hike op Zondag), een nieuwe zonnebril en een cadeautje voor Rachel. Daarna zijn we weer terug gelopen naar het busstation. Op Feestdagen en in de weekenden zetten ze kleinere bussen in en nu deden ze dat dus ook maar er waren ontzettend veel mensen en helaas paste niet iedereen in de bus.. en Willy stond helemaal achteraan in de rij dus hij kwam er niet in en het was de laatste bus die nog zou rijden die dag.. Tarek, Juliane en ik zaten al in de bus onderweg naar huis toen Willy smste dat ze toch nog een extra bus in zouden zetten. Thuis aangekomen was iedereen ready om Wiep’s verjaardag te vieren. De host moeder had 4 hele grote American Size pizza’s gekocht , pasta gemaakt en salades. De keuken en woonkamer was versiert. Na een halfuur zijn we toch maar begonnen met eten en de host moeder vroeg op een gegeven moment wie allemaal Corona wilde.. nou daar zeg ik geen nee tegen.. het namelijk zelde dat ze ons alcohol laat drinken laat staan aanbieden.. haha. Dus had ze voor ons een groot glas gegeven met Corona en op de rand vol met zout gedaan.. wat een beetje too much was maar alsnog lekker.. haha. Na het eten kregen we allemaal een stukje taart maar voordat iedereen een stukje kreeg werd er eerst gezongen en moest ze de kaarsjes uitblazen en de eerst hap nemen.. Helaas wist ze de verrassing al en wou ze dus eigenlijk niet een hap nemen maar uiteindelijk deed ze het toch en duwde Lenz haar hoofd in de taart (Mexicaanse traditie)! Na de taart hebben we een groepsfoto gemaakt met de bubs op de bank.. daarna met Flor zitten kletsen en vertelde ze me dat in Argentinie ze een V een “korte B” noemen.. zooo vreemd maar dat komt omdat ze het als een B uitspreken. Na een gezellige avond, rond 23.00 uur naar bed gegaan

Dinsdag ochtend weer lekker warm weer (25 graden). S’ochtends naar school tot 13.00 uur, na school had ik Prom tickets gehaald bij Healy’s office en daar gaf ze ons 2 gratis kaartjes naar het Internationale Film Festival en we hadden een volleybal gehaald voor mee naar het strand te nemen. Toen met Willy, Tarek, Juliane en Flor naar het strand gelopen en een Smoothie onderweg gepakt. Op het strand kwamen we de rest van de groep tegen en de jongens probeerden ons over te halen om met hun beach volley bal te spelen maar dat wilden we eigenlijk niet omdat we er niet goed in waren. Uiteindelijk toch maar toegegeven en een potje meegedaan 6 tegen 6, maar ik was er zo slecht in dat ik na 15 minuten er maar uit ben gegaan. Een uur later kwamen nog een paar andere vriendinnen naar het strand toe en daar gezellig mee gekletst. Toen om 16.00 uur de shuttle bus omhoog naar State Street genomen. Toen naar de T-mobile shop gegaan om mijn contract weer voor een maand te verlengen en toen zijn we nog even naar de Ralphs gegaan en vervolgens de bus naar huis genomen. Na het eten gingen Tarek en ik ons huiswerk maken wat best wel veel was voor EF begrippen, daarna zoals gewoonlijk, met de rest TV gekeken.

Woensdag ochtend lekker kunnen uitslapen, school begon pas om 11.40 tot 16.30 uur, op school voor mijn Cambridge examen betaald. Na school langs het postkantoor geweest om een kaart op te sturen. Daarna de bus naar huis gepakt en thuis wat huiswerk gemaakt. Toen de rest thuis kwamen hebben we met z’n allen gegeten, zooo lekker eten weer vraag me alleen niet wat het was haha, no clue. Na het eten zaten we met Flor zijn Ipad een spelletje te spelen dat we via logo’s de merk moesten raden, we hadden een sterk team namelijk met Izabelle, Isabela, Flor, Juliane, Tarek en Willy. Rond 22.00 uur waren we er helemaal klaar mee en bijna elke level uitgespeeld haha. Daarna gingen Isabela en Flor tegen Willy / Tarek een potje tafelvoetbal gespeeld en daarna nog ff TV gekeken en toen naar bedje toe gegaan.

Donderdag ochtend slecht weer, en had school tot 13.00 uur en daarna gelijk naar huis gegaan met Juliane. Lenz en Hidde waren al thuis want ze waren ziek naar huis gegaan van school. Toen met Raquellie geskypt haha. Vervolgens kwam Nallely thuis en hebben we daar nog lang mee gekletst op de bank, want ze zit nu in haar examen jaar en ze was ons allemaal dingen uit aan het leggen hoe het allemaal gaat op een High School en Universiteit etc. Toen de rest thuis kwamen, gingen we eten maar het was iets met kippen pootjes en een soort soep.. beetje rare combinatie. Tarek had zijn eerste avond bij de Internationale Film Festival in downtown Santa Barbara als vrijwilliger. Na het eten gingen we met de rest van het huis, de nieuwste American Pie kijken en daarna 13 going on 30.
Toen kwam Tarek thuis en vertelde die dat hij Alexander Skarsgard had gezien (van True Blood). Supeeeeeeer jaloers! Als ik dat had geweten dat die kwam dan was ik daar naar toe geweest. 
Daarna naar bed gegaan.

Vrijdag s’ochtends school tot 13.00 uur. Isabela, Wiep, Jessica en Anja zijn naar Las Vegas gegaan voor de weekend en Izabelle is met 2 vriendinnen naar Mexico gegaan. Toen met Tarek naar de Wetzel Pretzel gegaan en vervolgens de bus om 14.00 uur naar huis gepakt. Toen met pap en mam geskypt en daarna de kamer een beetje opgeruimd. Toen de rest thuis kwamen met hun gezellig aan tafel gezeten en gekletst daarna avond eten gegeten. Ben Affleck zou s’avonds naar het Santa Barbara Internationale Film Festival komen maar het begon net te regenen toen we eigenlijk om half 7 de bus wouden pakken. Tarek was weer aan het werken bij het Arlington Theater waar alle celebraties komen. Juliane helemaal gefrustreerd met mij omdat ik eigenlijk geen zin had om in de regen te staan en te wachten totdat Ben Affleck zou komen.. Maar uiteindelijk toch maar gegaan en de bus om 7 uur gepakt met Juliane, Willy, Isabela en Florencia naar Downtown.. We waren er precies op tijd want toen we kwamen was die net aangekomen en handtekeningen uit aan het delen. Helaas was het zo druk dat we er niet tussen konden komen om zelf een handtekening te krijgen. Maar we hebben evengoed foto’s kunnen maken en hem goed kunnen bewonderen van dichtbij 
Toen gingen we naar de McDonalds waar we vrienden van ons zouden meeten. Daar een half uur rond gehangen toen met de groep naar het huis gegaan van een vriend van ons die zijn paspoort ging ophalen en toen met ons naar de Ralphs reed om alcohol voor ons te kopen. Vervolgens hadden 2 packs van 30 blikjes en we moesten het meenemen in de bus terwijl niemand van ons 21 jaar of ouder was.. Vervolgens had Willy de dozen met 60 blikjes, in een winkelkarretje gedaan en naar de andere bus stop gebracht.. Daar kwamen we Tanita, Janine en Lisa tegen die naar een horror film waren gegaan. Gelukkig toen we de bus in gingen met de bier ging het prima en uiteindelijk toen we bij ons thuis waren aangekomen, kwamen Tanita, Janine en Lisa ook mee (ook al mocht dat absoluut niet van de host family), we hadden ze via de tuinkant in onze slaapkamer naar binnen gekregen en hebben daar eigenlijk de hele avond gechilt met iedereen, muziek gedraaid, gedronken en gekletst.

Zaterdag ochtend lekker uitgeslapen toen met Juliane de was gedaan. Om 13.22 uur de bus naar downtown gepakt met Willy, Tarek en Juliane. Daar zouden we vrienden van ons tegen moet komen die ons hun beach volleybal zouden uitlenen. Vervolgens zijn we naar de Wetzel Pretzel gegaan en daarna State Street uitgelopen richting het strand, eerst langs het cafeetje geweest waar ze de aller lekkerste smoothies hebben en hebben we daar op het terras gerelaxt. Ineens was het ontzettend mistig op het strand en wisten we niet zeker of we nog wel wouden gaan maar uiteindelijk toch wel en hebben we daar beach volleybal gespeeld met z’n vieren totdat ik zand in me oog kreeg en ik niks meer kon zien (geloof me ik was dit keer echt niet aan het overdrijven!!). Toen om 16.00 uur de shuttle bus omhoog op State Street gepakt en vervolgens nog een paar winkels in geweest en vervolgens om de bus gepakt en bij de In ’n out eruit gegaan met Juliane en daar met Hidde afgesproken om een burger te eten. Daarna naar huis gegaan en klaar gemaakt om naar Tanita en Janine’s huis te gaan. Helaas moesten we 30 minuten lopen met een hele doos van 30 blikjes, gelukkig kwamen we weer een winkelwagentje onderweg tegen dus die hebben we meegenomen. Toen we daar aankwamen om half 10 zeiden de meiden dat ze niet zeker wisten of we nog wel binnen mochten komen (en al helemaal niet met de alcohol) omdat hun host ouders bijna naar bed gingen en net de kleine naar bed aan het brengen waren. Uiteindelijk kon het wel maar we moesten de alcohol in de voortuin verstoppen en telkens ene van buiten halen als we er een wouden. Verder hebben we de hele avond in de slaapkamer van Janine gechilt en zachtjes de muziek opgehad.
Om 1.00 uur naar huis gelopen maar de koude lucht sloeg me zowat in het gezicht en plotseling was ik veel meer zatter dan ik binnen was… en helaas moest ik de hele weg nog terug naar huis lopen..
Tarek was later na gekomen met z’n mini fietsje omdat hij moest werken op het film festival dus toen we onderweg naar huis gingen wou ik natuurlijk ook een stukje fietsen… Nou eerlijk gezegd niet het slimste idee op de wereld en al helemaal niet zat op een mini fietsje dus eindigde ik ook op de grond in de bosjes… Natuurlijk moest Hidde daar weer foto’s en filmpjes van maken…. Haha
En uiteindelijk pakte Tarek me de fiets weer af en probeerde het zelf beter te doen (wat ook niet echt een succes was…) toen we rond 2 uur eindelijk thuis aankwamen ging ik me aan de keukentafel zitten… toen op een gegeven iets naar boven wilde komen en ik naar de badkamer in onze slaapkamer ben gerend.. daarna wou ik me lange broek verwisselen in mijn pyjama broek toen ik schijnbaar plotseling op mijn bed met al mijn kleren en make-up op in slaap ben gevallen en ik de volgende ochtend om half 8 wakker werd en op ben gestaan om me pyjama aan te doen, mijn make-up af te halen en vervolgens weer terug me nest in ben gekropen.

Zondag ochtend lekker lang uitgeslapen. Toen in het zonnetje ontbeten (eigenlijk lunch tijd mja). Daarna met Juliane, Willy en Tarek Pirates of the Caribbean gekeken de rest van middag totdat Nallely met haar broertje en familie weer thuis kwamen en ons zowat van de bank af jaagde… Wij ons maar “opgesloten” op de kamer en daar wat gerommeld en op onze laptop gezeten. Toen rond half 5 gingen we maar huiswerk maken aan de eettafel maar dat was bijna onmogelijk met het lawaai dat onze host broertje en zus creëerde.. dus Willy had gevraagd of het mogelijk was om huiswerk te maken maar ik denk dat ze dat niet apprecieerde. Gelukkig na 10 minuten was ineens de hele familie weer weg en konden we rustig ons huiswerk maken. Ronds etenstijd kwam iedereen weer terug van hun tripjes en hebben we met hun s’avonds bij gekletst hoe het was geweest.

See ya later ;)
xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 15005

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: