Week 7 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

Week 7

Blijf op de hoogte en volg Karianne

06 November 2012 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hallo lieve kou kleumende mensen!!

Is het daar nog een beetje uit te houden in het koude kikkerlandje, of valt het al vies tegen met het weer?
Hier heb ik nog steeds niks te klagen, vandaag was het 32 graden!!! Ongelooflijk ja, maar oooooh zo heerlijk <3

Vorige week maandag op dinsdag was Orkaan Sandy aan de Oost kust! ik heb de hele tijd het nieuws in de gaten gehouden om te kijken hoe erg het zou worden aangezien het door vele grote steden langs de oostkust zou gaan maar uiteindelijk is het meer een storm geworden dan een orkaan.

S'maandags hebben Hidde, Roos en ik weer naar de High School gerend voor onze wekelijkse Work-Out. Ook dit keer was het voetbal team weer aan het trainen dus het was weer erg leuk haha. De coaches waren alleen niet zo blij met hun omdat ze niet hard genoeg hun best deden moesten ze 100 push-ups doen. jaja niks gaat door de beugel hier.

Dinsdag ben ik met Aniek (NL), Sophie (NL) en Kristine (Noorwegen) met EF naar Malibu, Santa Monica, Venice Beach, Beverly Hills, LA en Hollywood geweest. Het was een dag trip van 9.00 uur tot 20.00 uur. Was wel veel op 1 dag om te zien maar mij leekt het beter om de meest bekendste bezienswaardigheden wat bij mij in de buurt lag, in 1 dag te doen.
In het begin van de ochtend was het ontzettend mistig omdat het water temparatuur veel kouder is dan de lucht. Malibu was heel mooi om van het uitzicht punt te kijken over alle strandhuizen waar bekende A-listers allemaal huizen hebben. Santa Monica is ook een heel erg leuk, mooi en schoon stadje met leuke winkels en de Santa Monica Pier natuurlijk. Toch denk ik dat de pier leuker is in het weekend en s'avonds. Bij Santa Monica ligt ook het strand waar Bay Watch is opgenomen wat natuurlijk een mooi strand is.
Venice Beah vond ik het leukste van de hele dag! Die plek is gewoon heel apart, het heeft een beetje een hippie idee met allemaal winkeltjes langs het strand en een skaterpark, basketbal veld en een mooi parkje en niet te vergeten een prachtig strand :)
Beverly Hills was ook heel erg mooi en schoon, de buurt en de huizen zijn er prachtig maar we hebben geen tour gedaan door die hele rijke buurt met die enorme huizen. We zijn wel op Rodeo Drive geweest en naar het Beverly Hills sign gelopen wat ook erg leuk was om te zien. Wel echt een toeriste plek!!
Ik had zelf al lage verwachtingen van Hollywood en LA maar ik vond er nog steeds niks aan. Helaas waren we daar ook maar 1,5 uur misschien dat ik gewoon niet de goede plaatjes heb gezien in dit gebied. Maar ik heb wel de Hollywood Sigh in de bergen gezien wat natuurlijk altijd leuk is om dat een x in het echt gezien te hebben aangezien je dit ALTIJD in films en series ziet.
Na dat we s'avonds om 20.00 uur weer werden afgezet op het busstation door EF heb ik me hostvader gebeld voor een taxi aangezien er geen bussen meer reden. Helaas had hij op dat moment geen tijd maar regelde voor mij een andere taxi. Wordt ik ineens gebeld door de inval taxi chauffeur, zegt die: Ja ik ben hier het is die limo taxi.... hahaha nou wat een leuke verassing! :)

Woensdag was HALLOWEEN!! Dus iedereen moest verkleed naar school. Helaas waren mijn vleugels stuk van mijn kostuum dus kon hem niet aan doen. Zonder vleugels, was ik niet echt iets.. Baleeeeen! Mja niks aan te doen. Op school hadden ze een BBQ georganiseerd van 12.00 uur tot 15.00 uur en ondertussen allemaal activiteiten en spelletjes zoals pumpkin carving, eating cake contest, appels happen in een bak met water, beste kostuum wedstrijd etc. Harstikke leuk dus maar helaas na 15.00 uur hadden we weer normale les tot half 5. S'avonds was Trick or Treat langs de deuren met ons hostbroertje. Wij waren te oud om nog langs te deuren te mogen gaan ook al kwamen we uit een ander land voor de echt American Experience! :( Ze kwamen ook bij ons thuis langs de deuren maar ze klinken niet bepaald enthousiast als ze "Trick or Treat" zeggen. Vergelijk het een beetje met Sint Maarten/Halloween in NL, wij zingen altijd als ze de deur open maken of zeggen vrolijk in een koor "Snoep of je Leven" hier is het net alsof ze tegen hun zin gedwongen worden om die zin te zeggen. Beetje teleurstellend maar oke.

Donderdag zijn we met onze klas gaan Hike (bergen opwandelen voor degene die niet weten wat hike betekend). Het duurde ongeveer 1,5 uur om op de top van de berg te komen, Inspiration Point. De route heet Jesusista Trail. Het was soms redelijk stijl en brokkelig grond dus je moest goed opletten waar je liep. Zodra we op de top aankwamen had ik wel een kleurtje in me gezicht maar het uitzicht was AMAZING!!!! Je kon helemaal van Ventura naar Isla Vista uitkijken en alles waar daar tussen in zit natuurlijk: Carpinteria, Summerland, Montecito (rijke buurt waar Oprah woont), down town Santa Barbara, Goleta en Isla Vista.
De volgende dag poste onze leraar dat die onze Facebook groep naam van Advanced 1B naar de Mountain Goats wou veranderen haha omg...

Vrijdag hebben we niet zoveel gedaan. Van het weer genoten en s'avonds met Ben&Jerry's op de bank gezellig een film gekeken met de groep.

Zaterdag ben ik met een groepje huisgenoten naar de Santa Barbara Zoo geweest. Was een veeeeeel verder lopen dan we hadden verwacht dat het zou zijn en het was alweer heerlijk hot hot buiten. Maar de dierentuin is redelijk klein maar wel leuk om te zien. Ze hebben er van allerlei soorten dieren (Pinguïns, olifanten, giraffen, een leeuw, stokstaardjes, gorilla's, verschillende soorten vogels, van toekan tot een adelaar. Voor 2008 had de Santa Barbara Zoo een wereldbekende giraf genaamd Gemina maar is helaas in laten slapen in 2008. aanrader om even te googlen! je zult schrikken...
Zaterdagavond ben ik met de jongens van het huis naar IV geweest. Was super gezellig maar helaas niet zo'n drukte als normaal vanwege Halloween het weekend ervoor.

Zondag heb ik mijn Academic Year project 2 gemaakt en heb ik alle foto's van de afgelopen week op Facebook gezet wat een hoop werk was! De rest van de dag heb ik weer heerlijk van het weertje genoten want het was weer heerlijk warm en s'avonds hebben we een film gekeken met z'n allen.

Vindt het leuk om alle reacties van jullie te horen de afgelopen keren, zo weet ik ook dat jullie het leuk vinden om te lezen ;)

xoxoxoxo vanuit het zonnige California :)

  • 11 November 2012 - 17:18

    Diana:

    Hallo Karianne,

    Wat een geweldige week heb je gehad. Prachtige omgeving waar je bent geweest.
    Wat je schrijft over ' Trick or Treat' : bij ons is er helemaal niets?! Tenminste wij hebben geen zingende kinderen aan de deur gehad. Nog wat van de presidentsverkiezingen meegekregen?
    liefs en veel plezier, succes en wijsheid .... Diana & Jos

  • 14 November 2012 - 07:01

    Karianne Op Heij:

    Hee Jos & Diana,

    Ja was ook echt erg leuk! Wat Trick or Treat betreft, dat hebben wij met Sint Maarten en ik weet dat ze sowiezo in de dorpen langs de huizen gaan en dan zingen ze Sint Maarten liedjes, ik vond het er een beetje op lijken. Over de presidentsverkiezingen heb ik in mijn volgende verslag geschreven (week 8).

    groetjes en ik zal wat zon&warmte jullie kant op sturen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 15006

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: