Week 6 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Karianne Op Heij - WaarBenJij.nu

Week 6

Blijf op de hoogte en volg Karianne

01 November 2012 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hi people!

Sorry voor de late update alweer. Had het de afgelopen dagen een beetje druk.

Angstig nieuws hier voor de mensen die het nog niet hebben gelezen/gehoord: Afgelopen week is er een 19 jarige jongen voor de kust van Santa Barbara dood gebeten door haai! heeeeeeel akelig.. en nu durf ik geen surf lessen meer te nemen, bang dat die haai daar nog ergens rond dwarreld.. :(

Maar goed vorige week maandag hadden we een BBQ op school voor alle AY students (Academic Year) die hier nu 5 weken of langer zijn. Onze School Director, Fysal maakt eerst een mini speech dat wij de toppertjes waren ofcourse haha en daarna mochten we allemaal in de rij gaan staan voor 1 hamburger per persoon... Nou lekker dan.. Sta je 3 uur in een rij voor één hamburger. Niets voor mij, dus ik ben maar gelijk naar het busstation gelopen met Hidde en Aniek. Komen we daar aangelopen, zien we net onze bus vertrekken van het station dus Hidde en ik zonder twijfel gelijk sprinten naar de volgende bushalte waar onze bus zou stoppen 4 blokkken verder.. en vervolgens nog 10 minuten moeten wachten omdat de bus in het spitsuur vast zat... :( voor "niks" een work-out gedaan dus.

Dinsdag zijn we met een groepje van school naar State street geweest naar de Halloween shop om een kostuum uit te zoeken maar het kost hier best wel veel, rond de $50!!

Woensdag had iedereen vrij van school omdat de leraren vergadering hadden. S'ochtends zijn Lenz, Hidde en ik eerst naar de supermarkt gefietst voor wat snacks.. en op de terugweg viel plotseling de ketting van me fiets.. geweldig, gebeurt mij weer op de snelweg.. Hidde fietste al als een kip zonder kop door naar huis en had niks door :) haha en Lenz wat zo vriendelijk om mij instructies te geven maar ik moest toch echt zelf me vingers vies gaan maken.. haha
Smiddags zijn we met z'n 3e naar Goleta beach gefietst wat ongeveer 15 minuten fietsen van ons huis ligt. Het is een leuke route om te fietsen wat je ziet wat meer van de omgeving. Toen we daar aankwamen zagen we dat er een dode zeehond was aangespoeld op het strand! :( Verder was het heel rustig op het strand, bijna geen mensen, en het waaide die dag ook aardig hard.

Donderdag zijn we in de tussenuren met een groepje vrienden op State Street rond gewandeld. Het was alweer warm, rond de 26 graden. En natuurlijk vanwege het heerlijke weer een bezoekje gebracht aan Yoghurtland <3!

Vrijdag hadden we op school de leveltest voor het volgende niveau (van Upper Intermediate 3 naar Advanced 1). Was best wel makkelijk, we hadden 80 vragen en had er 71 goed geantwoord :)
Na school zijn we met een groepje vrienden weer naar State street gegaan om voor Poli nog een Halloween kostuum te scoren. Daarna zijn we naar Poli's huis gegaan met wat eten en hebben we heerlijk kunnen zonnen en in de jacuzzi geweest. Poli had een goed idee om skittles in onze Smirnoff Ice flesjes te doen wat de smaak en de kleur van het drankje veranderde maar het was wel lekker. Maar rond etens tijd voelde ik me niet zo goed doordat ik geen lunch had gehad maar wel in de zon de hele dag zat en alcohol gedronken had. Niet zo'n goede combo maar na wat te hebben gegeten voelde ik me al stukken beter gelukkig. Na het eten gingen we met ons allen omkleden en klaar maken in onze halloween outfits voor Halloween in IV wat natuurlijk weer helemaal gestoord ging worden. Poli's moeder had groeps foto's gemaakt en daarna hebben we de taxi naar Isla Vista gepakt. Daar gingen we eerst naar een houseparty van vrienden van Roos wat wel heel leuk en grappig was. Helaas kwam de politie het feestje 2x afbreken en zijn we rond 10 uur naar DP gegaan (dat is de hoofdstraat in IV). Overal waren er straten afgezet met hekken en stonden er politie agenten bij om je te checken of je niet zat was of alcohol bij je droeg. Moet zeggen dat het wel lastig is om je normaal te gedragen als je de hele tijd moet lachen enzo. Na een tijdje in DP rond gelopen te hebben zijn Aniek en ik naar de residencie gegaan en hebben daar gechilt met mensen. Was wel grappig en daarna hebben we met de andere van onze groep weer afgesproken om onze hostvaders taxi te bellen voor naar huis te gaan. In de taxi ging het dit x iets minder... gelukkig was Jessia (kamergenootje) mijn reddende engel en gaf me een plastic zakje... hahahaha

Zaterdagochtend gingen de jongens van onze homeshare naar RED Rock (een soort hike met een uitzichtpunt) maar wij, (de meiden) waren allemaal harstikke brak van vrijdagavond haha. No worries na 3x mijn jurk te hebben gewassen was die weer schoon genoeg om hem weer te dragen voor die avond want zaterdagavond gingen we weer hetzelfde als de vrijdag avond! een grote Halloween party!!!!

Zondag was iedereen doooooood op! en hebben we een beetje gezond in de tuin en de jongens zijn naar Goleta beach gefietst.

Als het goed is staan alle foto's al op FB!!

See ya ;)

  • 01 November 2012 - 10:40

    Henriet Op Heij:

    Ik wist niet dat jullie ook hadden gefietst. Was het gelukt met de fietsketing erop leggen?
    Misschien wel een idee om ook te gaan fietsen als wij in sb zijn xxjes henriet

  • 01 November 2012 - 17:44

    Karianne Op Heij:

    haha Ja ik heb hem in 1x erop gekregen! ja moeten we zeker doen, dan maken we een fietstochtje ook langs de kustlijn! leuk :) xxx

  • 01 November 2012 - 17:44

    Karianne Op Heij:

    haha Ja ik heb hem in 1x erop gekregen! ja moeten we zeker doen, dan maken we een fietstochtje ook langs de kustlijn! leuk :) xxx

  • 01 November 2012 - 18:26

    Rachel:

    Ieuwwwwww wat erg van die jongen!! Dan ga maar niet meer surfen de eerste paar dagen wie weet zit die er nog!!!! Maar wat leuk dat halloween daar zo heftig is was dat hier ook maar zo hahahaha en karr schat schaam je niet soms moet je je laten gaan (reactie over het zakje in de auto) hahahahha tot snel op skype! Xxx

  • 01 November 2012 - 18:28

    Karianne Op Heij:

    hahaha ja surfen is geen optie voor de komende maand... Halloween is hier echt leuk ja, is net als carnaval alleen spannender en enger haha. En ja voor alles is een 1ste x (helaas ook overgeven van de alcohol) haha. check! dat ook alweer gehad. Spreek je snel!! Xxx

  • 03 November 2012 - 18:18

    Diana:

    Hoi karianne,
    Wat heftig van die jongen! Kijk wel uit!
    Was halloween leuk? Grx ook van jos

  • 06 November 2012 - 08:34

    Karianne Op Heij:

    Heey Jos & Diana,

    Ja echt akelig van die jongen ja, durf nu ook niet meer haha.
    Halloween was echt geweldig!!!!!!!

    Groetjes XKarianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Barbara

Karianne

Actief sinds 30 Okt. 2018
Verslag gelezen: 626
Totaal aantal bezoekers 15007

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

30 Oktober 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

20 September 2012 - 17 Maart 2013

The States - Santa Barbara

Landen bezocht: